lyckopillerelin

Alla inlägg den 3 september 2010

Av Elin - 3 september 2010 23:04

Varför är (nästan) alla kändisar så himla positiva?


Under den här veckan så har jag egnat mig åt att lyssna på sommarpratare i P1 när jag ska försöka sova. (det funkar faktiskt). Har lyssnat på sångare/sångerskor-idrottare mm och alla är så positiva och säger att man inte ska vara rädd för att misslyckas, att få ett nej. Att man ska uppnå sina drömmar mm.


Varför är det så? Jag tror att det är för att dom har redan varit med om så mycket saker i livet, dom har nått sitt mål och sina drömmar och dom har kämpat sig fram i med och motgångar för att nå sin dröm. Jag menar, dom kanske tycker att dom har nått "toppen" och nu vill dom bevisa att allting går bara viljan finns, dom vill ge oss uppmuntran att försöka, att satsa-för att vi oxå kan.


Eller vad tror ni?


Lyckopiller <3     



Av Elin - 3 september 2010 22:31

Somebody help me
I can´t make this on my own
My heart is still crying
It´ll dry up and turn to stone
I´ve been fighting for air
Got no strength in me to breathe
I´ve run out of options
Got all the reasons I need


My mind has gone numb but somehow I´m still sane
So get me a needle, I think there is blood in my veins


If someone can hear me
This is my cry for help
Find me and guide me
Lord, I´m stranded here all by myself
So if someone can see me
I´ve fallen down on my knees
Begging for some kind of peace


There was a time when I vaguely recall being brave
And I thought being strong meant never asking for aid
I was cocky and bold, stupid and unafraid
Now I´m tired of pretending, now I just wanna be saved


My mind has gone numb but somehow I´m still sane
So get me a needle, I think there is blood in my veins


<3


Lyckopiller <3   



Av Elin - 3 september 2010 20:10

Spikat och klart! Nu har vi hus och flygbiljetter nu är det bara bil kvar, men det fixar vi när det börjar närma sig. Jag är sååå taggad! Längtar ihjäl mig! :D.



Nu sitter jag och tittar på fotboll...har väl inte hänt så mycket än, egentligen skulle jag stå där på läktaren nu men det blev inte av tyvärr :(. Får ta det någon annan gång :).


Imorgon bitti åker vi till landet och softar, det var 3 veckor sedan vi var ute så känner att vi skulle behöva åka ut en snabbis.


Nu ska jag fortsätta titta på fotboll-kom igen sverige!!! <3<3


Lyckopiller <3     





Av Elin - 3 september 2010 10:12


Jag drömde om henne inatt. Det kommer bli en jobbig dag idag, har inte hunnit smälta allt än.


Hon var min ventil. Det var henne jag litade på, hon som fick mig att skratta, hon som hade alla svar (kändes det som), hon som fick mig att må bra, hon som brydde sig om mig.


Men nu? Hur ska jag klara mig utan henne? Allt känns så hopplöst nu. Hon är ute ur mitt liv, gone!


Igen kan någonsin förstå hur mycket hon betyder för mig. Hur glad jag blir när jag tänker på henne och allt hon har gjort för mig, men oxå hur otroligt ledsen jag blir när jag tänker på henne, att aldrig mer få hennes stöttande kramar eller kloka ord.


Nu ska jag försöka tänka på annat och försöka övertala mig själv att det finns flera likadana underbara människor uti världen som jag kanske har tur att träffa!


Lyckopiller <3     

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards