lyckopillerelin

Alla inlägg den 21 september 2010

Av Elin - 21 september 2010 23:08


I min journal så står det att jag har missbildningar mm. Jag tycker att det är kränkande.


Ordet missbildad/missbildning mm är ett kränkade och hemskt ord som inte borde finnas! Ett fult och hårt ord som skas glömmas bort. Jag tolkar det ordet som att man är ett missfoster ett freak- Dagens samhälle använder det ordet ofta, jag hör det i skolor, på fritids...."ååh ditt freak, ditt missfoster du är så missbildad!" Jag tror faktiskt att dom flesta tolkar det ordet som något negativt och kränkade när man hör något sådant, att det då står i journaler tycker jag är helt absurt! Jag fattar inte varför det har gått så långt att man ska behöva reagera och bli kränkt för att det står något i ens journal, sjukt!! Synd att samhället har uppfattat det ordet så fel och att det har gått så långt, det är ju trots allt ett medicinskt ord från början!


När man söker på missbildning på ne så står det så här på första raden "avvikelse från normal kroppsstruktur" haha jag skrattar för att jag tycker att det är sorligt att det står så, vem är normal? Alla ser olika ut. Ett klumpigt sätt att uttrycka sig på tycker jag. Skriv istället " Avvikelse i kroppsstruktur" så blir det mycket bättre!


Eller? :)


Lyckopiller <3

Av Elin - 21 september 2010 22:29


Har lyckats proppa i mig en hel chipspåse på en timme, fan vilken ångest jag fick när jag insåg att påsen var tom :O haha. Började att må grymt illa efter ett tag så jag tog en stooooor kopp te och nu känns det mycket bättre, bara att jag är fruktansvärt mätt haha, men det gör inget :P.


Nu ska jag duka ut och fortsätta titta på TV-återkommer senare kanske ;)


Puss på rumpan


Lyckopiller <3

Av Elin - 21 september 2010 18:47


"Tacksamhet. Den gör mig glad på insidan. Den gör att jag ser min nästa.. tacksamhet ser det stora i det lilla. Vad är det för litet du kan göra mot din nästa idag - som blir stort för dem? Ett uppmuntrande ord, ett fint sms, en kaffeinbjudan, en hjälpande hand mm. Och kom ihåg att det är ibland de som inte verkar behöva det som oftast behöver det mest!! Alla har samma behov av uppmuntran. Tack för din äkta omtanke.. Den läker sår och får våra hjärtan att lättare jubla igen. Tillsamman går vi framåt på vägen, du och jag. Du är så dyrbar och betydelsefull. Tack för att du finns!"

- En liten del av det Carola skrev om sin födelsedag.


Ett ord: Gudagåva!


Hon har ett sett att uttrycka sig på så man känner sig speciell, älskad och värdefull. Hon gör mig glad, hon gör mig hel, hon är underbar!


JAG ÄLSKAR CAROLA MARIA HÄGGKVIST! <3


 


<3


Lyckopiller <3




Av Elin - 21 september 2010 15:55


VART har ni alla tagit vägen? har ni lessnat på min blogg kanske? Är det därför ni inte kommenterar?


Nä, fundera ut hur jag ska ändra min blogg kanske ;)


Lyckopiller <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards