lyckopillerelin

Alla inlägg den 28 januari 2011

Av Elin - 28 januari 2011 19:51


En stark känsla.

En sekund.

En uppenbarelse.


Helt plötsligt så förstod jag. Helt plötsligt så kände jag. Helt plötsligt så fanns Gud där. Så mycket som jag har tvivlat och sen helt plötsligt så vände det. Känslan av Guds närvarande och hjälpande hand går inte att beskriva för er som inte har upplevt det. Känslan av att man för första gången riktigt förstår alla texter och ord. Första gången man känner att glädjen sprider sig genom hela kroppen, man får extra kraft och helt plötsligt så kan man inte vara något annat än glad och tacksam för det man har. 


När man tror att all kraft och hopp har runnit ur en så finns Gud där. Han sträcker ut sin hjälpande hand och leder dig till den rätta vägen. Hans kärlek är oändlig och han sviker dig aldrig.


Därför ber jag denna bön när jag känner att det är tungt och då känner jag Guds närvaro och hjälpande hand. Hans finns för mig, han stöttar mig och jag hoppas han gör detsamma för dom jag ber för.


Käre Gud, jag kommer till dig i min förtvivlan
över att den som står mitt hjärta nära har drabbats av sjukdom.
Ge mig styrka att varje dag
försöka vara en god medmänniska,
så att jag orkar stötta och uppmuntra.
Hjälp mig i nattens mörker
att inte tappa modet
och min tro på dig.
Låt mig känna din närhet
när svårigheterna hopar sig.
De som själv vandrat genom dödsskuggans dal,
hjälp mig att uthärda allting, bära allting
och hoppas allting så som kärleken gör,
redan här och nu
och in över evighetens gräns.

Amen.


Lyckopiller <3

Av Elin - 28 januari 2011 14:37


Dag 1-En bild på mig + 10 fakta.


   

1. Är född 5 November 1991 

2. Född i Umeå

3. Har ett syndrom som heter Goltz syndrom

4. Har ridit i 12,5 år

5. Har världens finaste, sötaste, underbaraste kompisar som gör mig så otroligt glad!

6. Mina tre största idoler är Carola, Sarah Dawn Finer och Helen Sjöholm

7. Jag älskar varma sommarkvällar på landet

8. Min tro på Gud växer för varje dag som går

9. Har väldigt svårt att lita på folk

10. Hästar, musik, jobb och vänner är mitt liv

Av Elin - 28 januari 2011 11:07

Dag 1 – En bild på mig + 10 fakta.
Dag 2 – En person jag vill träffa just nu.
Dag 3 – Min favorit årstid och varför.
Dag 4 – Mina mål/drömmar/önskningar.
Dag 5 – Någonting jag vill ha mer än nåt annat just nu.
Dag 6 – Typ av killar jag faller för.
Dag 7 – Vad jag skulle göra om jag fick 1 miljon.
Dag 8 – En dålig vana jag önskar att jag inte hade.
Dag 9 – Bild på mig och min bästa vän.
Dag 10 – En bild på mig idag och vad jag hade på mig.
Dag 11 – Någonting jag oroar mig för.
Dag 12 – En bild på ett ställe jag vart på.
Dag 13 – Mitt drömbröllop.
Dag 14 – En bild på mig själv för ett år sen.
Dag 15 – Någonting jag ångrar.
Dag 16 – Innehållet i min väska.
Dag 17 – En person jag vill byta liv med för en dag – och varför.
Dag 18 – Vad jag åt idag.
Dag 19 – En bild på det jag köpte senast.
Dag 20 – Min favorit film.
Dag 21 – En bild på mig själv som är tagen utav någon annan.
Dag 22 – Min reaktion när jag ser mig själv i spegeln.
Dag 23 – En låt som får mig att gråta.
Dag 24 – Mitt favoritprogram – och varför.
Dag 25 – Min favorithögtid.


Lyckopiller <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards