lyckopillerelin

Alla inlägg den 19 maj 2010

Av Elin - 19 maj 2010 23:28

Hoppade på Halla idag. gick jättebra!


Vi började med ett skritt och ett travvarv på galoppbanan och det gick bra, hon kändes lugn. Sedan galopperade vi inne i paddocken lite i båda varven och det kändes hur bra som helst! Kanske för att vi var ute? Jag lyckades hålla igång galoppen i höger  och hon kändes jättefin! Vänster gick oxå bra, det brukar gå bättre i det varvet så.


Hoppad dom 4 terränghindrerna på kortsidan och vi började ganska lågt-Halla visste ju inte riktigt vad som skulle hända så hon var lite seg. Väl inne i paddocken igen så var det skritt som gällde men jag jobbade mycket med att hon skulle lyssna på mig, efter ett ta så gick hon riktigt fint.


Andra gången vi hoppade så hade Å höjt och det märktes. Halla hoppade nog finare men jag kände mig bara klumpig eftersom det är lite svårt med balansen i "landningen". Men den sista gången så gick det hur bra som helst!! Jag hängde med och Halla hoppade jättefint! Var och är supernöjd!!


Anmäla mig till nästa terrängritt kanske? :D


Lyckopiller <3     

Av Elin - 19 maj 2010 22:33

Tja tja!


Gick upp vid 0845 och väntade på att tjejerna skulle komma, vi pluggade och pratade hehe och vid 11 så lagade vi lunch, fick lite bråttom så vi gjorde oss klara sedan gick vi ner till spånga station där vi handlade lite och sedan hoppade på bussen mot brommaplan. Väl där så tog vi nästa buss ut till Kärsön där det var den årliga Didaktuskampen! Gjorde absolut ingenting men mot slutet så drog vi dragkamp alla 3or i Jakan om vem som ska få springa ut först på studenten-vi, en klass med typ 9 tjejer i som var där var nära på att ge upp eftersom vi är så klena. Men vi vann första....sedan den andra och den tredje och sista var avgörande...om vi vann den så vann vi allt. Gissa vad som hände?? 


VI VANN!!!!!!! WOOHOOO Snacka om ett historiskt ögonblick HAHA-BF3 är fan BÄST!!


Vi tjejer gick till stranden för att sola och ta det lugnt sedan efter någon timme gick vi till cafeét och chillade en stund där.


Var väl hemma vid 17, slängde i mig maten och fick skjuts till stallet.


Ridlektionen berättar jag mer om senare för nu måste jag öva på min redovisning igen!


Puss och kram och nyp på skjärten!


Lyckopiller <3     

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards