lyckopillerelin

Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Elin - 22 januari 2010 23:45

Var nyss inne på Kattis Ahlströms blogg och hennes medarbetares kommentar var fan klockren! Det får bli dagens citat xD.


"Alltså förlåt att jag är sen. Jag drömde att jag räddade världen varje gång jag tryckte på snoozeknappen."


Nu kan man komma försent och ha en jättebra ursäkt :D

Av Elin - 22 januari 2010 23:08

Haha VET ni!?


När jag höll på att skriva specialidrotten idag så kom jag på en sak. Jag skriver ju hur varje ridlektion går och jag växlar ju mellan att rida på Halla och Eloge.


När jag tittade tillbaka på förra terminens lektioner så ser jag att jag har skrivit att Halla var lite stel i höger mm sen kollar jag på nästa lektion där jag har ridit Eloge och jag har skrivit EXAKT samma sak där, att han var stel i höger. Men då kom jag på det att det är ju inte hästarna som är stela varenda eviga vecka åt höger, det är ju MIG det är fel på, det är jag som har svårare i höger med att ställa och komma åt med skänkeln och om jag har svårt med det så blir det ju automatiskt så att det känns som om hästen är mycket stelare i höger.


Jag ser den här fina upptäckten som en liten liten framgång, visst det har tagit sin lilla tid att komma på vad felet är men jag kom på det tillslut och nu är det bara att försöka jobba ännu mera med höger, försöka komma på ett smart sett där jag har lättare att komma åt med skänkeln (jag kan ju lixom inte hålla spöt med höger heller) komma på en lösning med att försöka ställa och hålla emot mm. Det tar tid, men jag har hela livet på mig och jag hoppas att jag får lite hjälp på traven av Å och A. 


Så, mot nya mål=stärka högersidan! Tror ni jag klarar det? :D

Av Elin - 22 januari 2010 22:07

Om jag vinner massor med pengar så ska jag flytta till stora mossen.


Av Elin - 22 januari 2010 00:59

Jag kan inte sova.



Underveckan så har jag haft en sån härlig känsla i kroppen. När folk frågar hur jag mår så har jag för en gång skull kunnat svara ärligt, "jag mår bra". Det har varit så fruktansvärt skönt att vara i skolan i veckan! jag kan inte beskriva vilken glädje, vilken lättnad jag har känt. Hur många jag har kommit närmre som inte går i klassen.


Veckan är slut. Jag vill spola tillbaka och aldrig blicka framåt. På tisdag så är det praktik som gäller. Jag vill inte, fan att man ska gå sista året så man inte kan göra praktiken i sommar, hade lätt gjort det då! 


Jag vet att jag är galen nu, jag vet att ni tycker att jag är helt rubbad i hjärnan när jag skriver det här nu men sanningen är att JAG VILL INTE TA STUDENTEN! Det ör av olika skäl men jag vill verkligen inte. För tillfället så är jag inte ett dugg sugen på att stå på nå jävla flak och skrika.


Men det kommer säkert ändras...............kanske.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards