lyckopillerelin

Alla inlägg under augusti 2010

Av Elin - 24 augusti 2010 13:51

Var på arbetsintervju imorse...helt i onödan, suck! 


Kom hem vid 11, har bara slappat hemma och sjungit hehe. Lyssnar på Kärleksvisan och for a friend om och om igen....tårarna kommer varje gång, fattar inte varför :(.


E och jag ska titta förbi i skolan vid halv 4 idag, ska bli spännande!! :D.


Nu ska jag se om jag se om jag hittar något annat att göra.


Puss


Lyckopiller <3     

Av Elin - 23 augusti 2010 22:24

Ny duschad och mätt.


Kom väl hem från stallet vid 2045, gjorde väl inget speciellt där egentligen bara chillade några timmar :). Kommer ha något att göra imorgon...tack F haha.


Finns väl inte så mycket mera att säga, mer än att jag verkligen hade saknat Halla och Eloge kände jag när jag var i stallet <3


Lyckopiller <3     

Av Elin - 23 augusti 2010 15:44

Sticker till stallet om några minuter.....uppdaterar ikväll när jag kommer hem.


puss


Lyckopiller <3      

Av Elin - 23 augusti 2010 14:08

Ups har visst inte bloggat något idag :P.


Arbetsintervjun gick nog bra-hoppas jag! Får reda på hur det gick på torsdag :). När jag kom hem så lagade jag lunch sen har jag bara tagit det lugnt. S ringde och vi ska träffas vid Gs skola halv 4 på onsdag så det blir inget jobb och kanske ingen ridning....vi får se.


Tänkte åka till stallet idag och försöka rida igen eftersom jag kommer få avboka mycket nu. 


Lyssnar på partymusik på spotify på högsta volym nu...ska nog fortsätta med det.


Bye


Lyckopiller <3     

Av Elin - 22 augusti 2010 20:29

Jag är så besviken på vissa av mina kompisar...jag trodde att vänskapen som vi hade betydde lika mycket för dom som för mig....men tydligen inte. Jag önskar bara att dom kunde tala om sanningen för mig istället för att ljuga. Jag behöver dom, men dom förstår tydligen inte det.


hellre vara själv nu när mina tjejer är borta än att försöka tro på meningslös vänskap.


kontakta mig när du känner dig redo att träffa mig igen, för jag orkar inte jaga dig mer. <3


Lyckopiller <3     



Av Elin - 22 augusti 2010 16:51

Jag har kommit fram till en sak. Att om jag hade varit svag så hade jag inte funnits vid liv nu, jag hade gett upp för länge sedan. Jag är starkare än vad jag själv tror och när jag tror att jag ger upp så har jag bara trappat ner på allt lite. För jag ger aldrig upp helt! Jag har haft och har fortfarande svårt med vissa saker men det har alla. Livet kan inte vara en dans på rosor jämt.


Jag sitter här och lyssnar på Sarah Dawn Finer och inser att om hon har klarat sig så ska jag klara mig. Hon har haft det svårt och kanske har fortfarande, hon var nästan i en likadan situation när hon var yngre det är därför jag känner igen mig så väl i hennes texter. Sarah har bevisat för mig att man tar sig upp på något sätt och att allt löser sig, men måste bara tro på sig själv.


I hennes texter så säger hon allt jag vill att andra ska säga till mig och på något sätt så känns det som om hon sjunger till mig. På det sättet kommer jag framåt i livet.


Tack Sarah-om du kan, kan jag!


Hey, I´ve been hiding from all the pain

Trying to make it go away
But everytime I got stuck, in the middle
I know that If I only let them see
all my insecurities
Then I will never ever get stuck, in the middle



It´s keeps hurting and hurting and you don´t believe anymore
Can´t stop crying and when every tear hits the floor
You feel like your fighting alone
You can´t face the world on your own, this time


Somebody help me
I can´t make this on my own
My heart is still crying
It´ll dry up and turn to stone
I´ve been fighting for air
Got no strength in me to breathe
I´ve run out of options
Got all the reasons I need


Please come and take me away
I´ve been running for so long now that I lost my way
Please come just for a day
'Cause if you take my hand I know that I´ll be OK


I need some distraction oh beautiful release
The memory seep from my veins
So let me be empty oh and weightless
Then maybe I’ll find some peace tonight


Ja, jag ska älska dig som du är

och jag vill ge dig allting jag har

och låt mig få bära dig när hoppet sviker

du betyder allt för mig, va inte rädd

jag går brevid dig

för du betyder allt för mig



 

Lyckopiller <3     



Av Elin - 22 augusti 2010 13:32

Tänkte berätta lite om gårdagen eftersom det blev en sån konstig dag haha.


Det började med att jag gick upp vid halv 11 och sedan vid 1 så mötte jag E i Vällingby. Vi åt lunch och snackade mycket-gick ner till st jacobi där vi gick i skolan i 7an (och jag i 8an) det var spännande haha, många gamla minnen! Tyvärr så började det regna som fan så vi sökte skydd under tag på dagisgården.....meeeeeen det slutade med att allt vatten samlades runt bordet och bänkarna som vi satt vid...kändes lite som om man var fången på en öde ö haha. När vi hade ledsnat på att sitta där och vänta på att det skulle sluta regna så gick vi till tuben och satte oss, men efter ett tag så blev det oxå tråkigt så vi började åka på lite äventyr bara för att fördriva tiden hahaha (vi är knäppa I know xD) först åkte vi till hässelby strand, sedan buss till spånga station sedan åkte vi tillbaka till vällingby sen skulle vi åka tillbaka till spånga station igen men vi var så kissnödiga så vi gick stannade till hos mig en snabbis för kisspaus sedan vidare ner till stationen där vi sedan tog bussen till alvik haha. Väl där så tog E nockebybanan hem till sig och jag tog tuben till fridhemsplan. 


Eftersom I hade fyllt år så skulle vi fira henne i rålis var det tänkt så vid 20 så kom hon och några till sedan gick vi och handlade en snabbis och sedan vidare mot rålis för att ha det bäst! Jag hade jättekul-många roliga människor var där, tycker att det är så kul att vi håller kontakten och bara för att många i gänget har flyttat eller ska flytta så betyder det inte att vi aldrig kommer ses igen. Det kommer komma fler sånna här underbara moments i våra liv hoppas jag på! Var iallafall där till typ....aa vet faktiskt inte men rätt sent blev det. S och jag gick lite tidigare än dom andra (tyvärr missade jag tåget) men S var så söt och tog ett tåg senare hon med <3. Kommer verkligen sakna henne och det var otroligt jobbigt att krama om henne på stationen :(, måste ju erkänna att jag grät en skvätt sen när jag hade gått av bussen och skulle gå hem den sista biten. Men tack gode gud för mobiler och sms! <333


Kom väl hem vid 2 kanske, då gick jag och la mig och sov direkt haha.


Det var min lördag...en lyckad en tycker jag! 


Lyckopiller <3     

Av Elin - 21 augusti 2010 11:06

Somnade inte förs halv 3 inatt så jag är supertrött!!


Ska träffa E i Vällingby för lunchdejt vid 1-kul! Det var länge sedan vi träffades :). Sen får vi se hur det blir med rålis....ska ju dit idag oxå, men har ingen aning om tid tror inte att jag ska stanna så länge bara eftersom jag känner att ajg börjar bli lite sjuk och det är det sista jag vill vara nu!!!


Nä.....bäst att hitta på något annat, rymma hemifrån kanske? 


Puss vi hörs senare


Lyckopiller <3     

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards