lyckopillerelin

Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Elin - 22 januari 2011 15:35

           


 


   


 



   


   


+ två t-shirtar, en svart och en vit :P.


Lyckopiller <3 

Av Elin - 22 januari 2011 09:55

Eftersom internet var lika kasst på det senaste hotellet så kunde jag inte blogga men här kommer det och det kommer bli långt!


Onsdag: När jag hade lagt mig i mammas säng för att få sova i en riktig säng en liten stund och precis hade somnat så började telefonen på hotellet ringa. Pelle och jag fick det inte att fungera så vi kunde inte svara, men efter ett tag så kom mamma inrusande på rummet och sa att det hade brunnit på hotellet i köket och att många hade evakuerat och som plåster på såren så bjöd hotellet på frukost (av någon anledning så hade inte vi någon aning om detta). Jag som sov hörde bara brunnit så jag blev livrädd och trodde att det hade brunnit i huset i Spånga-haha nyvaken eller vad! Eftersom jag inte äter frukost så ville jag fortsätta sova, men jag blev så jäkla chockad över branden och framförallt rädd så jag blev lite paranoid och trodde att allt hade med branden att göra. När familjen väl kom upp så visade det sig att det bara hade rykt i köket lite för mycket så det var falskt alarm. 


Menmen, dagen spenderades i bilen då vi skulle åka till hotellet som vi hade bokat i Fort lauderdale men vi kunde inte checka in förs 15 så vi åkte förbi Guitar center så Pelle kunde hämta upp något där, åt glass, förbi flygplatsen för att kolla biljetter och sedan vidare mot en beach för att titta. Väl framme på beachen så gick vi en promenad vid bryggorna, så urläckra fiskar och så såg vi en sjöelefant! Hur coolt som helst haha! Sen så såg vi förstås en massa fina båtar och så var det en jättefin strand! Vi åt lunch där och sedan åkte vi till hotellet. När vi hade packat upp så bestämde vi oss för att åka till ett shoppingcenter. Det var en aning större än vi trott och så var det så gryymt jävla varmt så det tog lite längre tid än vi trodde. Köpte iallafall ett par skor (bild kommer senare idag på allt ajg har köpt tror jag). När mamma och jag hade sprungit vilse tillräckligt så mötte vi upp Pelle och pappa för att äta middag, blev på taco bell. När vi kom tillbaka till hotelet så slappade vi bara, kollade på TV och sedan gick och lade oss.


Torsdag: Vi hade bestämt dagen innan att vi skulle åka tillbaka till den där beachen som var så fin så det gjorde vi! Åkte vid kanske 10, fast var tvungen att åka tillbaka till flygplatsen för att kolla vilken tid planet skulle gå eftersom vi hade fått två tider. När vi kom fram till beachen så gick mamma och jag en promenad längst vägen och kollade i turistaffärer, köpte en kopp och bild på den kommer oxå! När vi hade gått tillbaka så åt vi lunch på samma ställe som dagen innan och sedan satte ajg mig i skuggan och läste medans dom andra gick och bada, aa orkar inte förklara varför jag inte badade ni vet säkert varför har berättat det tidigare :P. Mitt i min härliga lässtund så var det en papegoja som sket i min bok!! :O Då var det inte lika kul att läsa så då ville jag bara hem haha. Men efter en halvtimme så fikade vi och gick en promenad för att kolla på alla fina båtar, sedan åkte vi hem.


Chillade lite hemma och sedan tog vi bilen för att handla och äta middag.  Våran sista middag i Florida! Tyvärr inte så god, men sånt är livet ;). När vi hade kommit hem så packade vi och sedan slappade för att sen gå och lägga oss.


Fredag: Klockan ringde redan vid 0600 på morgonen, åt frukost och sedan åkte vi till flyget. Tur var väl det att vi var så tidiga för när vi hade kommit igenom tull och allt så fick vi reda på att vi hade blivigt flyttade till ett tidigare flyg som gick typ på en gång! Vi var bara 19 pers på det flyget så man hade jäkligt gott om plats må jag säga! Härligt! Tyvärr så blev det väldigt segt i New York då planet till Stockholm inte skulle gå förs om 5,6 timmar! Vi åt lunch, Pelle och jag gick ut och vi betädde oss som om vi aldrig hade sett snö förrut haha, kallt var det! slappade resten av tiden, hade tråkigt rättare sagt och tillslut så fick vi gå ombord på planet, jag försökte sova lite men det gick som det gick, sov iallafall i 3 timmar tror jag :). Efter typ 3456 timmar kändes det som så var vi äntligen framme i Sverige och i Stockholm och då var det helt plötsligt Lördag morgon ;). Blev hämtade av F när vi hade väntat en halvtimme på våra väskor, nu är jag hemma. Har duschat, packat upp och huset börjar bli varmt! Synd bara att det är så jääävla kallt! Snacka omställning från att gå från 30 grader till -3 typ. Inte kul! Men det är ändå skönt att vara hemma! Borta bra men hemma bäst brukar man ju säga :D!


Cred till alla som orkade läsa hahaha.


Lyckopiller <3


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards