lyckopillerelin

Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Elin - 20 januari 2010 23:16

Red på samma gamla tant som alltid hehe, nä men det är kul att rida på Halla.


Vi red självständigt i början vilket jag alltid tycker är så mycket bättre för då kan man tänka tillbaka på uppvärmningen om man tyckte att restan av lektionen gick dåligt så kanske man kommer på själv vad man behöver bättra sig på och tänka mer på tills nästa gång;).


Det kändes så GRYMT bra i början, hon var lite stel i höger så jobbade lite mer på det. Annars så gick det klockrent att flytte henne åt sidan i både trav och skritt. Fick fatta galopp självständigt oxå som jag älskar ännu mera för jag känner att jag behöver träna jättemycket på att växla mellan trav och galopp dels så hon inte börjar dra iväg och det går för fort och jag behöver lära mig att fatta på "riktigt". Vänsterfattningarna gick superbra, provade att fatta från skritt och det blev klockrena fattningar, höger blev dock lite svårare eftersom jag är svagare där. Jag hade för en gång skull spö i handen så det kanske berodde på det, men dom första fattningarna blev lite slänginga, och var tvungen att ta till med spöt så jag fick henne att jobba lite mer framåt sen la jag bort spöt och provade att göra korta fattningar få henne att lugna ner sig lite direkt efter galoppen. Provade även att fatta några gånger från halt och det gick faktiskt jättebra! Så jag är otroligt nöjd med högergaloppen. Det jag behöver tänka på är att försöka peta in högerfoten när jag fattar, annars är det så lätt händ att jag blir klämmig som Å sa, och jag har tänkt på det men lixom aldrig gjort något åt det, så nu ska jag verkligen försöka :).


Red serpentiner på långsidan i galopp efter skrittpausen och då började det gå lite sämre, höger började vi med. Dom första gångerna så ville hon inte ens fatta och jag blev lite frustrerad, när hon väl fattade så lyckades jag inte hålla igång henne hela vägen fram, lite frustrerande när jag vet vad som är fel men inte riktigt kan göra något åt saken. Hon blev väldigt spänd och irriterad eftersom alla hästar var på hugget och att hon hade en häst i baken hela tiden så vi båda blev nog lite okoncentrerad.

Vi bytte varv och gjorde samma sak i vänster, det gick betydligt mycket bättre men inte bra. Eftersom hon bröt av till trav i högervarvet i mitten så gasade jag lite för att hålla henne i galopp, men då tog jag inte tillbaka tillräckligt så det blev lite för slänging trav i avsakningen. Jag hade även då börjat bli väldigt trött så jag orkade inte riktigt hålla emot.


Vi red på volterna en stund för att sänka dom och i vänster så gick det väl ok, hon sökte sig neråt men jag hade nog kunnat hålla emot lite mer, gick lite för fort emellanåt. Höger var katastrof! Hon bara sprang, jag försökte hålla emot och sen lätta men hon började nästan springa ännu mera då så jag blev frustrerad och kom på mig själv med att sitta och nästan dra i tyglarna och tappa takten, fy skäms!


När jag trodde att lektionen var slut så skulle vi rida på kvartslinjen och då hade jag tappat allt! Orkade verkligen inte kämpa, kunde knappt andas och hade så sjukt ont i foten! Men jag fortsatte och då skulle vi öka traven på linjen och sen göra en överdriven avsakning i slutet så man märkte skillnaden, jag försökte verkligen att hålla emot och nästan göra halt men det gick verkligen inte. Dom tre sista gångerna så märkte man väl liite skillnad men inte så mycket som man hade velat se.


Efter det så var jag helt D.Ö.D!! 


Tack och hej, nu ska jag sova <3

Av Elin - 20 januari 2010 16:52

Jag är trött. Om jag blundar nu så somnar jag. Dagen har varit chill i skolan. Fikat med T och R, pratat mycket med N, pluggat liite, kopierat allt till specialidrotten. Sen åkte jag hem vid 2. Har fortfarande inte fått någon praktik eftersom C vabbar, men jag räknar med att börja på tisdag. JAAAAAAG VIIILL IIINTEEEE!!!!! Jag vill sitta hos I varje dag och plugga så jag får något gjort. Idag har jag suttit och njutit den sista timmen i skolan för det är så sjukt härligt att sitta och snacka med N, plugga lite då och då och slippa oroa sig för allt hela tiden.


HATA PRAKTIK HATA PRAKTIK!!!! Jag tror jag pausar livet ett tag så jag kan hinna njuta ännu mera!!


Imorgon ska jag dit klockan 10 har bossen bestämt ;)


Nä, mejla in Ms uppgift kanske som skulle vara inlämnad förra terminen....bye <3


   Ibland älskar jag Didaktus Jakobsberg <33

Av Elin - 20 januari 2010 08:30

Gomorron!


Ska snart börja klä på mig och dra till skolan, det ska bli kul faktiskt. Det har varit så jävla skönt att komma dit, sitta hos I ett par timmar och plugga järnet sen när man är klar kan man bara chilla runt. Ingen i klassen är där och Is rum är så pass litet och tyst så jag har faktiskt känt mig trygg i skolan! Jag hoppas att jag inte får någon praktikplats den här veckan, men om jag ska vara ärlig så tror jag faktiskt att jag måste ut på praktiken imorgon :(.


Ska bjuda på muffins idag, plugga religion och engelska sen får vi se vad som händer ;).


Bye ha en bra dag <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards