lyckopillerelin

Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Elin - 21 januari 2010 23:55

Blev Halla idag igen :D.


Vi började rida lite tempoväxlingar, i skritt och halter och red lite självständigt då jag flyttade henne undan både höger och vänster skänkel, i vänster så gick det mycket bättre men jag håller fast vid det som jag sa igår, både hon och jag har svårare för höger så det blir kämpigt. Efter en evighet med tempoväxlingar, skänkelvikningar, framdelsvändningar som i och för sig blev bättre och bättre och jag började hitta takten mer och mer så red vi serpentiner idag.


Började i vänster varv i trav och det gick faktiskt bra, MEN JAG MÅSTE BÖRJA ATT KOLLA UPP!! Jag ser ju lixom inte vart jag rider! Fattade galopp på fyrkantspåret sen, i både höger och vänster. Höger gick faktiskt bra, kunde ha gasat lite till men jag ville inte riskera att gå omkull för jag tyckte det gick fort som satan haha. I vänster däremot kunde jag ha hållt emot lite bättre för där gick det FÖR fort, men jag hade ändå kontroll.


Fortsatte på serpentinerna och fattade galopp i sista bågen, i vänstervarvet så gick det bra! Fick till några riktigt fina fattningar, det är bara avbrottet till trav som jag behöver slipa på ännu mer! I höger så gick det liite sämre, jag blir lätt spänd i högervarv och då gasar hon på mer, jag rider dåliga vägar och det blir knappt någon galopp. Men några fattningar blev det, jag måste bara börja planera NÄR jag vill fatta. Jag tycker sjäkv att när jag har ridit Halla så pass länge så känner jag henne vid det här lagret så jag borde veta att det är klurigt att fatta på henne så jag borde förbereda ÄNNU tidigare så det blir galopp när det ska vara det och inte att jag försöker fatta precis då för då är det lätt hänt att det blir slängtrav i början.


I slutet så sänkte hon sig riktigt bra emellanåt, gick lite för fort ibland och då blev det vingligt, men jag lyckades hålla ihop henne något sånär bra iaf.


Nu är det bara att vänta på nästa lektion och KÄMPA ännu mera för jag SKA känna skillnad på allt som jag försöker bättra på!

Av Elin - 21 januari 2010 21:36

Påvägen hem från stallet så kom jag på hur jag vill  ha mitt rum. Jag ska måla om hela rummet, eller mamma sa att hon ville så hon fixar det (färg har jag inte bestämt än men det visar sig) Sen ska jag ta en bild på Eloge och en bild på Castor och göra till fototapet och sätta på garderobsdörrarna. Så ska jag ta bort hyllan på kortsideväggen och ha som Carolavägg och fylla genom åren ;).


Uppdatering om dagens ridlektion får ni lite senare ikväll/natt xD


byyyee <333

C

Av Elin - 21 januari 2010 17:02

Everyone said she was lucky

Had a beautiful home, in the best neighbourhood.

Never short on friends or money,

maybe just a little too good..


Such a bright future ahead,

thats what everyone said.

Thats what they said..


Chorus:

She's the girl who had everything

She was her daddy's and her momma's pride

She's the girl who had evertyhing,

that money could by..


Her daddy worked late, most every evening,

her mother was just too caught up in herself,

they never knew,

what she was going through,

and no one heard her crying for help..

Any new thing that she'd use,

was no substitute

for the love she couldn't find


She's the girl who had everything

She had her daddy's smile, and her momma's eyes

She's the girl who had everything,

everybody asked why...


She reached for something to hold,

to break her fall,

she was losing control,

they weren't there at all,

she felt so lonely and small,

lonely..


If they'd only taken the time, to know what she felt inside,

before it was too late,

she'd be here today..


She's the girl who had everything,

But sometimes it seems that it just ain't enough,

She's the girl who had everything,

everything but love..

She's the girl who had everything

Perfect smile, was the perfect disguise..

She's the girl who had everything

(Everything but love) She had everything but love

(everything but love) Uh ooh, oooh, yeahh...

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards