lyckopillerelin

Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Elin - 9 maj 2010 21:52

Är sååå i behov av sömn jag håller på att somna i soffan hahaha. Jag har typ ont i hela kroppen, under brösten, halsmandlarna, huvudet, överallt! Är det alkoholen som spökar eller? Vafaan gjorde jag igårkväll haha. 


Har varit i stallet hela dagen idag....stod i kafeterian med M på förmiddagen och sedan hade jag kurs med C så kom väl inte ifrån stallet förs 1530...


Näää.....borsta tänderna och förbereda inför natten kanske.....


gonatt sötisar, glöm inte att lämna en kommentar innan du stänger ner :D <3


Lyckopiller <3     


Av Elin - 9 maj 2010 19:36

 


Absolut så kan jag försöka skriva lite om mina klassresor. Jag har faktiskt bara varit på 2 klassresor under mitt liv.


Den första var i 6:an...i september 2003 tror jag nog det var så jag kommer inte ihåg så jättemycket utav den resan men skriver lite ändå. Vi åkte någonstans uppåt i Sverige om jag inte minns fel, vi var borta i 4 dagar och fick prova på lite olika saker. Jag minns att vi skjöt luftgevär och jag var jättestolt över att jag prickade i  mitten hela tiden haha. Sedan fick vi prova på en slags höjdbana där man skulle klättra på stolpar, gå på en repbro och sedan sitta på en "gunga" och åka ned från 10 meter, jag var skiträdd! Vi slappade mest vad jag minns, badade, grillade och den sista kvällen hade vi disco (jag minns att det var första gången jag sminkade mig hahaha). 


Den andra var i 9:an i september den oxå...år 2006. Då åkte vi färja till Estland och var där i två dagar. På båten påväg dit så tog vi det mest lugnt och åt godis och god mat. När vi kom fram så fick en liten guidad tur i Tallin, höra lite historia och se på den jättefina utsikten. På eftermiddagen så åkte vi buss till våra stugor som vi hade hyrt det var nästan uta på landet och var lite sunkigt, men det gick. Väl framme så packade vi upp lite, bäddade och så. På kvällen så gick vi ner till stranden (det var jättefin sand på stranden!!). Vi hade oxå en tävling i lag där vi skulle få vinna ett pris då det var massa olika stationer som vi skulle göra saker på, typ basket, balans mm. Målet var på sandstranden där dom vuxna hade fixat jättefint med ljus så dt blev jättemysigt! Vi badade och spelade vollyboll på stranden och slappade lite senare på kvällen. Det blev lite fylla på natten då dom vuxna inte hade så bra koll på oss så det var nära på att vi åkte hem men som tur var så stannade vi kvar! (Ett tips är att lämna sprit och cigg hemma! Det är inte värt att förstöra en klassresa på det sättet!!!!!!!). 


Den andra dagen så hade vi mycket sammarbetsövningar på dagen och grillade till middag. Senare på kvällen så hade vi bokat bastu, pool mm så vi slappade där och spelade kot när vi var klara mm en riktig mysig kväll! Nästa dag så åkte vi hem och roade oss på färjan, sjöng karaoke och hade det skitkul! Det blåste storm ute så nästan hela klassen blev sjösjuka haha. Estland var verkligen jättekul att besöka! Det var jättefint där, rekomenderar verkligen att åka dit och kolla! :D


Bjuder på lite bidler från resan :)


        


Hoppas att du blev nöjd med svaret....mitt liv kanske inte verkar vara så kul som du trodde haha men vänta bara det blir bättre och bättre ;D.


Lyckopiller <3     


Av Elin - 9 maj 2010 16:44

Ledsen för dålig bloggning igår, här kommer updaten!


Mamma och jag shoppade på dagen, hittade skor och kläder....love it!


Vid 17 mötte jag nästan hela klassen på tåget och vi åkte vidare till centralen, stannade till lite vid pressbyrån sedan vidare till London för att käka studentmiddag. Efter en låång tids väntan så hade alla kommit och vi beställde mat sedan vänta ännu lite längre alla var gaalet hungriga när vi väl satte igång och åt haha. Efter det så drog T och R och några till hem medans vi andra gick till en pub längre bort för att ta en öl...eller förade lite, kalla det vad ni vill haha. När vi hade druckit lite där så gick vi vidare till Chaplins och festade. Sjöng karaoke, dansade och drack. Var så jävla kul och alla människor man festade med var grymt underbara! Tiggde skjuts hem av Vs mamma men innan det så åt vi på donken. Kom väl hem vid 0330 tvättade av mig och deckade i sängen haha.


Bjuder på lite bilder


     

        


Lyckopiller <3     

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards