lyckopillerelin

Alla inlägg den 15 april 2011

Av Elin - 15 april 2011 22:07


 

AJ :(


Lyckopiller <3

Av Elin - 15 april 2011 19:32


   Nära dig, nära dig är jag lugn vad som än händer, nära dig nära mitt hjärta är jag fri när vinden vänder.


Lyckopiller <3

Av Elin - 15 april 2011 16:13


Jahapp. Denna dag blev ju inte alls som jag hade tänkt! Gick upp vid 0630, duschade och sedan åkte mamma och jag in till ks. Fick ett rum bland alla barnen (:D) och bytte om sedan körde dom der mig operationen medans mamma åkte hem. Möttes av en jättetrevlig narkossköterska som oxå skulle sätta ål i handen på mig, efter lite uppvärmning och prat så beslöt vi oss för att sticka mig i handen först, men om det inte fungerade så skulle vi ta armvecket. Det hela slutade med att jag fick i armvecket. När det var klart så var det ju i stort dags för att åka in till operationsrummet för att byta säng och sövas. Men nej, en läkare kom in till mig och sa att dom hade stuckit mig i onödan för kirurgen som skulle göra ingreppet hade brytit armen och dom andra som kunde göra ingreppet var upptagna. 


Så det var bara att ta ut nålarna, åka upp till rummet igen, byta om till sina kläder och ringa mamma och förklara hela situationen. Fick en ny tid på måndag så ska dit och göra om allt igen, hoppas det går bättre då! Illa av karolinska tycker jag som var så sena med informationen, den ända rimligt förklaringen är ju om läkaren ramlade och bröt armen påvägen till operationen, annars så måste dom ju ha vetat allt redan när jag kom. 


Mamma kom väl vid 10 så åkte vi hem, bytte om och sedan åkte vi till Vällingby. Jag passade på att tröstshoppa lite på H&M  så kom hem med denna fina kofta!


350 kr på H&M


När vi kom hem så var jag ändå jättetrött så la mig och sov några timmar, var så himla slut och när jag vaknade så visste jag knappt vart jag var, trodde jag låg på sjukhuset eftesom jag ändå hade lite ont i handen och armvecket. Men som läkaren sa; Jag får väl njuta av det fina vädret istället under helgen och vara glad för att jag inte ligger hemma i sängen nyopererad.


Lyckopiller <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards