lyckopillerelin

Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Elin - 1 januari 2010 22:11

Idag var det dressyrdelen på nyårscupen, jag kom till stallet vid 1145 höll grapie lite sällskap och sen var det samling. Jag hade förberett mig på att rida Halla, men när ajg såg startlistan så stod det Eloge, jag har inte ridit honom på evigheter och dom senaste gångerna så hade det verkligen gått åt skogen med honom så jag blev lite smånervös ett tag där. Men vad gör man inte för att Halla ska slippa jobba häcken av sig, gå fyra ggr går ju lixom bara inte :P.


När jag hade snurrat runt i stallet ett bra tag och försökt tänka ut när jag skulle vara inne på framridningen så började jag göra iordning Eloge (Maggan hade då i samma sekund när jag sadlade kommit in och sagt att jag skulle in på framridningen) Jag stressade ännu lite till och sen in i ridhuset. 


Jag kände direkt hur spänd han var, lyssnade inte och var bara intresserad av alla andra hästar som gick in och ut. Jag försökte hålla igång honom och red lite tempoväxlingar i skritt trav och galopp. Jag var beredd på att han skulle hoppa tre meter och skrika som en gris när jag fattade galopp men det gick klockrent! Lugna och fina fattnigar bet jag behövde jobba på var traven efter galoppen för den blev vääldigt "slänging".


är vi kom in på collectingring så blev han lika spänd, snabb och okoncentrerad som på framridningen. Jag kände att jag blev vinglig och han ökade, försökte att göra flera korta galoppfattningar eftersom han brukar lugna sig efter galoppen och det hjälpte efter ett tag. Jag kunde slappna av och han gick riktigt fint i mellanåt.


Väl inne på banan så var det nästan bara att börja om från ruta ett. Han blev väldigt ivrig och visste inte riktigt vart han skulle ta vägen. Provade att fatta varsin gång i båda varven och det gick galant. Men när väl startsignalen gick så blev det katastrof. Han var för TOK för snabb, jag tappade balansen och blev väldigt vinglig, men jag hade ändå kontroll tyckte jag. Första galoppen (vänstergalopp) så drog han som fan! Efter som att det inte hade varit några problem på framridningen mm så tog jag det lugnt men han drog och jag höll NÄSTAN på att ramla av :O.


Andra galoppen (höger) så gick det bättre, men fortfarande så tog han bettet och drog men inte lika mycket, jag hade kontroll den här gången iaf. I helhet så tyckte jag att programmet gick väldigt dåligt och jag trode inte ens att jag skulle bli godkänd.


Men det hela slutade med att jag red på 83 p dvs 59,29% så jag blev KLART godkänd :P och när man lade ihop hoppningen igår och dressyren idag så blev resultatet 116 p och det slutade med en 3dje placering!


Det trodde jag aldrig eftersom jag tyckte att det gick så sjukt dåligt idag, men Eloge hade tydligen inte tävlat på länge så han tyckte nog att det var riktigt kul så jag är ändå vääldigt nöjd men både min, Hallas och Eloges insats! 


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards