lyckopillerelin

Alla inlägg den 3 februari 2011

Av Elin - 3 februari 2011 23:26


Idag var det ingen ridlektion på schemat eftersom det skulle vara clinic i stallet. Vi hoppade då över ridningen och hade som en teorilektion istället.


Jag älskar verkligen att gå på clinicar och det var ett bra tag sedan jag gjorde det så det var väldigt lärorikt! Speciellt eftersom vi har så många otroligt duktiga ryttare inom personalen som både rider och är pedagogiska! 


Det som F pratade om idag var bland annat sitsen och sidförande övningar. Finns väl inte så mycket mer att säga om det. Men när man sitter där så förstår man precis vad F pratar om! Det är så skönt för det är som en bekräftelse att man faktiskt kan lite fast man inte tror det, man ser när dom gör fel, man ser när hästen gör något konstigt mm. 


Jag går alltid ifrån clinicar med ny kraft. Man blir peppad att försöka sig på alla övningar nästa gång man sitter upp. Problemet är att det ser så himla lätt ut men sen när man väl ska försöka själv så går det knappt haha, men det är bara att öva!


Lyckopiller <3

Av Elin - 3 februari 2011 22:02


HAHAHA Jag älskar min och mina kompisars humor! xD


 


Lyckopiller <3

Av Elin - 3 februari 2011 16:24


Hahaha! Måste bara berätta!


Jag har varit Carolafan i 8,9 år nu tror jag. Den första skivan jag fick var "My show". Fast jag lyssnade inte på den förs några år efter då jag verkligen hade börjat gilla Carola (den försa skivan som jag spelade sönder var "Carola hits 91"). Men iallafall, satt precis och lyssnade på My show skivan och den sista låten är Someday. Nu efter ett antal år sedan så har jag börjat gilla den låten mera (kanske för att man förstår texten mer). Satt och lyssnade på den låten och den tar slut, men wmp byter inte spår....hmmm konstigt tänker jag och ser samtidigt att låten inte är slut...men det är ju tyst fortsätter jag tänka. Spolar fram lite och helt plöstligt så hör jag Carolas röst igen WTF!? Ett bonustrack? Hur fan kan jag ha missat det? Efter 6,7 års lyssnande på denna skiva och jag har inte märkt att det finns ett kort bonustrack på skivan? Hur efter kan man vara? Haha.


Sprang ner till mitt rum för att kolla i häftet man får med i varje skiva, står inget om något bonustrack. Jag fattar ingenting? Varför har dom inte skrivigt något om låten? Sen, på sista sidan där Carola tackar alla så har hon skrivgt ner en dikt. Läser texten, playar låten och inser att det är en dikt hon har sjungit in i slutet av skivan. Coolt! Den kommer jag lyssna mer på! :D


  


Lyckopiller <3

Av Elin - 3 februari 2011 13:30


Dag 6 – Typ av killar jag faller för.


Haha jag hatar sånna här frågor för jag tycker alla tjejer svarar typ samma sak. Snälla, bra humor, ser bra ut, älskar mig för den jag är...aa ni fattar ;).


Jag är väl som alla andra tror jag nog. För mig spelar inte hårfärg, ögonfärg eller nått sånt någon roll, jag tror att har man hittat en kille som man trivs med så blir han automatiskt snygg i ens ögon :).


  


Lyckopiller <3



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards