lyckopillerelin

Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Elin - 9 februari 2011 22:23


Ridlektion på Jissa blev det idag igen.


Det blev en konstig, jobbig och tråkig lektion faktiskt. Direkt när jag satt upp och började skritta fram så kände jag hur spänd Jissa var. När vi tog tyglarna och gjorde halter vid varje bokstav så blev hon ännu mera spänd, hon börajde muppa sig med att backa och det hade hon tydlgen gjort hela veckan sa Å. Jag fortsatte att rida på som vanligt men ju mer jag red desto mer spänd blev hon. Hon trippade på tå, och tog upp och ner huvudet, direkt när jag försökte ta i henne för att tyglarna inte skulle glappa så kände jag hur hon försökte ta ner huvudet och backa. 


Vi började med att rida serpentiner på ena långsidan och skänkelvikning på andra sidan på hörnlinjen. Jag försökte bara få henne att skritta på med bra bjudning och form, men hon slängde med huvudet hela tiden, vände på en femöring och när ajg direkt var på med både skänkel, röst och spö så började hon resa sig på bakbenen och hålla på. Jag försökte så gott jag kunde men jag tror att jag inte riktigt vågar gå på henne eftersom jag vet att hon reser sig och håller på, har ju svårare att sitta kvar då lixom!


Men iallafall, skänkelvikningarna kändes okej i slutet, hon flyttade sig, ibland så blev det för tvärt och vingligt men i slutet så fick jag till några bra iallafall. När vi hade kämpat med det ett tag så samlades vi på volterna för att galoppera. Vi hann bara rida i vänster och det gick väl inte så jättebra. Innan vi fattade så minskade vi traven lite och det gick väl bra, fattningen blev helt ok, hon hoppade till lite men det kan ha varit jag som klämde lite för mycket. I galoppen nästan direkt så drar hon sig in mot mitten, tar ner huvudet och saktar av till trav. Å säger att det är för att jag klämmer med benen. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det, jag tycker att jag sitter med benen utåt för att jag just inte ska klämma, men jag kanske gör det ändå. Vet inte. Försökte hålla henne vänsterställd iallafall och fattade på nytt. Sista fattningen blev bäst. Då lyckades jag hålla igång galoppen några varv iallafall :).


I slutet så gick det väl helt ok. Jag travade på och försökte bibehållad en lugna traven men med bjudning. Då blev hon även stadigare och både hon och jag verkade trivas bättre :).


Vilken tur att hesten är så otroligt söt så man bara inte kan bli arg på henne ;).


  


Lyckopiller <3

Av Elin - 9 februari 2011 21:40


Dag 12 – En bild på ett ställe jag vart på.


  

Florida, Miami! Längtar tillbaka! <3


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards