lyckopillerelin

Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Elin - 3 mars 2010 23:35

Red på den finaste fuxen i hela stallet idag. Fick även in lite horse whisperer feeling i spiltan oxå, men det tar vi en annan dag haha.


Var verkligen supertaggad att rida idag. Värmde upp utan spö idag för jag frös så mycket när jag hoppade upp och det är så svårt att ta av jackan med spöt på, så det fick bli utan spö helt enkelt.


Började med lite tempoväxlingar som vanligt, och det kändes faktiskt jättebra, lugn takt och tempo även om det tog lite tid i början att komma itrav igen när man hade skrittat ett par steg, men det kändes bra!


När vi hade kommit igång lite och jag hade spö i handen så började vi med att rida lite på volterna och ställde åt olika håll, är väldigt svårt att hålla Halla på en liten volt och ställd utåt, men jag lyckades faktiskt hålla kvar henne även om ställningen gick lite sådär. När vi hade kämpat med det ett tag (och jag hade fått smakat på magmusklerna, gud vad jobbigt det var att sitta och hålla emot med sätet och ha tusen andra saker att göra oxå. Där är verkligen kämpit att rida!) så skulle vi rida skänkelvikningar på öppna delen på volten och när man kom fram till väggen så skulle man fatta galopp. Där slutade det gå bra kan jag säga. Halla gick på väldigt mycket under skänkelvikningarna, då blev jag stressad och hon ännu mera stressad så det blev nog inga skänkelvikningar, men galopp blev det iallafall. Vänstergaloppen gick bra, lite sena fattnigar, men det var en lugn takt som kändes bra! Höger gick inte bra alls, eller galoppen gick väl faktiskt okej, finns alltid något fel men jag lyckades att fatta galopp när jag ville och bara det är positivt. Skänkelvikningarna blev inte av i höger heller, blev bara så frustrerad så jag knappt kunde sakta av till skritt. 


I slutet så gick hon verkligen urfint! hon var lång och låg och gick i samma takt nästan hela tiden. Eftersom hon inte har några muskler så orkar hon inte bära upp sig själv så länge har jag äntligen bankat in i mitt huvud, så det är svårt att hålla henne lugn och i fin form varv efter varv. Men jag är jättenöjd med slutet, hon var så himla fin!


Imorgon tror jag att jag får Eloge, vi får se....taggar iaf för den sista ridlektionen den här veckan!

Av Elin - 3 mars 2010 22:58

Update för dagens ridlektion kommer under kvällen/natten.....orkar inte bara skriva nu hehe. Så ta det lugnt :P den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge xD.

Av Elin - 3 mars 2010 20:24

"Gud vad du var kräsen idag då!"


Sagt av Penny när hon hade satt gummisnodden fel.


"Det är nu du ska säga-jajaja KÄRRING!"


Sagt av Åsa när hon skulle hjälpa mig med mitt spö.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards