lyckopillerelin

Alla inlägg den 13 mars 2010

Av Elin - 13 mars 2010 23:32

Då var årets melodifestival slut och vinnaren blev Anna Bergendahl för dom som missat :). Jag tyckte att var en otrolig svag final i år, det var inga låtar eller artister som stack ut som jag riktigt hejade på. Dom jag trode skulle lyckas bäst i esc var nog Darin, Erik eller Adreas Johnsson. Men jag höll inte speciellt på någon av dom. Jag brydde mig nog inte så mycket i år.


Jag tyckte iallafall att Anna var jättebra! Röstade på henne i delfinalen och det höll ju så jag är glad att hon vann. Jag höll redan på henne i idol där hon tyvärr röstades ut lite för tidigt men nu jävlar kom hon tillbaka och vann! Go Anna! Dock tror jag inte riktigt att låten håller i esc men jag tror inte att någon skulle lyckats bra i år.


Salem Al Fakir tyckte jag gjorde en fuling och tog in Björn gustavsson på scenen när han sjöng, tror nog att han fick ett par extraröster där, men det gjorde inget, han var bra.


Det jag blir mest irriterad på är att många säger att fel låt vann. Men det är svenska folket som röstar, det är vi som bestämmer i slutändan så man kan inte lägga allt på den internationella juryn. Om man tycker att fel låt vann så, ja då får man väl rösta på den låtan man tycker ska vinna. Om man inte har röstat och tycker att fel låt vann tycker inte jag att man ska säga att fel låt vann. Det är upp till sig själv. Om man HAR röstat och sin favorit inte vinner så synd...men det är ju faktiskt inte blodigt allvar, det bar bara på kul och låten kommer spelas sönder på radion ändå.


Det är mina åsikter det, acceptera eller DRA!


Årets vinnare, GRATTIS!! <3


Av Elin - 13 mars 2010 21:55

"C: Hur tror du det går i esc för Anna?

B: Hur ska jag veta det."

Sagt av Bobby Ljunggren om Anna Bergendahls låt

Av Elin - 13 mars 2010 18:40

Tänk om någon på denna jord förstår hur jag känner, tänk om man hade någon som bara var på samma sida som jag. Börjar lessna på allt fejk, jag står inte ut!


Där man är som mest om dagarna, där är det svek, skitsnack och allt bara går åt helvete, det finns ingenstans där jag kan ta vägen och vara den jag är. Jag känner mig splittrad, kanske ska skita i planerna och flytta. Ingen kommer ändå sakna mig så vad spelar det för någon roll?



Av Elin - 13 mars 2010 15:57

Japp...har suttit här ett par timmar nu och försökt plugga. Jag kan ju säga att det går sakta men säkert, vääldigt sakta xD. Projektarbetet som jag skulle mejla in har jag gjort, praktikrapporten har jag skrivigt lite på, har några punkter kvar och R och Ms uppgift har jag inte börjat med...kommer aldrig bli klar med Rs, är fan omöjlig!


Har satt på Carola nu så nu lär det inte bli mycket gjort....men får väl försöka komma igång med någon uppgift igen då...snart.


Denna låt spelas nu :D


Av Elin - 13 mars 2010 13:19





 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards