lyckopillerelin

Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Elin - 2 februari 2011 22:53


Det gick såklart inte alls lika bra som förra veckan, men det gick inte jättedåligt heller. Helt ok med tanke på omständigheterna :).


Vi var grymt många idag så det var lite trångt. Började med lite halter vid bokstäverna, höll inte alls på länge med det så kände att jag inte riktigt fick henne att lyssna på mig. Efter det så kom vi fram i trav och red lite serpentiner, hon var lite seg och ojämn i början av traven men när vi kom igång med serpentinerna så började hon lossna lite och det kändes lättare och mjukare. Jag tänkte även på att inte vara allt för stark idag så hon gick på frammåt istället för att backa och hålla på att tramsa, då är jag hellre lite snabbare i skänkeln och ökar traven när jag känner att hon börjar hålla emot lite och bli trög. 


Efter en liten skrittpaus så kom vi in på volterna och travade lite där. Jobbade med att inska traven så galoppfattningarna blir lugna och fina. Ibland så tar Jissa gärna upp huvudet lite grann och det gör att tyglarna blir för långa och jag tappar henne, det slutar med att hon springer fortare några steg, men när kämpade med att göra halvhalter och försöka på nytt så blev den lugna traven mer taktmässig. 


Galoppen var enligt mig katastrof och enligt Å mindre bra än traven. Höger var lättare på något vis idag, fattnigarna gick bra och jag höll galoppen hela vägen. Första högergaloppen så gick hon inte alls i form, hon hade mest huvudet upp och fram, men efter ett tag lirkande och tempoväxlingar så lyckades jag få ner henne helt ok och hålla henne där, det som gör allt svårt är när vi ska sakta av då hon gärna tar ner huvudet till marken så jag nästan flyger frammåt, då blir det väldigt svårt för mig att rida hela vägen utan att tappa balansen. Det har hon börjat med dom senaste gångerna, vet inte riktigt om det har med mig att göra eller om det är något annat som inte stämmer. Vänstergaloppen var kaos. Jag kunde inte bibehålla galoppen, för på öppna delen så stretade hon emot utåt så hon hoppar till varpå jag försöker styra, hålla henne i rätt form ställd och rida på men det hela slutade med att hon sprang lite i trav istället. 


Galoppen var väldigt rörig dag för alla, så jag tror att Jissa blev lite spänd när det var mycket hästar i ridhuset och dom sprang lite kors och tvärs, men jag kan ju inte skylla bara på det ;).


I slutet så kändes åtminstånde traven jämn och fin. Hon slängde med huvudet lite för mycket bara så jag tappade stödet, men utifrån det så kändes hon lugn och fin i formen.


  

Fina hest! <3


Lyckopiller <3

Av Elin - 2 februari 2011 22:18


Det var länge sedan jag var så här deppig och ledsen och för att vara ärlig så hade jag nästan glömt hur jobbigt det är. Att inte få den uppmärksamheten man behöver, att inte få dom där stöttande kramarna och någon som frågar hur man verkligen verkligen mår. Det är tufft! Men det tar en sån energi och vara ledsen jämt, jag märkte det uppe på hästryggen ikväll...orkade inte lika mycket idag.


Uppdatering om ridlektionen ikväll får ni senare, orkar inte just nu.


Lyckopiller <3

Av Elin - 2 februari 2011 14:03


Dag 5 – Någonting jag vill ha mer än nåt annat just nu.


Jag vill ha pappa hemma och frisk!!!!!!


  


Lyckopiller <3


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards