lyckopillerelin

Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Elin - 5 maj 2010 23:30

"Varför tältade ni i KALLhäll? Ni skulle ju ha tältat i VÄRMdö! Så slapp ni frysa!"

Sagt av Å xD


Lyckopiller <3

Av Elin - 5 maj 2010 22:28

Red på finaste Halla.

Trode vi skulle hoppa, men det blev tyvärr dressyr var inte så taggad och kände att jag inte var helt 100%ig i både kropp och knopp.


Red fritt idag och började med lite halter och igångsättningar, gick bra. Sedan gick vi över till trav och jobbade rätt länge i båda varven, idag så gick det jättelätt att få ner henne och känna rätt takt hela tiden i höger, däremot så var det lite knepigare i vänster och det kändes verkligen som om hon stretade emot bara för att jävlas.


Vi fattade galopp lite fritt oxå och jag började med häger eftersom den sidan är svårast, det gick inte alls! Jag kunde inte ens fatta när hästen framför galopperade och jag vill inte att det ska bli slängtrav innan, det är så fult!


Gjorde en klockren första vänsterfattning, men hon bröt av lite därefter men ji just vänster så tror jag att det går att lösa, det gäller bara att öva på att hålla igång henne. Provade med en högerfattnig igen och det blev några men väldigt konstiga och springiga.


I slutet så gick det hur bra som helst! Ås kommentar kändes lite som om det var värt att kämpa för att det blir bättre och bättre, jag kände verkligen hur Halla sköt upp ryggen började jobba på rätt sätt! Alltid en sån underbar känsla när man hittar det haha. Det jag behöver tänka på är att tänka ett steg längre, verkligen känna efter när hon börjar dra sig ur och ta upp huvudet. att jag är på direkt med att minska men samtidigt hålla emot med benen.


Men, det gick bra i början och i slutet så jag är rätt nöjd faktiskt. Hoppas på att det blir hoppning nästa vecka bara!!


Lyckopiller <3     

Av Elin - 5 maj 2010 21:13

Tja!


har inte haft tid, ork och lust att blogga förs nu. Tänkte berätta lite vad som hände igår och vad som har hänt idag. 


Efter ca 40 minuters väntan på bussen så kom äntligen jag och C til stationen, handlade lite och sprang till tåget, mötte K, P och L på tåget sedan väntade vi på bussen i kallhäll. När vi väl kom fram och hade slängt in våran packning i Ts och Is bilar så började vi gå dom 45 minutrarna till platsen som vi skulle vara på.


När vi äntligen hade kommit fram så samlades vi lite, slappade, kokade vatten och sedan satte vi upp tälten. Efter det så gjorde vi någon uppgift sedan var det äntligen mat-då var det försent för mig, hade ont i magen resten av kvällen! 


Efter prat, skratt och roliga händelser så gick jag och lade mig och vid 0030 så kom resten av gänget, blev lite pigg då och många citat kom fram hahahahaha.


Jag har väl sovit ordentligt i kanske 1 timme, dom 2 andra timmarna så sov jag som i en dvala. Vaknade vid 0430 och råkade väcka C, vi pratade lite sen somnade hon snabbt om....men inte jag, vid 0500 gick jag upp och tog en promenad till toan och hämtade vatten till V mm sedan tillbaka. Fick ett gott skratt när jag såg I som hade lyckats ta sig ur sitt tält.


När alla hade gått upp och ätit frukost så började vi plocka ihop tälten och så, jag mådde bara sämre och sämre men det fick man skit för, jag förstår inte att folk ska hålla på att gnälla och klaga det hjälper lixom inte....menmen, det kanske ingår haha. Vå kom väl iväg vid 0900, fick som tur var skjuts av T ner till bussen <3, väntade på resten av klassen sedan hoppde vi på bussen och vidare på tågen.


C och jag åkte hem till mig, vi kollade på Björn Gustavsson och jag höll på att somna i soffan haha. Hon gick väl vid 1630, jag väntade på middag och efter det så skjutsade mamma mig till stallet!


Berättar mer om ridlektionen senare....orkar inte skriva mer. Ska nog gå och sova ska bara borsta tänderna sedan skriver jag om lektionen :).


bye så länge


Lyckopiller <3     

Av Elin - 5 maj 2010 11:30

Här kommer ett gäng med härliga citat från tältningen med BF3 <3


" Det känns som vi är korv med bröd, jag och V är brödet, K är korven och E är räksalladen.....vi glömde S, hon får vara tomaten!"

Sagt av C när vi värmde varandra i tältet inför natten


"Vet ni vad jag känner mig som? En kondom!"

Sagt av V i tältet


"Sover E? Nej, gonatt E *pussar i luften*"

Sagt av C när vi skulle sova.


"C: Det känns som om jag känner på ditt bröst...?

V: Du gör det....men det är skönt!"


"Så då ljuger dom där sovsäckarna alltså? :O"

Sagt av P


Som sagt så är BF3 bäst <33


 


Lyckopiller <3     

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards