lyckopillerelin

Direktlänk till inlägg 30 november 2010

Halla! <3

Av Elin - 30 november 2010 12:00


Okej. Här kommer presentationen av Halla, Jissa tar jag lite senare ;).


Halla är ett sto på 139,8 cm, född 16 mars 1993 hon är en korsning Arab/welsh. Hon är fux med bläs och vit strumpa på vänster bak. Halla är en typiskt ridskoleponny, snäll i alla lägen och går nästan alltid med öronen framåt (förutom när någon är för nära henne). 


Jag började rida henne i mitten av april förra året tror jag. I början tyckte jag bara att hon var jobbig för hon var så stel och svår. Jag var oxå redan då för lång för henne så det gjorde saken lite svårare att komma åt mm. Hon har inte gått på så himla mycket tävlingar så hon är inte helt musklad och det gjorde ju så hon inte orkade så mycket och ville gärna rycka sig loss.

Efter ett par månader när vi hade börjat lära känna varandra lite mera (då jag även red henne 2 ggr i veckan) så kände jag att det blev liite lättare, det blev lättare att ställa åt båda hållen och galoppen blev betydligt mycket bättre än den var innan. Jag började nog oxå rida lite mera och verkligen kämpade. Men det gick verkligen i vågor på Halla ändå, ena dagen så gick hon klockrent och andra dagar så gick det inte alls, mitt självförtroende gick då oxå i vågor då jag kände att jag red på en för svår häst.

Jag hade ridit en riktig läromästare innan henne och det kändes som om jag behövde ett par år till på honom innan jag tog mig an Halla. Eftersom jag är för lång för henne så tyckte jag att galoppen var svårast, ibland fick jag henne inte ens i galopp och när jag väl fick det så kunde jag inte hålla igång den. I slutet när jag fortfarande red henne 2 ggr i veckan så kände jag att jag verkligen hade tappat suget att rida henne, jag kunde skritta och trava men galoppera gick verkligen inte! Men i det stora hela så är hon en riktigt underbar ponny att rida, även om jag faktiskt tror att hon var lite för svår för mig så kände jag för det mesta att om lektionerna gick så dåligt som det bara kunde så var jag lite peppad inför nästa lektion för jag kunde prova nya sätt. Jag red henne för några dagar sedan och då insåg jag verkligen hur mycket jag saknar henne. Det var fortfarande väldigt klurigt att galoppera men hon var så himla lätt i handen och gick jättefint! Jag litar till 200% på henne, har aldrig känt mig så trygg på en häst som på henne och även om jag känner att jag inte lärt mig så mycket på henne så har jag nog det (framför allt att vara envis och inte ge upp efter dåliga lektioner).


          


Lyckopiller <3

 
 
Linnea

Linnea

30 november 2010 22:26

Ååh, gillar designen!

http://detduintevillveta.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 16 september 2019 20:13

  God kväll på er vänner! Jag fortsätter denna måndag med en nyhet! Har länge funderat fram och tillbaka på hur jag ska göra, men nu har jag bestämt mig. Det är dags för mig att gå vidare och blogga på en annan portal. Har bloggat här på Bloggplats...

Av Elin - 16 september 2019 15:14

  Inlägg i samarbete med Gocostum.   Hej på er, har ni liksom jag svårt med batteritiden på er telefon? Jag är hopplös kan jag säga och varje gång så antingen glömmer jag ladda en powerbank, glömmer sladd eller något annat. Så då står jag där m...

Av Elin - 15 september 2019 21:47

  God kväll på er mina vänner! Har ni haft en bra söndag? Min har gått rysligt fort måste jag säga! Klockan ringde 09:30 och jag trodde att den var typ 6 på morgonen då det fortfarande var så mörkt i min lägenhet och jag var galet trött. Me...

Av Elin - 15 september 2019 12:34

  Hej på er vänner! Idag är jag riktigt konsertbakis kan jag säga, men vilken kväll och vilken fest det blev hos Carola igår!   Jag kom dit strax efter att de hade öppnat dörrarna och mötte upp Emelie och hennes mamma. Tillslut så kom v...

Av Elin - 14 september 2019 14:28


Idag fyller hon år. Hon som varje gång plockar upp mig när jag faller. Hon som påminner mig om att andas när livet känns tungt. Hon som har gett mig en av mina bästa vänner. Hon som alltid finns där genom att bara vara den hon är. Hon som betyde...

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards