lyckopillerelin

Alla inlägg under december 2010

Av Elin - 8 december 2010 23:19



Det blev ingen ridning idag....jag som hade längtat så! Men jag får stå och mysa hos Jissa imorgon istället så jag klarar mig :D.


Istället för stallet så blev det en tur till stadsteatern för att kolla på Aniara!! :D:D WOOHOO. Johannas mormor hade lyckats fått ta i två biljetter på parkett så då passade vi på att gå tillsammans och njuta av Helen Sjöholms stämma! :D.


Jag vet inte riktigt om jag ska kalla det för en musikal för det var lite för lite musik i för det tycker jag. Eftersom jag hade läst lite om vad Helen Sjöholm hade för någon roll så visste jag att hon skulle sjunga men inte förs efter typ 1,5 timme....så det var bara att vänta haha. Eftersom Aniara är baserad på en bok (tror jag) eller någon filosof kanske :P så var det en väldigt rörig och djup handling. Man fattade lite av grunderna men inte mer lixom. När Helen väl skulle börja sjunga så ville jag bara att hon skulle fortsätta i flera timmar! Man blir verkligen förtrollad när man kollar på henne! Hon är en av sveriges absolut bästa musikalartister!! En fantastisk skådis med känsla och en otroligt duktig sångerska med en röst som gör att man bara smälter!


Så det var inte den bästa musikalen jag sett men absolut värt dom 100 kronor som det kostade :D! Nu är jag astaggad in för Februari då pappa pch jag ska sitta på 2dra raden parkett på hennes soloturné!


  


Lyckopiller

Av Elin - 8 december 2010 14:53


Eller brist på annat kanske ;). Det fylls på med tidens gång :P.


Mina Carolaminnen live:
2004:
KFs familjedag-solvalla
Jul i betlehem-Globen
2005:
Singering av "störst av allt"-Stinsen
Ford focus invigning-Hammarby Sjöstad
2006:
Appasionata-Globen
Sommarturnén-Skansen
2007:
Singering av "Nya jul i Betlehem 2"-Ålens City
2008:
Jul i Betlehem 2-cirkus
2009:
Singering av "Christmas in Betlehem"-Ålens City
Jul i Betlehem med vänner-Cirkus
2010:
Hopp för Haiti-Filadelfiakyrkan
Nationalsfirandet på Skansen


Mina SDFminnen live:

2007:

Allsång på Siggesta (det absolut bästa minnet då jag fick en stor grattis-på-namnsdags-kram!)

2008:

Turné med Patrik Isaksson-Siggesta

2009:

Singering av ”moving on”-Bro Centrum

2010:

Hopp för Haiti-Filadelfiakyrkan

Moving on tour- China teatern

Allsång på skansen

Julkonsert-Hamburger Börs

Av Elin - 7 december 2010 11:52


Igår så var jag ju på Sarah Dawn Finers alldeles egna julkonsert på Hamburger börs och den var fantastisk!


Mamma och jag kom väl dit vid 1900, tyvärr så var servicen när vi skulle beställa mat och så inte den bästa men det är väl sånt man råkar ut för ibland antar jag ;). Efter en lång väntan så åt vi och sedan väntade en liten stund till på att konserten skulle börja.


Efter 20 minuters försening (antar att det var lite fix och trix med kameror mm) så kom äääntligen Sarah! I en strålande röd klänning och hur snygg som helst!! Hon började med att sjunga I´ll be home for Christmas som oxå är första låten på skivan. Med Louise Hoffsten och Eric Bibb som gästartister (duettgäster) så blev det en magisk konsert med skratt, tårar och fart! Det hördes att hon hade varit lite förskyld då rösten försvann i vissa lägen men so what! Sånt händer och hon var oslagbar ändå! I slutet så fick även vi i pubilken sjunga jul jul strålande jul för att avsluta det hela och sjunga in julen. 


Det som är så härligt med att uppleva Sarah live är att man får se så mycket glädje. Hon är en artist som verkligen visar sin tacksamhet och njuter varenda sekund hon får stå på scenen och sjunga live. 


Topp 3 låtarna från kvällen

1. Sometimes It Snows In April

2. Winter Song

3. Kärleksvisan


Ni som tyvärr missade denna underbara konsert ska veta att SVT var där och spelade in så på Julafton klockan 20:00 kommer delar av konserten sändas! Missa inte det! Jag kommer sitta bänkad haha.


Tyvärr så blev det inge bilder från mig eftersom jag har en sån dålig kamera men här kommer en bild iallafall.


  

Bild tagen från Aftonbladet


Lyckopiller <3


Av Elin - 6 december 2010 16:14


EXAKT EN MÅNAD KVAR TILLS VI ÅKER TILL FLORIDA!!


Helt crazy, längar som fan! Vill bara komma bort från allt här och bara slappa och shoppa! <3


Lyckopiller <3


Av Elin - 6 december 2010 13:49


Idag är dagen med stort D. Ikväll är det nämnligen dags för Sarah Dawn Finers julkonsert på hamburger börs! Det blir stämmningsfull julmusik från hennes senaste skiva Winterland :D. Ååå det ska bli så kul! Hoppas bara att jag kommer se något, biljetterna bokades ju rätt så sent så risken är att vi får sitta långt bak. Menmen, jag får ju ändå uppleva det här live och det är ju det som är det viktigaste!


   Gjorde denna lite snabbt för några dagar sedan! ;)


Lyckopiller <3

Av Elin - 6 december 2010 00:04


Det kommer fler och fler saker som gör att jag inte orkar mer. Jag undrar när allt ska ta och lugna ner sig och man kan få leva ett normalt liv, för så känns det inte nu. Tårarna forsar för tillfället. Det får inte vara sant helt enkelt! Att dom ens tänkte tanken! Jag går inte dit igen! Punkt slut! Jag har aldrig varit så säker på min sak som nu! Det stämmer inte, jag bara vet det!


Jag får helt enkelt försöka att hålla hoppet och modet uppe och bara köra på och inte tänka tanken mer! Men rädslan är för stor för att förtränga helt...


Förlåt, ni ska inte behöva läsa det här. Jag tycker synd om er. Förlåt igen!


Lyckopiller <3

Av Elin - 5 december 2010 19:51

Hej!


Har jobbat i stort sett hela dagen idag. Åkte in till stan vid 11 för att hämta upp G och prata lite med hans föräldrar innan vi fick skjuts en liten bit till segelbion där vi skulle kolla på "Dumma mig". Filmen var rätt bra faktiskt, rolig hehe vilken tur att jag fortfarande är så barnslig som kan följa med småbarn på bio ;D.


När bion var slut gick vi hem, det var världens pådrag med polisbilar i närheten och G började prata om bråk och att man ska vara snäll och ta det lugnt när man råkar ut får sånna människor hahah smart kille han är ibland ;D. När vi kom hem så passade vi på att busa lite men efter ett tag så kände jag att jag började må riktigt illa så åkte hem vid 1645 och trodde seriöst att jag skulle spy i hissen, men jag klarade mig och kom fam till att det säkert var bion eftersom det var 3D (är könslig mot sånna saker, speciellt när jag bara ser på ett öga) och för att jag bara hade ätit onyttigt.


Mötte mamma och vi hämtade upp middagen sedan åkte vi hem.


Får se vad jag hittar på resten av dagen....tror nog att det blir TV:n som gäller ;).


Bye 


Lyckopiller <3

Av Elin - 4 december 2010 22:30


Jag försöker. Jag gör allt jag kan och jag hoppas ni förstår det. Men det är inte lätt och på något konstigt vis så känns det svårare och svårare.


Jag undrar hur jag ska ta mig ur det här själv. Jag tycker att jag borde bli vuxen någon gång och inte hålla på att tramsa och känna det jag känner. 


Men jag är så glad att jag har mina vänner och hästarna annars hade jag säkert inte orkat kämpa som jag försöker göra.


Lyckopiller <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards