lyckopillerelin

Alla inlägg den 10 april 2010

Av Elin - 10 april 2010 23:54

Tja!


Det har varit en slapp dag idag, red ju imorse och kom hem vid kanske 12, duschade lagade lunch sedan fixade och donade jag lite i huset. När mamma och pappa kom hem så åkte mamma och jag till kista för att shoppa lite och jag kom hem med en scarf och ett halsband, inte mycket men alltid något haha.


När vi kom hem så har jag bara tagit det lugnt, har varit så trött och hade ont i fötterna...under kvällen har jag och famlijen bara kollat på TV, kolalde precis klart på Djävulen bär prada-den är så grymt bra! Har sett den typ 6785789 gånger haha fast jag tror nog att det är Meryl Streep jag tycker om :P.


Imorgon ska jag ta mig i kragen och plugga lite-och så ska jag faktiskt träffa S ÄNTLIGEN!! Vi ska ta en fika i Vällingby (eller jag bjuder henne) :P.


Nu ska jag läsa lite.

Gonatt <3

Av Elin - 10 april 2010 13:17

Red Halla idag igen, snodde henne tydligen från en annan tjej, hoppsan ;D.


Vi började med lite tempoväxlingar och halter vid varje bokstav, tyckte att hon lyssnade väldigt bra idag både på skänkeln och handen. När vi hade travat lite så började vi med att träna lite på skolor då vi red öppna, i början så blev det jättevinglit eftersom jag inte höll emot tillräckling och hon spårade jättefint men efter ett tag så började det lossna för båda Halla och mig och i vänster så blev det jättefint och fick mycket beröm, det jag måste tänka på är att titta rakt fram och inte luta mig åt sidan.


På andra långsidan så gjorde vi 10-15 metersvolter och det kändes faktiskt jättebra, jag lyckades hålla henne ställt och bra form hela volterna det är bara att tänka på vägen tror jag, mina volter blir så ovala. 


När vi hade tränat lite volter och öppna så samlades vi på volterna och fattade galopp, Vi började att fatta från trav och då blev det väldigt mycket slängtrav innan jag lyckades fatta galopp och då kom jag efter så råkade jag rida på en för liten volt. Eftersom det var några pigga hästar med så fattade vi från skritt efter ett tag och då gick det mycket bättre för mig oxå. I höger fick jag till och med in en klockren fattning utan trav innan! I vänster så lyckades jag faktiskt få henne att sänka sig lite i galoppen, hon brukar gärna ta upp huvudet och streta emot men idag kändes hon ganska mjuk.


Vi avslutade med att sänka dom lite och hon sänkte sig ganska okej, gick lite fort ibland men det var bara att göra halvhalter hela tiden, lyckades hålla henne hela tiden oxå, det är jag väldigt nöjd med! Känns som om det bara är galoppen som jag behöver öva mera på, där tappar jag allt som jag kan för jag blir så frustrerad och för dålig självkänsla. 


Av Elin - 10 april 2010 08:50

Blä, sov jättedåligt inatt så jag är jättetrött. Får se hur det går med ridningen-hoppas på det bästa har gått så bra i veckan :D. Jag sitter och funderar ut vilka som rider i gruppen för jagg har ingen skjuts hem så tänkte kanske flörta till mig det....men vi får se :P.


Nu ska jag borsta håret sedan kanske vi drar.


Puss <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards