lyckopillerelin

Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Elin - 6 januari 2010 23:44

Varför lever jag detta liv? Vad är det för mening? Vad har jag att tillföra i världen, vad kan jag göra? 


Jag söker inte efter förklaringar, efter medlidande. Det jag söker är att någon hjälper mig på traven och får mig att inse att jag är värdefull, någon som förklarar att jag ska kämpa, någon som messar,ringer...förstår att jag behöver en kram och lite tröst, någon som jag ändå kan sitta tyst med och känna mig trygg med.


Av Elin - 6 januari 2010 22:57

Fan vilken dålig bloggerska jag är, inge uppdatering idag heller :O jag ska försöka skärpa mig!


Har fixat med rummet hela dagen idag med, nu är det bara att fixa lite kort som jag kan sätta upp på väggen, hitta en fin bård (det får bli i helgen) annars så tror jag att det är klart :P. 


Bergströms var här på middag ikväll, trevligt trevligt :D. Dom åkte för ett tag sen och nu sitter jag och chattar med S, woohoo I know your secret hun ^^ <333


Gick in på ss idag för att kolla schema och betyg mm, det visade sig att jag inte hade kämpat förgäves med boken så det hela slutade med ett MVG, jag blev vääldigt glad, tycte jag förtjänade det efter allt arbete, alla skratt och alla tårar som kom när jag skrev och tänkte tillbaka!


Nu: kolla på vänner ;D


Av Elin - 6 januari 2010 00:27

Nu börjar den här hemska känslan komma igen som jag hade i 2:an. Känslan av ensamhet och förvirring. Vet inte vart jag står, vet inte vart alla andra står och tänker. Jag har en hemsk känsla i mig som säger att någon kommer lämna mig, någon som jag behöver mer än någonsin. 


Jag gör mig så liten, jag nervärderar mig själv, jag är inte värd det, jag är inte så viktig. Jag vet att det är fel, men jag kan inte sluta. Det går bara av farten, och jag mår så dåligt av det för jag börjar ju tro på det, att det är sant. 


Jag kryper upp i sängen och gråter och lyssnar på musik...orkar inte engagera mig i stallet, jag borde göra mer men jag gör inte allt fullt ut. Jag kommer dit en halvtimme innan jag rider och stannar en halvtimme efter sen åker jag hem. Jag trivs på hästryggen men sen....då flyr jag. 


Borde absolut kämpa för att bli minst godkänd i alla ämnen i skolan nu när det bara är en enda termin kvar. Men vart är kämparglöden? Jag försöker att tagga till och vara posivit men lik förbaskat så blir allt försenat. Jag längtar till juni, tror jag...bort från klassen, bort från alla elever. Men jag kommer sakna I,T,M,Å och R. Speciellt I, vem ska jag då prata med? Vem ska då kunna få mig att skratta när det är som jobbigast? Jag antar att alla får en känsla av orohet sista terminen i 3:an för vad som ska hända efter gymnasiet. Jag är mest orolig för att jag klantar till det och inte klarar godkänt i ämnerna eller att jag kommer välja fel sen. Livet är kort och jag har så många drömmar men jag vet inte hur jag ska börja, om det är möjligt. Jag vågar inte ta första steget att försöka ens. 


Tavlan hänger snett, måste fixas

Bye <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards