lyckopillerelin

Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Elin - 2 mars 2010 23:41

Var klubbtävling idag på finaste Halla….visste redan sen igår att jag skulle vara sist ut. Då blev jag verkligen inte peppad, men det var bara att bita ihop och se det positivt-antingen så har jag mer tid på mig att tagga, eller mer tid på mig att bli nervös. Men det gick faktiskt okej.


När jag hade gått runt lite i stallet och kollat lite på dom första som red så skulle jag äntligen ut på framridningen. Red i gruppvis så Å höll koll på oss och så blev man lite mindre nervös när man red som en vanlig lektion. Jag var lite sen med att jobba igång henne märkte jag då hon var väldigt seg, men när vi hade gjort halter från trav vid bokstäverna så blev det snabbt bättre. Hon gick avslappnat och i bra takt redan från början så det jag behövde tänka på var vägarna och bibehålla lugnet och takten men ändå så hon bjöd framåt.

I vänstergaloppen så kändes det jättebra, fina fattningar och bra form, satt verkligen och log på hästryggen när jag insåg att till och med jag kan få henne att gå i form och verkligen bära sig själv även i galopp. I höger så blev det mycket avbrott men jag tog tillbaka till skritt nästan och fattade om så blir det riktiga fattningar istället för att jag ska stressa upp mig och hästen.


Inne på collectingring så gick det inte alls bra. Det ända som var värt att ta vara på var takten i traven och det gick faktiskt att sitta ner då. Galoppfattingarna blev slarviga och jag kunde inte hålla takten med skänkeln så efter ett tag så beslöt jag mig för att ta det lugnt och bara trava lite då och då så hon inte skulle somna mellan varven.


Väl inne på banan så provade jag att fatta vänster galopp innan start och det gick klockrent, hann däremot inte fatta höger, men det kändes viktigare att få ner henne i takt och tempo så jag klarade av att sitta ner på henne genom hela programmet (jag fick dispens på att rida lätt men jag tänkte att det är lika bra att vänja sig att sitta ner även om det är svårare att hålla balansen).


Själva programmet gick väl inte så jättebra, det var slarviga vägar och jag kände mig bara klumpig. Men hon kändes ändå rätt okej taktmässigt. Nu i efterhand så kommer jag på lite småsaker som jag verkligen kunde ha gjort för att få högre poäng men det brukar vara lätt att vara efterklok sägs det ju.


Det hela slutade med en delad 4de plats som jag ändå är ganska nöjd med. Jag kan bättre, det vet jag och när jag har fått lite tips och råd så känner jag mig ännu mera peppad att komma tillbaka nästa klubbtävling och visa alla att jag kan om jag bara kämpar!

Av Elin - 2 mars 2010 22:00

"Har du en kanin i brallan?"


Sagt av Åsa, så jävla skön kunde verkligen inte sluta skratta xD

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards