lyckopillerelin

Alla inlägg under augusti 2010

Av Elin - 28 augusti 2010 22:00

"Jag: Man ser att det är en krog där borta...dom dansar så...

Mamma: Va? Dansar man på krogar?

Jag: Jaa, såklart!

Mamma: Jaha, när jag var ung så dansade vi bara på discon...

Jag: Ja och lekte sanning och konka och hantag famntag klapp eller kyss eller vadå?"


Mamma och pappa brister båda i gapskratt...det slutar med att alla tre sitter och garvar i bilen hahaha :P.


Lyckopiller <3     

Av Elin - 28 augusti 2010 16:13



Förlåt :( ska tänka mig för!


Lyckopiller <3      

Av Elin - 28 augusti 2010 14:59

Nu är jag (äntligen) hemma från stora staden ;). Har varit istan med mamma sedan 10, vi har gått, shoppat, gått, shoppat och ätit lite hehe. Var duktig och höll i pengarna, men ändå så blir jag skylldig mamma över 1000 spänn....? Fast jag måste faktiskt ha ett sl-kort! och nya underkläder! Så det så! :D.


Nu ska jag bara slappa några timmar sedan så åker vi till Täby för att fira kusinerna och äta middag där ;).


Hörs kanske sen.


Puss på rumpan


Lyckopiller <3     

Av Elin - 27 augusti 2010 22:23

Om det är någon som är läkare eller bara är duktig på att gissa så skulle jag behöva lite hjälp.


Jag har varit förskyld i en månad nu och känner mig lite småfebrig (har inte feber-kollar varje gång jag känner mig febrig), är yr och allmänt seg både i kroppen och knoppen haha. Finns det någon vänlig själ som kan svara på om man typ borde avboka ridningen när man känner såhär, eller spelar det ingen roll? Blir jag friskare om jag avstår från träning och bara tar det lugnt? Eller kan jag fortsätta som vanligt? 


Börjar bli väldigt less på att må såhär nu nämnligen + att jag fortfarande har ont i min fot sen jag stukade den för en månad sen oxå :(.


Hoppas det finns någon som kan hjälpa mig :P.


Puss


Lyckopiller <3     

Av Elin - 27 augusti 2010 21:17


Jag är så förvirrad, som nog dom flesta i min ålder är. Jag börjar tveka lite om mina framtidsplaner, kan jag verkligen, vill jag verkligen? Jag vet helt enkelt inte.


Jag saknar mina tjejer så det gör ont. Det känns så tomt och trist utan dom. Hoppas dom kommer hem till jul!


Jag har nog förändrats lite sen alla åkte. Både positivt och negativt, jag är nog tålmodigare mot folk i stallet-dom är trots allt dom ända jag har kvar. Men jag vågar kanske inte lika mycket längre, känner mig inte lika trygg när jag inte har mina kompisar vid min sida som pushar mig.


Ska se vad jag kan hitta på nu...


Puss


Lyckopiller <3     



Av Elin - 27 augusti 2010 16:12


Våra grannar håller på att riva huset låter det som....under dagen så har jag trott att vi har tjuvar i huset men sen kom jag på att det är grannarna haha.


Vad har jag gjort idag då? Jag har slappat, städat min garderob och mitt rum, fixat köket så det är fint och varit jätteduktig tycker jag. När jag väl blev klar med allt så tänkte jag att nu skulle jag stänga av all musik och läsa ut min bok när det var tyst och skönt...jag hann läsa 3 rader sen klampade pappa in. Suck! Där rök den läsningen.


Nä...lyssna lite på Carola kanske :D


Lyckopiller <3     


Av Elin - 27 augusti 2010 11:16

Jag rysningar och tårarna rinner till Papa can ju here me (den första låten hon sjunger).


Hennes känsla är helt magisk så jag blir helt förtrollad av henne!



Lyckopiller <3     

Av Elin - 26 augusti 2010 23:18

Red Halla! kändes härligt att sitta upp på henne igen, det var ett bra tag sedan haha.


Vi har inte riktigt kommit igång med hårdträning och så men vi är pågång haha. Finns väl inte så mycket att säga om lektionen. Vi red ut och travade lite då och då....JO en sak som jag tänkte på när jag sätt där på Hallas rygg var att jag kommer aldrig kunna rida henne utan gummisnodd, hade ju ingen idag och det går inte helt enkelt! Synd men så är det antar jag.


Min fot är ju inte helt ok heller sen jag stukade den för en månad sen. kände av det ganska mycket tyvärr ute i skogen, det är ledbanden som inte är riktigt hela känns det som haha.


Men det var kul att rida iaf :). Jag undrar om jag har blivigt astarkare för jag lyckades dra sadelgjorden själv och hoppa upp själv oxå...hmm värt att fundera på haha.


Lyckopiller <3     

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards