lyckopillerelin

Alla inlägg under januari 2010

Av Elin - 5 januari 2010 00:15

Sorry för dåligt bloggande idag. Men jag har haft fullt upp!


Mamma och jag åkte till IKEA och handlade lite och jag lyckades övertala henne att hjälpa till att möblera om mitt rum imorgon JIPPI! Jag ska troligtvis få en ny skön säng oxå om ett tag (vi får se när det blir men jag ska få en ny iaf :P). 


Träffade min älskade kusin på IKEA oxå, då blev jag glad! Även om vi sågs senast när jag fyllde år så var det väldigt länge sen, och man ska ta tillvara på dom bästa man har, så honom och hans söta underbaringar till barn har jag saknat! Han har även lovat mig att om jag skaffar körkort snart så får jag 100 spänn varje gång jag skjutsar hans dotter till stallet klockan halv 10 på en lördagsmorgon xD haha ska man se till att få ett körkort snart kanske? :P.


Under kvällen har jag plockat undan allt i hyllorna så det är gjort imorgon när vi ska sätta igång :P.


Imorgon ska mamma och jag till alvik och kolla bårder (som jag har väntat på i ca 3 år men det har aldrig blivigt av :P)


Nu...försöka att inte tänka på att helvetet börjar på fredag


Bye <3

!

Av Elin - 4 januari 2010 12:49

Som sagt, hoppa av skolan och börja satsa på ridningen eller sången skulle inte vara heltfel, nu ger jag upp! Det kommer ändå sluta med komvux för min del, varför kämpa när det inte hjälper   

Av Elin - 4 januari 2010 00:36

Jag har en sån konstig känsla i kroppen. Jag kan inte riktigt beskriva den här och nu...men det känns som om...allt bara försvinner ifrån mig på något konstigt sätt. Jag orkar inte kämpa emot, jag låter det hända sen inser jag konsekvenserna när det nästan är försent. Jag har mått riktigt bra undr dom dsgarna det har varit 2010 men nu börjar det vända igen...hjälp!



Av Elin - 3 januari 2010 23:36

Tårarna rinner när jag hör den här (a)


Av Elin - 3 januari 2010 22:20

Börjar helvetet igen.Jag andas rätt lätt nu, men inte länge till. Då flyr jag. Bort.

Av Elin - 3 januari 2010 00:33

1) Vi har fyra hastigheter och kan många olika positioner
2) Vi har på oss tighta byxor
3) Vi gillar att bli smutsiga
4) Vi vet hur man rider rejält
5) Vi gör alltid vårt bästa i ridningen
6) Vi älskar att ha kontrollen
7) Vi kan rida i timmar
8) Vi vet hur vi ska behandla stora saker
9) Vi kommer av och på lätt
10) Vi är alltid redo
11) Vi gillar det hårt
12) Vi har ben och ryggmuskler som hjälper oss att klara alla olika positioner
13) Vi gillar att använda piskor
14) Särade ben är våran naturliga position
15) Vi bryr oss inte om vi blir kastade vilt omkring
16) Rutinerade ryttare kan göra det 3 dagar i sträck
17) Vi kan rida stående eller sittande
18) Vi använder ett läderplagg varje ridpass
19) Vi tycker att de snabba & uthålliga är de roligaste att rida
20) Vi är vana vid att ha hårda saker mellan benen
21) Om vi ramlar av hoppar vi upp igen och kör på, hårdare än någonsin"

Av Elin - 2 januari 2010 22:52

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jaa, mycket. Både bra och dåliga saker.


Vilka datum från 2009 kommer du alltid att minnas?

8-9 april (första gången jag tävlade på Eloge), 9 juni (Mimmi och jag lärde känna varandra), 23-27 juni (ridläger i dalarna), 25 november (träffade Carola) 21 december (Carolas julkonsert) och många andra saker som jag inte orkar skriva upp datum på.


Vad var din största framgång 2009?

Det får nog bli ridningen. Sen jag började rida 2 ggr i veckan så har jag utvecklats så enormt.


Största misstaget?

Oj, tyvärr FÖR många detta år.


Var du gladare eller ledsnare 2009 jämfört med andra år?

Betydligt ledsnare tyvärr :(


Vad önskar du att du gjort mer?

Sagt till alla kompisar hur mycket jag älskar dom


Största musikaliska upptäkten?

Melissa Horn


Vad fick dig att må bra?

Mimmi, stallet, Ingrid


Vem saknade du?

Många.


Vad längtar du tillbaka till?

Mycket


De bästa nya människorna du träffade?

MIMMI!!!!!!!!!! <3333


Hur var ditt år?

Jag har aldrig varit så deprimerad och olycklig som detta år, men jag har heller aldrig varit så lycklig! Jag VET att 2010 blir ett bättre år, jag tar ju fan studenten! :D:D


Av Elin - 2 januari 2010 19:50

Jag saknar att gå till spånga gymnasium varje morgon, saknar på något sett dom tidiga mornarna då man mötte L oc M vid svandammen och såg fram emot en rolig skoldag. Jag saknar dom roliga och flummiga rasterna, jag saknar tryggheten i skolan, jag saknar engelskalektionerna, jag saknar kvällarna då man satt och svarade på Ls mejl när hon var mammaledig i 8an, jag saknar alla stöttande samtal med rektorn, jag saknar M och L som fan <3

Jag vet inte om jag får chansen att uppleva samma känsla igen osom i högstadiet, jag har inte upplevt den i gymnasiet alls. När jag gick i solhemsskolan så var det bara skit med lärare, dom var bara puckade och hjälpte inte till.

När jag började i högstadiet så var det en sån lättnad, dom försökte alla lärare, dom gjorde det så bra det bara gick och dom peppade mig ända fram till slutet, i med och motgångar.

Gymnasiumet har varit en mardröm men ändå inte...jag trivdes i 1an hade en superbra klass och roliga lektioner. Jag har nog trivts hela tiden, men inte fullt ut. Lärarna var jättebra och man var verkligen peppad för nästa dag i skolan. 3an hoppas jag att jag aldrig behöver uppleva igen,  jag blir seriöst galen när jag är i skolan!

studenten kommer snart jippi!! Det ända bra på hela 3dje året!!.

Som sagt, jag vill gå i spånga, ha riktiga kompisar som känner mig och känna den RIKTIGA tryggheten i skolan, det verkar som om Didaktus inte vet hur man gör!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards