lyckopillerelin

Alla inlägg under september 2010

Av Elin - 28 september 2010 22:33

Följ instruktionerna så snabbt som möjligt, men läs inte vidare på nästa 
fråga innan du svarat på den föregående 
Du behöver inte skriva ner svaren, bara 
svara i huvudet och gå vidare till nästa fråga. 




Hur mycket är: 
12+18 


































RIKTIGT 30 


































3+56 
























































RÄTT 59 






















































89+2 







































































YES YES 91 







































12+53 



































































JAJEMÄN! 65 

















































75+26 


































































RÄTT IGEN 101 

























































25+52 





























































































JOPP 77 
















































63+32 



















































































ALLDELES RIKTIGT 95 


























































Jag vet! Matematik är hårt arbete, men det betalar sig!!!! 


Kom igen, ett par till... 














































123+5 





































































KORREKT 128 

























































111+222+333? 

























































































Fick du det till 666? Rätt!!! 
































































SNABBT NU! TÄNK PÅ ETT VERKTYG OCH PÅ EN FÄRG! 









































































LITE LÄNGRE NED 







































































LITE TILL... 





















































































BARA LITE TILL.. 




















































































Du har tänkt på en HAMMARE och RÖD, inte sant??? 
Om du inte har tänkt på en röd hammare, är du bland de 2% som har en 
annorlunda (onormal) hjärna 


98% tänker på en hammare och röd, när de utför denna uppgift. 
Om du inte tror på det, skicka detta test vidare, och låt folk svara på hur det 
gick!


Lyckopiller <3

Av Elin - 28 september 2010 18:18

Är så grymt less på min armprotes! Har haft en senaste i kanske ett år nu och jag blir förbannad så fort jag tänker på den!


Materialet som själva handsken är gjord av är skitdåligt! det gör så jag fastnar i kläderna, fastnar i folk när det är trångt på bussen eller tåg mm men värst, jag kan inte klä på mig själv, ytterkläder alltså. Jag är snart 19 år och har kunnat göra i princip allt och nu helt plötsligt så kan jag inte göra det enklaste som att klä på mig, ja ni hör ju själva hur det låter. Ni kan ju gissa hur dålig självkänsla jag har fått under tiden som jag har haft den här armen, jag har varit tvungen att be kompisar och lärare om hjälp med att klä på mig jackan. 


För ett tag sedan så kom jag på att om jag sätter på mig en vante på handen så är det bara att trä igenom armen i ärmen och sen ta bort vanten....det hjälpte, men efter ett tag så gick vanten sönder, all bomull lostnade för att handen var så stor och meterialet så pass dåligt så det fastnade ju även i vanten. Så nå är jag tillbaka på ruta ett igen, att be om hjälp varje gång jag ska ha jacka på mig-pinsamt!


Jag kan inte rida med den heller, den är för ömtålig, för lång har för många småfinesser. Eftersom jag inte kan böja min högerarm så kan mjag nite ha en arm som är lika lång som vänster för då är det så svårt att komma åt saker, handleden kan jag böja men den böjs för lätt och då kan jag inte tränsa. 


För några veckor sedan var jag på OT-center (där dom fixar mina proteser) och sa allt detta, jag vill alltså ha en ny arm att rida med och en ny arm till vardags. Det ska jag få oxå, men när jag sa att jag inte kunde klä på mig själv och att materialet var dåligt så sa han bara att han tyckte att jag skulle ha en påse med mig så jag kunde stoppa i armen i varje gång jag vlle ta på mig jackan för då gick det bättre. Förstår ni hur dumt det låter? Så jävla korkat! Han tycker att jag ska ha en på se med mig vart jag än går i bakfickan bara för att kunna klä på mig....hallå!!?? Jag blir så arg!!!!!!!!!!!!


Hoppas verkligen att han förstod vad jag sa så jag får en annan arm eller nått för det är helt jävla absurt om jag ska behöva känna mig mer handikappad än vad jag är när jag har min armprotes! Det är jättebra att dom har så mycket saker och finesser så man ska kunna klara av vardagen som alla andra mm men när jag säger att jag inte vill ha på ett visst sett så ska dom ta mej fan kunna fixa det på ett annat sätt! ÅÅÅHHH, ja ni märker hur arg jag blir när jag tänker på det här haha.


Ibland vill jag bara vara som alla andra :(.


Här kommer en bild på min arm :)


   

Lyckopiller <3



Av Elin - 28 september 2010 14:14


Jag måste verkligen köpa nya vinterskor....men vet inte vilka jag ska köpa eller vill ha :P. Förlorar självförtroendet när jag ska ut och shoppa varje gång. Kan ju inte ha dom skorna jag vill ha eftersom dom är för höga för min benprotes :(.


Här kommer några förslag iallafall....vilka tycker ni? :)


  


Lyckopiller <3

Av Elin - 28 september 2010 12:33

Denna skrev jag nog 2006 :P


– En eevighet, en kort sekund…

Nina har alltid högsta volym när dom spelar Carola speciellt ”evighet”

Nina är en 14-årig Carola galning sen 6 år tillbaka, det började med att hon var med på ”allsång på skansen”.

 

Rösten avbröt sången och sa:

– Schlagerdrottningen Carola, med ”evighet” man kan aldrig tröttna på henne. Nu har ni chansen att vinna två biljetter till den tyska hästshowen ”Apassionata” där Carola ska vara med, ni behöver bara svara på en ända fråga:

Carola har varit med i melodifestivalen 4 gånger hon har vunnit den svenska uttagningen alla gånger förutom en gång vad heter den låten hon tävlade med och vilket år var det?

Skicka in svaret på rixfm@tavlingcarola.se

Nina sprang ner till datorn och skrev:

”Den låten som Carola inte har vunnit med är ”Mitt i ett äventyr” och det var år 1990.”

Medans hon ändå var inne på datorn så passade hon på att gå in på Carola.com.

Efter en stund så ropade hennes mamma att det var mat.

– Kommer, skrek Nina som svar.

När hela familjen Lundkvist satt vid matbordet so berättade Nina att hon hade deltagit i tävlingen.

– vad kul, då får vi hoppas att du vinner då, sa pappa.

– Jaaa, sa Nina förväntansfullt

– Men OM du vinner vem ska du då ta med dig? Frågade mamma

– Jag tror att jag ska ta med mig Carro om hon vill

 

Den natten kunde inte Nina sova för hon tänkte på Carola hela tiden.

I skolan nästa dag så berättade hon för Carro om tävlingen.

Efter skolan så gick båda två hem till Nina för att göra ett skolarbete.

Men dom han precis kliva in framför dörren innan det ringde:

– Hallå, svarade Nina frågande

– Ja, hej är det du som är Nina Lundkvist?, frågade rösten i luren.

–        Ja, det är jag, svarade Nina.

–        Jag ringer angående Carola tävlingen och du har vunnit!! Grattis

–        Va, är det sant? Undrade Nina glatt

–        Asså tack så hemskt mycket du anar inte hur mycket det här betyder för mig, sa Nina nästan skrikande

– Vad bra då, det ingår ett litet extrapris som du kommer få reda på där, var inte orolig du kommer att bli helnöjd och grattis en än gång, sa han och la på.

 

–        Jag vann! Skrek Nina till Carro och hoppade i hennes famn.

–        Vill du följa med Carro? Frågade Nina

–        Ja hemskt gärna, sa Carro glatt.

Båda två hoppade och skrek. Mitt i skrikandet så kom Ninas mamma hem.

– Hej, vad har hänt? man kan ju tro att det brinner. Sa mamma

–        Nej, jag vann tävlingen, bra va?

–        Vad kul, sa mamma glatt

 

När tiden väl var inne så blev Carro tyvärr sjuk, så Ninas mamma följde med istället.

Hon hade fått dom bästa platserna, längst fram. När det var paus så satte sig Carola bredvid mig och jag fick hjärtklappning

–        Hej, har du kul? Frågade Carola.

–        Ja, jag älskar när du står på scenen och sjunger, svarade jag lite blygt

–        Vad kul, sa hon skrattande.

 

När konserten var slut ställde jag mig i singeringskön och när jag nästan var framme så sa en vakt till mig att jag skulle följa med honom.

– Men jag vill ju ha autograf protesterade jag

– lugn, du ska få det, svarade vakten med ett varmt leende.

 

Dom gick genom en lite kylig lång korridor och i sluten så fanns det en dörr där det stod ”Carola”. Då förstod jag att det var extrapriset som jag hade vunnit.

– Carola kommer snart, sa vakten.

Efter en stund så kom Carola och vakten gick.

– Hej, har du väntat länge, frågade hon.

– Nej, sa jag och skakade på huvudet.

– Bra, sa hon glatt.

– du kan sätta dig på stolen där om du vill.

Nina satte sig ner på stolen och Carola i en annan.

– Så, hur vill du börja? Frågade hon, ska jag signera, eller vill du fråga något?

– äum, jag har inte förberett mig men du kan signera det här kortet, sa Nina och räckte fram ett kort på henne och Carola som var 3 år gammalt.

– Oj det här känner jag igen, sa hon och skrattade.

Efter ett par minuter så pratade vi som om vi hade känt varandra i åratal.

 

När Nina åkte hem var hon en pratkvarn.

-          Hon var helt underbar, bättre än vad jag hade föreställt mig, sa hon

 

Den natten kunde inte Nina sova, hennes allra högsta dröm hade ju slagit in och det skulle hon aldrig glömma.


  


Lyckopiller <3

Av Elin - 27 september 2010 23:55

Tänkte bjuda på en novell imorgon som jag skrev för några år sedan om Carola som heter "tror du på mirakel?" :P.


  

Men ni får vänta tills imorgon ;)


sov gott nu.


Lyckopiller <3

Av Elin - 27 september 2010 23:06


1. Sarah släpper en skiva som är beräknad att komma ut första veckan i November-P har redan kirrat att han ska köpa den till mig i födelsedagspresent.

2. Under helgen som har varit har Sarah varit och sjungit med Sveriges radios symfoniorkester i berwaldhallen-jag missade det :(.

3. Ugglas revy pågår för fullt på chinateatern med Sarah som gäst-biljetterna är dyra och slut=missar det oxå! :'(

4. Den 12 November är Sarah med i Doobidoo på SVT klockan 20:00-Då sitter jag fastklistrad framför TV:n ;).

5. Alla mina tidningar som ligger på golvet med Sarah i måste jag göra något åt :P.

6. Sarah fyllde 29 år den 14 September-Det firades med att lyssna på hennes musik om och om igen!


Det var nog allt för den här gången :P

  

Puss


Lyckopiller <3




Av Elin - 27 september 2010 22:11

Har ni läst den boken? Funderar på att läsa den :).


Hämtade ju G i skolan idag och vi åkte hem till honom och slappade lite, efter ett tag så kom S hem och då satte vi igång att bua hehe :P. Fick sällskap till föreläsningen och mötte mamma där. Var en jätteintressant föreläsning om asperger :D.


Nu har vi kommit hem och jag kollade mina mejl för ett tag sedan, ska på arbetsintervju på torsdag :D. Hoppas det kommer gå bra, håll alla tummar och tår vettja :D.


Nu ska jag fortsätta titta på Beck :).


  


Pöss


Lyckopiller <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards