lyckopillerelin

Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Elin - 16 februari 2010 23:12

Vad vill du säga när allting blitt sagt?

Vad vill du känna när någon tagit din makt?

Du vill att jag ska sjunga men bara om sånt som hör till sitt

Men ska jag sjunga så ja då ska det finnas tid att sjunga fritt


Vem vill du spela när du lagt alla kort?

Och hur vill du leva när tiden går för fort?

Du vill att jag ska känna för något som aldrig känts som mitt

Men ska jag känna ja då ska det finnas tid att känna fritt


Hur ska du veta om ingen lärt dig hur?

Och hur ska du våga chansa du som aldrig haft nån tur?

Du vill att jag ska älska någon som bara älskar sitt

Men ska jag älska ja då ska det finnas tid att älska fritt


Vad ska jag skriva för att du ska bli berörd?

Och hur högt ska jag skrika varje gång jag vill bli hörd?

Du vill att jag ska falla mot något som du har gjort till ditt

Men ska jag falla ja då ska det finnas tid att falla fritt

Ska jag falla ja då ska det finnas tid att falla fritt

Ska jag falla ja då ska det finnas tid att falla fritt

Ska jag falla ska det finnas tid att falla fritt

Av Elin - 16 februari 2010 21:41

Måste få förklara en sak nu känner jag så alla förstår hur jag tänker.


När man mår dåligt psykiskt så kommer tyvärr oftast maten i kläm, antingen äter man för mycket eller för lite.


Jag har måttdåligt i ca 3års tid nu men jag har inte märkt hur dålig jag är på att äta förens nu i 3an. Jag kan klara mig på antingen två bananer och liiite middag eller bara två godisbiar under en hel dag. Jag känder att jag är hungrig men jag pallar inte äta. Jag orkar inte tugga, jag orkar inte laga mat, det tar för mycket energi helt enkelt. Jag kommer ändå dö någon gång så vad spelar det för någon roll?


Det är ingenting med att jag känner mig tjock när jag har ätit, jag vet att jag är smal, jag behöver äta mer men jag orkar helt enkelt inte. dom ända gångerna när jag känner mig tjock det är när jag äter grädde (vilket nästan bara är på fettisdagen, det är därför jag skriver det här nu). Om någon säger att jag är smal och jag behöver äta mer så kan jag ju säga direkt att det bara blir värre. Då blir jag irriterad och nästan triggar mig själv att vara FÖR smal för jag blir så arg. Men jag vill ju inte heller att man ska säga att jag är tjock för då blir jag bara frustrerad och förvirrad, lite osäker på mig själv tror jag. Om man nu nödvändigtvis måste kommentera just min vikt så kan man säga det på ett acceptabelt sätt.


Jag äter inte mycket, jag orkar fortfarande inte. När jag äter så mår jag illa. Men på praktiken så har jag vräkt i mig mat och trott att jag skulle äta Backlura ur huset. Fast det betyder inte att jag ska börja äta när jag börjar skolan igen, låt mig få den tid jag behöver tjata inte för mycket. Tänk en gång extra, förklara för mig men framför allt peppa och mena det du säger! Då kanske jag kan försöka igen.




Av Elin - 16 februari 2010 20:39

"Hahahaha...han har ju träskalle så det är ingen fara ;P själv har jag all nödvändig skyddutrustning...bågfil, cyklop, repstege samt en korkskruv...jag tror det kommer gå bra :))"


Sagt av Tina, så jävla klockren! xD

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards