lyckopillerelin

Alla inlägg den 18 februari 2010

Av Elin - 18 februari 2010 23:32

Jag har ju glömt att säga att det var sista dagen på praktiken idag! Jättetråkigt tyckte jag, nu när man precis har börjat ta för sig och vågat mer, lära känna barnen mer så lämnar man dom. Det är inte kul! Men jag fick en hel bunt med fina teckningar med mig hem idag från allihopa dom var så söta.


Alla ville att ajg skulle stanna i 4 veckort till nu när dom har börjat känna mig mer, så gulligt!! Så då vet ni att om jag inte är i skolan på 4 veckor så har jag smitigt till Backlurat och busat ;D.


Nää nu ska jag sova!


Gonatt alla söta imorgon är det fredag och sen helg

(inte för att jag kommer att få någon sovmorgon under helgen, men jag får det under veckan förhoppningsvis :P) <3


  

Av Elin - 18 februari 2010 22:41

Var hur taggad som helst på att rida idag när jag kom till stallet idag...tills jag fick Eloge, då ville jag inte rida för jag kände att jag verkligen ville rida Halla eftersom jag hade anmält mig till klubbtävlingen den 2 mars. Men när jag bytte om så fick jag chans att tänka lite  och kom på att jag kan inte fortsätta såhär. Jag får den häst jag får och då är det bara att göra det bästa av situationen.


När jag hade hoppat upp så skrittade vi ett par varv sedan tog vi tyglarna, jag hade bestämt mig innan att jag verkligen skulle sattsa idag. Jag vågar nog inte riktigt ta tag i honom eller drämma till med skänklarna som jag gör när jag rider Halla, men idag skulle jag kämpa!


När vi tog tyglarna så började jag direkt att ställa höger och vänster, han var väldigt stretig men efter lite envishet så lyckades jag få honom att ställa i båda varven. Övade på att ställa ännu mera åt häger och vänster samtidigt att rida bra hörnpasseringar. I vänster så blav han lätt förböjd och det blev många slutna istället, men när A och även jag själv kom på det så blev det bättre efter ett par varv. 


red i långsam trav med nedsittning och det kändes jättebra! Han var fortfarande lite stretig men betydligt mycket bättre! Galopperade i lugn takt idag jag satt och njöt verkligen för jag känner så tydligt när han har bra galopp och när vi båda kämpar. Det sm är lite klurigt är att hålla honom på en stor volt samtidigt som han ska vara ställd och inte gå med huvudet som en giraff.


Framåt slutet när vi började sänka dom så gick det bra, men inte lika bra som jag ville. Men han var väldigt lugn och taktmässig. 


Jag tror att det är bra för mig att rida Eloge ibland för jag kännerverkligen skillnaden mellan honom och Halla, jag märker att Halla är svår nästan lite för svår för mig ibland tror jag, hon är så grymt stel jämfört med Eloge som är klockren nästan hela tiden. En riktig läromästare som sagt, där jag kan tänka lite mera på mig själv hur jag sitter mm än på hur hästen går. Däremot så kände jag av axeln idag, not good!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards