lyckopillerelin

Alla inlägg under februari 2010

Av Elin - 26 februari 2010 07:54

Jag har bara lust att göra en ända sak. Rida, det är längtan efter en timme på Hallas rygg som får mig att fortsätta dagen.




mot skolan. HATA.

Av Elin - 25 februari 2010 23:54

Förlåt för dålig uppdatering idag!!!


Fick studentmössan i skolan idag!! JIPPIEE!! Tagga, det är bara tre månader kvar!!


Har varit på galakväll hela kvälle idag-hopp för Haiti, som Carola hade anordnat. Det var fan den bästa kvällen på länge i mitt liv!! Både Carola och Sarah Dawn Finer, kan det bli bättre!! Jag kände redan när Carola kom ut och rev järnet med "Jag ger allt" att det skulle bli en underbar kväll. Den känslan som kommer är helt otrolig när jag ser Sarah och Carola på scenen. När Carola sjöng jag ger allt och så länge jag lever, då bestämde jag mig för att fortsätta GE ALLT, JAG SKA KÄMPA TILLS JAG DÖR!!


Tack för den låten!!


Ni får bilder på studentmössan och lite blider från ikväll imorgon för nu måste jag sova.


Gonatt på er sötisar. Jag hoppas ni har lika mycket kärlek att ge och ta som jag har!! <33333


Av Elin - 25 februari 2010 11:23

Börjar 1245 med religion, hoppas att vi vågar stå på oss nu och säga vad vi tycker. Att undervisa på högskolenivå i gymnasiet är helt sjukt! Det är bra att ha respekt för en lärare, men att ha så mycket respekt så man knappt vågar prata emd henne är inte så kul. Vi får se hur den här lektionen blir.


Jag hatar att man börjar 1245 och slutar 15, varför inte bara flytta upp lektionerna så slutar man tidigare!?


Aja, ska gå och klä på mig nu.


see you, ikväll smäller det! <3

Av Elin - 24 februari 2010 21:52

Lilla Halla vad hon skuttar fint!


Efter mycket frågetecken om vi skulle hoppa idag eller inte så blev det hoppning, blev så grymt glad, jag var verkligen så taggad!


Började direkt med tempoväxlingar och mycket i trav eftersom jag vill ha lite tempo när vi ska hoppa. Det kändes faktiskt jättebra redan från början, tydliga tempoväxlingar, kunde ha tagit tillbaka lite mer, men det var ändå så det märktes att man tog tillbaka.


Fattade höger och vänster galopp för att värma upp dom, det som är lite jobbigt är att jag har svårt att stå upp i galoppen, men det går....det får gå.


Började med att trava över lite bommar på diagonalen, takten kändes bra och det var bra med fart, det var bara att tänka på att kolla upp, och inte ner mot Hallas hals.


Gick vidare med att travhoppa två låga kryss, saknade lite fart och kollade lite för mycket ner, men när jag väl tittade upp och drev på lite så gick det bra. Är lite svårare för mig att håla balansen i trav än när man kommer mot galopp.


Under tiden när dom andrade hoppade så jobbade jag mycket med att ställa, att vara aktiv med skänkeln så hon inte "somnade" och jag inser hur aktiv jag verkligen måste vara på Halla, man kan inte vila en sekund så börjar hon dra, så det ska jag tänka på lite mera.


Andra gången jag skulle hoppa så galopperade jag rundan pch det gick klockrent! Det andra krysset blev ett stort språng så då hängde jag inte med till 100% men det sista krysset, det kändes härligt, jag hängde med med handen och kroppen och galoppen efter gick jättebra! Man ska sluta när det är som bäst!


Det som har blivigt så kul att rida på Halla är när man hittar fler och fler knappar och saker man ska jobba på. Jag kommer nästan på något nytt varje vecka som jag ska öva på och då har man automatiskt rätt många delmålatt jobba med som håller motivationen uppe.


  

Fan vad vi ska kämpa ihop på tisdag <33

Av Elin - 23 februari 2010 22:48

Det är inte förs nu när du är borta som jag förstår hur mycket jag älskar dig och hur nära vi var, det är nu när det är försent som jag har så mycket att berätta. Jag tänker på dig varje dag, varje minut...jag kan inte sluta tänka på dig. Jag saknar dig för mycket.


Om man kan sakna en person så mycket så man dör så tror jag att jag dör snart. Det blir för mycket för mig.


Sorgen och saknaden är för stor för att kunna koncentrera sig på annat. Men jag ska försöka, jag lovar.


För dig <3




Av Elin - 23 februari 2010 22:05



Av Elin - 23 februari 2010 19:04

VARNING, BARA KLAGOMÅL!!


Idag har det varit en riktigt jävla pissdag!!! Det är dom dagarna man skulle ha legat kvar i sängen och inte pratad med någon på hela dagen!


Började med att jag kom en timme för tidigt till skolan-vad ska man göra i skolan i en timme där det bara finns typ toaletten att plugga på för att det aldrig är en lugn stund!?


Jag sitter där och väntar, har EN lektion på typ en halvtimme=helt jävla fucking onödigt att gå dit!!! Dampade sönder på läraren för att det aldrig går att plugga i skolan, dampa sönder på E och E för jag blir så förbannad på samhället!!!


Man ber lärarna om hjälp, men man får inte den hjälpen man vill ha, schemat suger getpung och ALLT med skolan är bara piss!! Sen så blev det ju inte bättre när Å och T inte var på plats så man kunde prata med dom.


sl=GÅ OCH DÖ!!!!!! Det har varit kallt och snö i månader nu!! Lär er!!!!


Hela dagen har jag haft gråten i halsen, svårt att andas och varit allmänt sur!


Förresten så suger ni på att kommentera!!!!!!!!!!!!


Jag kommer troligtvis inte kunna sova inatt....men förhoppningsvis så vaknar jag som en ny människa som kan åka till skolan och prata med dom jag måste prata med, få allting löst och sitta upp på hästryggen med ett stort leende på läpparna på kvällen.


Det klubbar vi på, allt blir bättre imorgon för en sån här dag vill man bara glömma!




  

Av Elin - 22 februari 2010 23:00

Seriöst! Hur mycket smärta kan bo i ens kropp....jag gråter hela tiden känns det som, någon kan säga hej hur är det och jag kan känna gråten i halsen. jag försöker att förtränga sanningen men det går inte, för någonstans i själen så fattas det en bit och jag kan inte förstå att den är borta, jag vill inte förstå.


Men allt detta händer på riktigt, all sorg och smärta händer på riktigt. tårarna kommer...


Jag pallar inte med det, jag står inte ut!


borta

borta

borta

Nej, jag tror inte på det!


Hej då <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards