lyckopillerelin

Alla inlägg under januari 2011

Av Elin - 22 januari 2011 15:35

+ två t-shirtar, en svart och en vit :P.

Av Elin - 22 januari 2011 09:55

Eftersom internet var lika kasst på det senaste hotellet så kunde jag inte blogga men här kommer det och det kommer bli långt!

Onsdag: När jag hade lagt mig i mammas säng för att få sova i en riktig säng en liten stund och precis hade somnat så började telefonen på hotellet ringa. Pelle och jag fick det inte att fungera så vi kunde inte svara, men efter ett tag så kom mamma inrusande på rummet och sa att det hade brunnit på hotellet i köket och att många hade evakuerat och som plåster på såren så bjöd hotellet på frukost (av någon anledning så hade inte vi någon aning om detta). Jag som sov hörde bara brunnit så jag blev livrädd och trodde att det hade brunnit i huset i Spånga-haha nyvaken eller vad! Eftersom jag inte äter frukost så ville jag fortsätta sova, men jag blev så jäkla chockad över branden och framförallt rädd så jag blev lite paranoid och trodde att allt hade med branden att göra. När familjen väl kom upp så visade det sig att det bara hade rykt i köket lite för mycket så det var falskt alarm.

Menmen, dagen spenderades i bilen då vi skulle åka till hotellet som vi hade bokat i Fort lauderdale men vi kunde inte checka in förs 15 så vi åkte förbi Guitar center så Pelle kunde hämta upp något där, åt glass, förbi flygplatsen för att kolla biljetter och sedan vidare mot en beach för att titta. Väl framme på beachen så gick vi en promenad vid bryggorna, så urläckra fiskar och så såg vi en sjöelefant! Hur coolt som helst haha! Sen så såg vi förstås en massa fina båtar och så var det en jättefin strand! Vi åt lunch där och sedan åkte vi till hotellet. När vi hade packat upp så bestämde vi oss för att åka till ett shoppingcenter. Det var en aning större än vi trott och så var det så gryymt jävla varmt så det tog lite längre tid än vi trodde. Köpte iallafall ett par skor (bild kommer senare idag på allt ajg har köpt tror jag). När mamma och jag hade sprungit vilse tillräckligt så mötte vi upp Pelle och pappa för att äta middag, blev på taco bell. När vi kom tillbaka till hotelet så slappade vi bara, kollade på TV och sedan gick och lade oss.

Torsdag: Vi hade bestämt dagen innan att vi skulle åka tillbaka till den där beachen som var så fin så det gjorde vi! Åkte vid kanske 10, fast var tvungen att åka tillbaka till flygplatsen för att kolla vilken tid planet skulle gå eftersom vi hade fått två tider. När vi kom fram till beachen så gick mamma och jag en promenad längst vägen och kollade i turistaffärer, köpte en kopp och bild på den kommer oxå! När vi hade gått tillbaka så åt vi lunch på samma ställe som dagen innan och sedan satte ajg mig i skuggan och läste medans dom andra gick och bada, aa orkar inte förklara varför jag inte badade ni vet säkert varför har berättat det tidigare :P. Mitt i min härliga lässtund så var det en papegoja som sket i min bok!! :O Då var det inte lika kul att läsa så då ville jag bara hem haha. Men efter en halvtimme så fikade vi och gick en promenad för att kolla på alla fina båtar, sedan åkte vi hem.

Chillade lite hemma och sedan tog vi bilen för att handla och äta middag.  Våran sista middag i Florida! Tyvärr inte så god, men sånt är livet ;). När vi hade kommit hem så packade vi och sedan slappade för att sen gå och lägga oss.

Fredag: Klockan ringde redan vid 0600 på morgonen, åt frukost och sedan åkte vi till flyget. Tur var väl det att vi var så tidiga för när vi hade kommit igenom tull och allt så fick vi reda på att vi hade blivigt flyttade till ett tidigare flyg som gick typ på en gång! Vi var bara 19 pers på det flyget så man hade jäkligt gott om plats må jag säga! Härligt! Tyvärr så blev det väldigt segt i New York då planet till Stockholm inte skulle gå förs om 5,6 timmar! Vi åt lunch, Pelle och jag gick ut och vi betädde oss som om vi aldrig hade sett snö förrut haha, kallt var det! slappade resten av tiden, hade tråkigt rättare sagt och tillslut så fick vi gå ombord på planet, jag försökte sova lite men det gick som det gick, sov iallafall i 3 timmar tror jag :). Efter typ 3456 timmar kändes det som så var vi äntligen framme i Sverige och i Stockholm och då var det helt plötsligt Lördag morgon ;). Blev hämtade av F när vi hade väntat en halvtimme på våra väskor, nu är jag hemma. Har duschat, packat upp och huset börjar bli varmt! Synd bara att det är så jääävla kallt! Snacka omställning från att gå från 30 grader till -3 typ. Inte kul! Men det är ändå skönt att vara hemma! Borta bra men hemma bäst brukar man ju säga :D!

Cred till alla som orkade läsa hahaha.

Av Elin - 19 januari 2011 01:40

Hi!

Sov riktigt dåligt inatt, eftersom jag inte kan dela säng med mamma för sängen är för liten så fick vi göra en säng åt mig av soffkuddarna till Pelles bäddsoffa och visst det gick att sova men fyfaan asså! Inte blev det bättre när man mådde illa och hackade tänder för det var så kallt. Menmen! Sov lite i mammas säng när dom hade gått upp ;).

Idag har vi iallafall gått en liten promenad på Miami beach, var varmt som satan och glömde ta med mig vatten så orkade inte gå så långt. Mamma och jag tittade lite i affärer och sedan åt vi lunch när hela familjen var samlad. Jag åt en jättegod omelett, sjukt god var den!

Efter lunchen så fortsatte mamma och jag att gå i affärer, jag köpte en t-shirt, två shorts, ett par byxor och så kunde jag inte låta bli att köpa en tändare där det stod I´m in miami bitch! När vi hade shoppat klart så åkte vi hem och slappade.

Jag var på hotellrummet och slappade, satt framför datan och gjorde ingenting. Resten av familjen gick promenad, solade och så men eftersom jag redan är så bränd så ville jag inte sola. Sen så vill jag inte riktigt ligga på stranden eller i poolen när det är så fullt, självförtroendet är inte på topp då :).

När alla hade kommit tillbaka och efter väldigt lång väntan och letande så beslöt vi oss för att äta på resturangen på hotellet. Blev pizza för min del, got gott :). Nu sitter vi här och bokar hotellrum, ska ju åka till fort lauderdale och vara där dom sista dagarna, då ska vi passa på att shoppa lite mer och bara njuta av sista tiden i värmen hehe.

Nu ska jag gå och dricka, undra hur många liter vatten jag ar druckigt på denna resa :P.

Ha det bra så hörs vi förhoppningsvis imorgon.

Av Elin - 17 januari 2011 22:23

Halloo!

Har varit dåligt med bloggandet dom snaste dagarna men hotellet som vi har bott på har varit helt psyko så har inte kunnat blogga :(. Men tänkte skriva lite om vad som har hänt dom senaste dagarna.

Fredag: Vi lämnade huset som vi hade hyrt och begav oss mot Miami, satt typ i bilen hela dagen, svängde förbi Guitar center så Pelle skulle få kolla på gitarrer. Efter en hel dag i bilen så kom vi äntligen fram till hotellet i bayside tror jag det hette där vi skulle bo några nätter. Var ett ok rum men får små sängar. Middag åt vi vid hotellet sedan gick vi och lade oss.

Lördag: Några Svenskor på hotellet hade sagt att vi bara måsteåka till Key west och kolla hur det ser ut på kvällen för det skulle vara helt fantastiskt. Så vi satte oss i bilen vid 10tiden på morgonen och åkte til Key west. Det var riktigt coolt att åka dit för man åkte typ över massa broar som aldrig tog slut kändes det som och dom var riktigt höga oxå. Det var coolt men lite obehagligt oxå :P. Väl framme så var det hopplöst att hitta parkeringar, men efter lite åkandes så hittade vi och då var vi tvungna att gitta matställe oxå. Sen fick vi vänta i 45 min på maten när vi hade beställt, så servicen var väl inte så jättebra. Efter lunchen så gick vi en liten promenad för att kolla lite, sedan motbilen igen. Vi orkade inte vara där och vänta på att det skulle bli mörkt så vi åkte hem, fanns inget annat att göra hehe. Vi kom väl hem vid kanske 19tiden och vi chillade lite. Vid 1930 så gick vi till en italiensk resturang och åt pasta, hur gott som helst! Sen var det ju ett stort plus att man fortfarande kunde gå i shorts och linne vid 22 på kvällen :D!

I går (söndag): Världens bästa pappa fyllde 50 år! Vi firade inte så jättemycket, var hemma och slappade. Tror nog att pappa tyckte det var rätt skönt med tanke på hur mycket bil vi hade åkt på lördagen :). Innan lunch så gick vi en liten promenad sedan gick vi in på bk för att äta. Efter det så låg vi bara i poolen och i solstolen och slappade, var hur skönt som helst att bara bada och sola och inte behöva tänka på vad man skulle göra sen mm. Tyvärr så slutade det med att jag blev väligt bränd hehe, men det gör inget. Det är smällar man får ta lixom :P. Till middag så åkte vi till ett rib-ställe, tyvärr så var det match så det var mycket oväsen men maten var jättegod så det jämnade ut sig ;). När vi kom tillbaka så gick mamma och jag runt lite för att hitta något gott att dricka. När vi hade hittad både öl, drinkar och smirnoff ice så gick vi tillbaka till hotellet igen och satte oss och drack det och bara pratade och hade en trevlig sommarkväll med familjen och en katt som gillade Pelle hehe.

Idag (Måndag): Vi lämnade hotellet vid 9tiden och började åka mot Miami. Vi hade bestämt att vi skulle åka förbi guitar center för att köpa Pelles gitarr. Men eftersom vi åkte så tidigt så passade vi på att åka runt lite i självaste Miami för att titta lite först, coolt med alla höghus! När vi hade åkt och köpt gitarren och ätit lunch på wofflework så åkte vi för att checka in oss på hotellet, men tyvärr så var inte rummn klara förren 15tiden så vi fick vänta i över en timmen. Men n sitter jag här och har utsikt över typ hela miami, det är bättre internet här så förhoppningsvis så uppdaterar jag er dag för dag vad som händer här :).

Nu ska jag gå och göra något annat :P. Vi hörs!

Av Elin - 14 januari 2011 00:56

Halloo!

Idag sov jag fett länge....till 11! Men iallafall, gick upp och kollade mina mejl, hoppas verkligen att jag får jobbet när jag kommer hem! Håll tummarna och be för mig så blir det säkert bra på något vis!

Idag skulle Pelle och pappa åka och kolla på båtar och bilar men det blev inte så, istället följde dom med mamma och mig och shoppade lite. Vi började på något ställe där det var lite Pretty woman stuket, vi kände oss lite fattiga när alla gick runt med prada och sånt. Vi fortsatte ner mot vattnet och kollade lite i butikerna där, det slutade med att jag kom hem allt som allt med en tröja från Gap, en tröja som är svartvit men sen när man har den i solen så färgas den-hur cool somhelst! Och så kom jag hem med en ny väska. Den var rätt dyr men det är en lydc london-väska som det bara finns 5 av i hela världen och tillochmed Pelle tyckte att den var fin, så värt pengarna var det absolut! :D:D:D Nu ska jag bara hitta jeans och skor, sen behöver jag inget mer :P.

Nu till middag åkte vi till KFC och åt kyckling, det var inte så himlans gott som jag hade trott, men helt ok iaf.

Imorgon så ska vi flytta ut från det här huset, lite synd eftersom vi inte har fått ta tillvara på poolen, men hotellet som vi har bokat har pool oxå, så man får väl vara glad för det man får antar jag :).

Nu ska jag gå och kolla på min nya fina väska (är helt salig hahaha), kolla på TV och äta lite godis. Tänkte lägga ut bilder på allt jag har köpt när jag kommer hem, orkar inte fota och sedan lägga in på pappas dator så ni får bilder när jag kommer hem :).

Ha det bra, så tror jag nog att vi hörs imorgon!

Av Elin - 13 januari 2011 01:39

Idag har det varit sjukt kallt! Trodde jag befann mig i Florida men jag började nästan tveka när jag insåg att termoetern visade 4 grader! Vad händer lixom-ska ju vara sommar!

Vi åkte iallafall en tripp till Sanibel island och det var coolt där. Är ju typ som en konstgjord ö och det märktes...undra hur många krokodiler som finns där lixom i det grunda vattnet. Stannade till på en pier, men eftersom det blåste storm och det var kallt så blev det rätt kortvarit där.

När vi hade ätit lunch så stannade vi vid en shoppingoutlet, hittade lite saker men jag är så snål så jag köpteinget. Vilket jag ångrar nu, hittade en jättefin jacka! Men förhoppningsvis så får jag fler chanser :P.

När vi var klara där hämtade vi upp alla våra avocados som vi har fått av mormor och morfar i us. När vi kom dit så fick vi se storleken på avocadosen och jääääklar vad stora dom var, typ melon sizen haha. Men gott är det!

Imorgon har jag ingen aning om vad vi ska göra, ska bli kallare då så kanske åker och shoppar lite imorgon oxå, vi får se :).

Nu ska jag överlämna datan till pappa så han kan boka hotell för nästa vecka :P.

" When I stand before God at the end of my life, I would hope that I would have not a singel bit of talent and could say, I used everything you gave me."

Av Elin - 12 januari 2011 01:16

Halloj!

Idag har det inte hänt så mycket, eftersom det skulle bli fint väder så beslöt vi oss för att stanna hemma och ta tillvara på solen. Så har i stort sett bara slappat hemma idag. Familjen gick till stranden men det är så långt så jag stannade hemma och uppdaterade mig på fejjan och kollade på Carola i Dalhalla via youtube, haha vad gör man inte när man är själv hemma :P.

Innan middagen så åkte vi och handlade, finns väl inte så mycket mer och säga om det haha.

Imorgon ska det bli dåligt väder så vi passar på att åka på utflykt, har inte riktigt bestämt oss vart, men utflykt blir det :D.

Saknar er alla där hemma och håll i er, men jag saknar stallet lite grann...iallafall hästarna. Vi ses när jag kommer hem :).

Puss, förresten så har ni blivigt riktigt dåliga på att kommentera igen :(.

Av Elin - 11 januari 2011 00:40

Herrejävlar ad varmt det har varit idag!

Under förmiddagen så slappade vi bara i huset. Satt framför datan och passade på att söka lite jobb haha kände mig väldigt duktig! :D

Vid 12 så hade vi packat ihop allt och åkte till det nya huset som vi skulle få bo i från början, men när vi kom så var det hur skitigt som helst och städaren hade tydligen blivigt polishotat när hon var här första gången för att städa, ibland undrar man hur vissa människor är funtade. Men iallafall, vi åkte till "Rib City" och åt grillade ribbs till lunch, det var hur gått som helst! Efter det så åkte vi till någon rikemansgränd där allt var skitdyrt så vi gick bara igenom allt :P.

Väl framme igen i ett nystädathus så började vi packa upp lite och vi tog ett bad i poolen. Det var skitkallt i början men det var mycket moln och det hade börjat blåsa lite så jag tror att det berodde på det oxå . Sen tror jag oxå att om det är 27 grader varmt som det var som varmast idag så är nog väldigt skönt att ha poolvatten som är 20 grader :P.

Under kvällen så ar vi bara slappat och kollat på TV. det är verkligen mycket flashigare här än det andra huset! Så det känns skönt! Nu ska vi ta vara på dom här dagarna sedan är vi på resande fot tills vi åker hem, alltså vi bor på hotell varje natt fram tills vi åker hem för er som inte förstod :P.

Nu får vi se vad jag hittar på för något kul :).

Ha det bra!

Lyckopiller <3

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.