lyckopillerelin

Alla inlägg den 14 april 2010

Av Elin - 14 april 2010 23:13

Red på Halla, tog en skritt-tur i skogen först innan vi satte igång med lektionen på allvar och vi övertalade Å att vi skulle rida i paddocken. 


Vi började med lite halter och hon kändes lite seg i början trots att vi var ute men efter ett tag så började hon lyssna lite mera på mig. Efter det så joggade vi igång i trav på volterna och ställde, hon kändes rätt så mjuk redan från början och det tog inte så jättelång tid att ställa om henne som hon brukar. Vi minskade och ökade volterna lite oxå och då kändes hon jättebra, taktmässig och hon sökte sig lite mera neråt.


När vi hade travat lite så fattade vi höger galopp och sedan så minskade vi volterna i galopp, jag gav upp redan efter första fattningen. Först så kunde jag inte fatta galopp men när jag väl lyckades med det så kunde jag inte hålla henne i galopp på dom små volterna sen så kunde jag inte ens hålla henne kvar på volten så redan efter första fattningen så gav jag upp, den sista fattningen vi gjorde i höger så ställde jag mig i mitten för jag orkade verkligen inte.


Vi gjorde samma sak i vänster och där kunde jag fatta galopp lättare första gången men jag kunde inte hålla emot och hålla henne i galopp samtidigt. Det slutade med att hon sprang i trav och det blev någon usel fattning i slutet.


Framåt slutet så samlades vi på en volt och ökade och minskade traven, i den minskande traven i vänster så kändes hon rätt okej faktiskt. ökade så kunde hon ha bjudit ännu mera framåt men jag ville inte tappa henne så jag fegade lite istället. I höger så var det svårare att få ner henne i en lugn takt och hon bara sprang, men efter ett tag så blev det iallafall lite lugnare men tyvärr så höll hon huvudet som en giraff.


Jag kanske ska göra som hon säger, satsa på kaninhoppning. Det spelar ingen roll att folk säger att jag rider på en svår häst. Det är ju ändå jag som inte kan så det är inte hästens fel. Jag kan verkligen inte galoppera på henne och det känns som om ingen förstår hur frustrerad och ledsen jag blir när det går så grymt dåligt. Det ÄR svårt att rida, jag vet det men varför kämpa när det inte hjälper. Skiter i detta nu....funtar på att avboka ridningen imorgon för jag har verkligen ingen lust att rida! 

Av Elin - 14 april 2010 21:45

"Vad jobbigt det skulle vara för Zahra då...ta koranen fort som fan!"

Sagt av L

Av Elin - 14 april 2010 21:25


Denna låt har jag haft i huvudet heeela dagen *suck*


Sen måste jag ju bara säga att jag tror att denna låt blir årets sommarplåga! :D

Av Elin - 14 april 2010 20:27

Tjaa!! Nu är jag tillbaka igen :D.


Idag har det varit en under bar dag tills nu.....jag tar det från början.


Igår så mötte jag V och K på tåget vid 18 och vi var hos S vid kanske lite innan 19. Efter lite cigg shopping och S hade lugnat ner sig efter lite katastrofer med småsyskon så gick vi ned till pizzerian och beställde pizza. Äntligen!! Alla var superhungriga.


Under kvällen så sjöng vi singstar, åt och drack gott och hade allmänt trevligt! Vid 0115 så släckte vi lampan och vid 0600 så var vi vakna....jag var jättepigg och ingen kunde somna om så vid 7 gick vi upp och åt frukost, chillade galet på ballkongen, skrek och hade det asnajs i det fina vårvädret!!


Var i skolan vid 10 då vi stannade en sväng vid centrum för att handla kaffe och energidricka. Första lektionen var väldigt intressant och kul haha.


Stannade kvar i skolan för att plugga med tjejerna och sedan åkte jag hem, fixade lite hemma sedan direkt till stallet. Ridningen gick katastrofalt dåligt!! Jag gav upp redan vid första galoppen, berättar mer om det senare. Så ridningen förstörde min underbara dag alltså.


Jag älskar verkligen att vara med tjejerna i klassen, allt som hände under kvällen och morgonen. Posering, skrik, dans på ballkongen, Vs hicka, singstar, sextalk. Vi har så grymt kul ihop och jag blir så lycklig när jag är med dom. Dom får mig att känna mig bättre, dom lyssnar, dom är helt enkelt underbara mina tjejer C,S,V,K-det går inte att beskriva hur lycklig jag är när jag är med er <33



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards