lyckopillerelin

Alla inlägg den 8 april 2010

Av Elin - 8 april 2010 23:38

Inen nyhet längre att jag rider Halla 2 ggr/veckan va? ;)


Vi började lektionen med en liten promenad ute-årets första promenad och det var så mysigt! Fick till och med skutta ett litet hinder hästarna var hur lugna som helst. A bestämde att vi skulle prova att rida lite i paddocken och det visade sig vara ett rätt så bra underlag så hoppas på att vi rider där numera-är perfekt väder för att rida ute nu.


Vi började med lite tempoväxlingar i trav och man märkte ju att Halla var pigg men det fungerade bra ändå efter ett tag. Vi red lite serpentiner och det kändes faktiskt rätt bra, lite slarviga vägar men hon var ändå rätt så mjuk och det gick rätt lätt att ställa om i bågarna, jag tror att det har att göra med att jag har börjat bli lite mera envis oxå jag kämpar och verkligen försöker då bruker det kännas bättre och även resultatet kanske blir lite bättre.


Efter lite snett igenom och bågar så gick vi över till volter och galopperade lite, var extra uppmärksam eftersom hon var lite pigg ute men galoppen gick faktiskt bra, har olika svårigheter i båda varven. I vänster så är det lätt att hon glider ut bort från volten och så är det så svårt att hålla henne i form medans i höger där det är lite klurigt att bibehålla galoppen samtidigt som jag styr. Men jag är glad att jag inte bara slätter hästen och hoppar av som jag har tänkt göra massor med gånger men hoppat över för någonstans inne i hjärnan så tänker jag att det ska gå!


Red lite skängelvikningar i båda varven oxå och i höger när jag satt ner så flyttade hon sig ganska bra faktiskt, i vissa lägen gick det lite fort men det får man kanske ta och bara försöka lugna ner tempot lite. I Vänster så har jag ju svårare att hålla emot med höger så hon halkar ut på spåret lite för tidigt och så går det ibland på tok för fort, men efter ett tag så hittade jag ändå takten och kunde flytta henne lite.


Vi travade av lite i vänstervarvet på volter och fyrkantspår och det gick okej faktiskt, jag själv tyckte att det gick lite för fort men A gillar ju när det är lite "fart" så. När vi hade gått in i ridhuset igen så travade vi av dom lite i höger oxå och det kändes bra, hon sänkte sig rigtigt bra emellanåt. 


Jag har verkligen börjat använda benen mera nu och det är så kul att märka hur mycket bättre det går då, Halla är ju en häst som man ibland måste vara övertydlig med hjälperna och när man använder benen hela tiden så går det bättre och bättre-för mig iallafall.


Av Elin - 8 april 2010 00:34

Rip Speedish

ha det bra på dom eviga gröna ängarna  <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards