lyckopillerelin

Alla inlägg den 20 maj 2010

Av Elin - 20 maj 2010 23:00

Red Halla idag oxå. Trodde vi skulle rida ute i paddocken idag så var inte peppad alls! Men det visade sig att vi skulle hoppa!! :D Yeeeey!!!


Började med att skritta ett varv runt galoppbanan, sedan tog vi ett varv i trav oxå. Halla kändes lugn redan från början så jag ställde henne åt båda hållen för att göra henne lite mjukare bara.


Galopperade 2 varv oxå för att värma upp dom och det gick jättebra, visst blir alla lite pigga när man är ute men Halla är så säker i sig själv och jag är så trygg när jag sitter på henne så det går altid lugnt och fint med henne.


Hoppade dom 4 hindrerna på kortsidan och vände tillbaka och hoppade samma från andra hållet och första gången så var hon väl lite seg och visste inte riktigt vad som skulle hända. men andra gången så gick det lite bättre, jag hängde inte riktigt med men det löste sig. Sista gången gick det jättebra!! Vi verkligen flög över hindrerna kändes det som haha. Jag följde med bra med kroppen och handen och Halla hoppade jättefint men en lugn och runf galopp! Duktiga heest <33


Jag tror seriöst att jag ska sluta rida på torsdagar och börja i hoppgruppen men jag vill ändå rida för A och jag känner att jag behöver henne om jag ska börja tävla.....blir galen snart för att jag inte vet hur jag ska göra!!! :(


Vad tycker ni? Dressyr två gånger i veckan eller dressyr en gång och hoppning en gång i veckan? :D


Lyckopiller <3     

Av Elin - 20 maj 2010 22:52

Tjaa!!


Fick skjuts av mamma imorse till skolan. Hade projektredovisning först av alla och var skitnervös! Hade till och med drömt mardrömmar om redovisningen under natten eftersom jag satt uppe så länge med det haha. Men det slutade bra iallafall. T var så stolt över mig...sa hon, vet inte om jag ska tro på det men ett G måste jag få, annars blir jag ledsen och besviken!


E följde med till centrum för att handla present till mamma som fyller år imorgon sedan åkte vi åt varsit håll. Hon tycker jag ska prata med I, men jag vet inte riktigt vad jag ska säga...det finns inte så mycket och säga. Men vi får se om det blir något samtal. Jag hoppas nog det men ändå inte....


Kom hem och pluggade ett tag. Nu har jag spec idrotten, ped led och religionen kvar bara!


Red ikväll....berättar om ridlektionen senare.


Saknar C och M så gaaalet mycket! <33


JUUUSTEEE!!! Vet ni vem som har namnsdag idag?? Jo Carola!! Grattis till henne!! Haha <33


Puss på er sötnosar <3


Lyckopiller <3     

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards