lyckopillerelin

Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Elin - 7 januari 2010 23:36

Jag borde sova. Elin gå och lägg dig nu!


Men jag kan inte, jag kan inte sova. Jag känner att hjärtat snart hoppar ur bröstet, ångesten kokar inom mig.


Imorgon är det skola, jag måste upp klockan 0700 DET suger! Jag har prov oå som jag kommer få IG på för andra gången. 


Men det jag är mest orolig är vad som ska hända. Ska jag prata med I? Jag vågar inte, jag är för feg!  Jag vågar inte sätta min fot på skolan utan att hjärtat börjar slå snabbare, är det så det ska vara? Jag tor inte det. 


Jullovet är slut med andra ord, mitt sista, det känns lite läskigt. Jag tror att det är första gången på flera veckor, månader, år kanske som jag inte har varit i stallet under lovet okej, jag var ju där i 3 dagar men WOW. Det är inte alls mycket!


Me jag har inte orkat, jag har märkt att jag börjar deppa ihop även där. Det är inte bra, verkligen inte. Hur ska mitt liv sluta? 


Hur har jullovet annars varit då? Jag har slapat hela lovet faktiskt, varit med kompisar, fixat rummet (som inte är klart än). Allmänt varit en riktig soffpotatis ;).


Nu måste jag verkligen sova!






Av Elin - 7 januari 2010 23:01

Jag har varit riktigt taggad på att rida hela veckan, men allt kändes så konstigt idag, var inte kul alls att komma till stallet. Kändes så...tomt eller nått...jag vet inte riktigt. 


Jag kämpade inte riktigt fullt ut på Halla idag tror jag (Undrar om jag någonsin gör det?). Hon gick lektionen innan så hon var faktiskt väldigt pigg ändå, men började med lite tempoväxlingar, ställning. Ibland är det j*vligt svårt att rida med en hand och får två ridlärare som tycker olika. Jag blir förvirrad och bara lägger ner, orkar inte.

Gjorde dom "nya" galoppövningarna, det här när man minskar volten och gör en liten volt tillbaka som man samtidigt fattar galopp och galopperar i andra varvet :P. Det gick lite bättre den här gånge, gjorde ju samma sak med Å och då gick det inte alls bra, men både hon och jag var lite snabbare idag ;). A tycker jag att vi ska rida i mellantrav när vi ska sänka hästarna, och Å tycker det ska se lugnt och harmoniskt ut. Haha ja, jag som är van att rida för Å så tycker jag att det nästan är vagnen där bak som fattas för jag tycker det går så fort. Men man får väl helt enkelt lära sig att dom tycker olika ;).


Så det var en lektion med fart idag, jag är inte nöjd. Men jag hoppas att det går bättre på onsdag.

Av Elin - 7 januari 2010 17:23

Ger upp. Det är ingen idé att kämpa när det inte hjälper.

Av Elin - 7 januari 2010 00:56

" Glöm inte, du är älskad, du är värdefull precis som du är! puss och kram så hörs vi"


HAHA snacka om att jag belv rädd när Carola ringde mig klockan ett på natten och önskade mig välkommen till carola.com (lite sen kanske, har ju varit medlem sen länge haha) men ballt var det! Visseligen så är det ju inspelat men ändå, det var så riktigt och personligt ändå! Tack för dom sista orden C. Det värmde! <333



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards