lyckopillerelin

Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Elin - 6 maj 2010 23:24

Var hemma idag, kände att ajg behövde vila upp mig inför morgondagen och helgen. Är fortfarande snuvig, hostig och har huvudvärk men jag hoppas det går över snart. Slappade framför TV:n på förmiddagen och pluggade projekt. Vid halv 3 mötte jag L vid solhemsskolan och vi gick ner och hämtade ut pengar så jag kunde få biljetter inför studentskivan och hon pengarna.


Annars så har jag bara slappat, struntade i ridningen så jag blir frisk. Tittar på CIS...eller ja kollar och kollar haha har det i bakgrunden.


Nu ska jag lämna det här och gå och lägga mig.


Gonatt


Lyckopiller <3     


Av Elin - 6 maj 2010 19:35

Nu förstår jag en sak. Nu fattarjag vad som händer i skolan och varför jag inte får någon respons, visst så vet jag lite men nu kan jag nog tänka mig varför.


För det första-jag har mått dåligt i 2 år nu, om jag blickar bakåt så inser jag att mina lärare har nog ledsnat på mig, ur deras ögon så är jag säkert en bitter elev som söker uppmärksamhet och vill att alla ska tycka synd om mig, att jag tjatar och bara slösar deras tid. I början när jag mådde dåligt så fick jag mycket respons men nu har alla vant sig att jag är den där ledsna eleven så då tror jag nog att man inte reagerar som man gjorde då.


För det andra-jag går ju faktiskt i 3an, tar studenten om en månad så varför skulle dom bry sig om en elev som snart försvinner ur deras liv lixom. Det hjälper inte dom och dom har inte tid att chansa på att det hjälper mig.


Så jag förstår dom, även om jag mår ännu sämre nu så ska jag skita i dom, ignorera dom för det gör mig bara frustrerad att ta upp deras tid och prata om mina problem utan respons. Det gör bara saken värre!


Så, skiter dom i mig skiter jag i dom-det är ju trots allt bara en månad kvar.


Men guud vilket inlägg det blev haha det låter som om jag skriver det här bara för att jag tycker så synd om mig själv xD 


Har ingen aning om detta är sant, men det är det jag kan tänka mig vara det rätta svaret.


Lyckopiller <3   




Av Elin - 6 maj 2010 12:51

Vilken klass gick du i – BF2-andra året på gymnasiet
Vad hade du för hårfärg - Mellanbrun
Hur lång var du – 159 cm
vem var du kär i – ingen

Hade du nån Pojk/flickvän – nej
Vad brukade du göra på fritiden - stallet och kompisar
Vilka umgicks du med – Mina underbara kompisar
Var allt Bättre då – Njae
Skulle du vilja gå tillbaka dit – vissa tillfällen-ja
Har du förändrats - Ja


Nu:
Vilken klass går du i –
 BF3-tredje året
Vad har du för hårfärg - lite mörkare brunt
Hur lång är du? – 159
Vem är du kär i - ingen
Har du någon Pojk/flickvän - Nej
Vad brukar du göra på fritiden - vara med kompisar och rida
Vilka umgås du med – mina elsklingar och hestarna
Hur ser du ut – beror på vem som frågar


Har du:
Kysst någon -
  Ja
sovit bredvid någon med samma kön - Ja
sovit bredvid någon med motsatt kön - Ja 
slagit ner någon - Nej
Ljugit för en bra vän - säkert
Svikit någon – Nej, hoppas inte det iaf


Vem:
Skrev du senast till på msn –
 att jag var sjuk
Kramade du senast - Sofia
sov du hos senast - i tälten med klassen
Vill du vara just nu – glad
Ringde dig senast - mamma


Vad:
Drack du senast -
 te
Köpte du senast – en dricka
Gjorde du igår –
 kom hem från tältningen, var med C och red
ska du göra imorn – vara i skolan
Vill du göra just nu- åka till skolan
Åt du senast – godis
Är närmast dig som är rosa – en väska




Kärlek :
Du är kär nu – nope

Du har sårat någon så den började gråta - nej
Någon har sårat dig så du börjat gråta - ja


Ärlighet:
Du har gjort nått som du lovat någon annan att inte göra –
 säkert
Jag har gjort något som jag har lovat mig själv att inte göra – Massa gånger
Jag har smugit ut utan lov – Nej
Jag har ljugit för mina föräldrar vart jag är - Ja 
Jag har en hemlighet som ingen vet om – absolut
Jag har fuskat i ett spel – Ja
jag har struntat i ett prov - Ja


Dåliga Tider: 
Jag har druckit alkohol - Ja
Jag har tagit medecier mot drepression - Nej
Jag har sovit en hel dag utan att behövt det - Nej
Jag har vaknat gråtande - ja
Jag har somnat gråtande - Ja, nästan varje dag


DÖDEN:
Jag hatar begravningar - finns inget värre

Jag har sett någon dö - tror inte det
Någon du Har känt som nyligen som dött - Ja


Lyckopiller <3   

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards