lyckopillerelin

Alla inlägg den 5 maj 2011

Av Elin - 5 maj 2011 22:31


Mamma och jag åkte till Lännartsnäs vid 6 tiden så kom väl dit vid halv 7 kanske. Ville ha med mig mamma eftersom hon dels har bättre lokalsinne än mig och jag tänkte rida ut så då är det bra om man kommer hem oxå, sen ville hon se Mitzy och gärna hjälpa till lite.


Började med att mocka, igår tänkte jag att jag skulle mocka i ilfart men eftersom jag var så himla seg så tog det lite tid, men hag hade gott om tid på mig så det gjorde inget. Gjorde iordning henne sedan skrittade jag ut, mamma passade på att få lite motion oxå så hon följde såklart med ;). Vi var väl ut i ca 50 minuter, pratade om allt möjligt och det var supertrevligt verkligen!


Jag har inte riktigt bestämt mig om jag ska fortsätta rida Mitzy eller inte, hon är en underbar häst men jag tvekar lite ändå pgr av att det är en bit att åka och att torsdagar var lite oklart, sen vil jag gärna rida en häst som är lite högre utbildad, jag tror jag är lite för dålig för att ta mig an henne i dressyren nämnligen.


Men iallafall, när vi kom tillbaka så klädde jag av henne, sedan medans jag betade henne i 10 min så passade mamma på att mocka lite till och fixade vattnet. När vi hade pratat med några gamla vällingbyare så åkte vi hem.


 

   Jag ser faktiskt liite för lång ut på henne tycker jag.


Lyckopiller

Av Elin - 5 maj 2011 21:56


Vilken dag det hr varit! Innan jobbet var jag på sjukhuset för återbesök efter operationen. Gick helt ok,aldrig kul på sjukhus lixom ;). Mamma skjutsade mig till jobbet sen, ko dit jättetidigt, men thats okey. Var en stökig dag på humlan idag. All personal var jättetrötta och det var väldigt skrikigt och galet. Slutade vid 16 och det gick ändå ganska fort så det var helt ok.


Nu ikväll har jag och mamma varit på Lännartnäs och tagit hand om heesten. Berättar mer om det senare när jag har fixat bilderna på datan. 


Asså helt sjukt, när jag duschade nyss så kollade jag p min vänsterfot och fan, den var typ dubbelt så stor!? Helt galet vad svullen den är, har sjukt ont när jag klämmer på den oxå, min vrist menar jag såklart, var lite otydlig. galet iallafall, tror att det är för att man har gått och stått mycket på jobbet och sen ridit nu på kvällen. Får helt enkelt vila och sova ked foten hägt inatt.


Sen en annan sak, helt sjukt är det! Innan jag berättar så vill jag bara säga att nu vill jag inte höra massa skärp-dig- du-är-jättesmal snack utan nu säger jag bara som det är och hur jag känner. Jo, det är nog första gången idag som jag verkligen har känt mig tjock. Asså inte typ 100 kg utan att min mage är rundare än vad den brukar, (fan vad larvigt detta låter egentligen) men det jag menar är att min mage är så himla uppsväld, jag ser seriöst gravid ut! Kan inte riktigt förklara hur jag menar, känner mig allmänt tjock och uppsväld, men det hänger väl ihop med min fina pms som jag har antar jag.


Det var allt för mig, återkommer alldeles strax om hur det gick med hästen.


Lyckopiller

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards