lyckopillerelin

Alla inlägg den 23 februari 2011

Av Elin - 23 februari 2011 18:13


Dag 22 – Min reaktion när jag ser mig själv i spegeln.


Usch vad ajg inte vill svara på denna fråga! När jag kopierade listan så funderade jag till och med på att ta bort den här dagen.


Men jag ska väl svara på det ändå då. Det beror på helt vilket humör jag är på mm. Jag känner mig inte så ofta snygg, kanske någon gång när man har piffat till sig med 10 lager smink, fina kläder och smycken. När jag ser mig i spegeln då så kan jag tycka att jag är snygg för att vara jag med tanke på omständigheterna lixom. 


Andra dagar börjar jag nästan gråta när jag ser mig själv i spegeln och tänker att det inte är så konstigt att man är singel. Inte för att jag anstränger mig för att hitta någon men aa ni fattar :). Jag är så missnöjd med allt och så fort  jag tycker att jag ser bra ut på vänster sida så förstör alla proteser och högersidan allt.

Jag har väldigt svårt att tro på mina kompisar när dom säger att jag är snygg eller söt, men det är inte deras fel utan bara mitt!


"Jag är aldrig nöjd med något

jag har alltid varit sån

när jag ser mig själv i spegeln

så vänder jag mig om"

- Melissa Horn


 


 


  


 


  


Lyckopiller <3

Av Elin - 23 februari 2011 10:25


Shulu!


Gick upp för 25 minuter sedan. Var pisstrött! Undra hur det kommer gå på fredag då jag börjar halv 8! :O


Jag är fortfarande inte helt frisk ännu, så det bli ingen ridning denna vecka heller. Är rätt skönt faktiskt. Jag har inte längre den där ridabstinensen (?) som jag hade förrut, mer hästabstinens. Jag vet inte riktigt varför för när jag väl sitter upp på hästen så är det ju ganska roligt ändå. Men jag har lixom ingen lust, inte för att det kanske går dåligt, eller inte har någon häst att rida mm. Tvärtom! Jag har en underbar häst som jag får möjligheten att rida och det går frammåt! Jag känner att jag utvecklas på henne. Men lik förbannat så har jag ändå ingen lust att rida längre. 


Jag vet att jag kände såhär förra året oxå på vårterminen och nästan räknade ner dagarna då terminen slutade och ridningen äntligen slutade. Jag undrar om det är så att det alltid är kul att komma tillbaka på hösten efter en lång paus och sen har jag bara lust att rida ett halvår. Jag funderar på att sluta rida en dag i veckan. Om jag bara är opepp varje vecka så varför slösa penger på det då. Men jag slutar isåfall i torsdagsgruppen av flera olika skäl som jag inte vill ta upp här. 


Oj, det blev visst lite längre än vad jag trodde :P. Måste gå och äta lite yogurt, klä på mig och fixa lite sedan åker jag till jobbet.


Hörs senare idag. Slutar 1630. 


Puss


Lyckopiller <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards