lyckopillerelin

Alla inlägg den 11 maj 2011

Av Elin - 11 maj 2011 22:56


Fick älskade lilla Halla idag! Gud vad jag blev glad när jag fick reda på det! Hon är verkligen en av dom mest underbaraste men ändå svåraste häst jag har ridit någon gång! <3


Skrittade en tur i skogen en snabbis och på hemvägen så provade jag att ställa åt båda håll, rida lite skänkelvikningar och så för att få henne att lyssna på mig och vara lite uppmärksam på vad som skulle hända. Har ju lite svårt med att känna om jag kommer åt rätt med höger skänkel så där är det svårare att få henne att flytta undan, vänster gick galant efter ett tag när jag verkligen tryckte på med skänkeln och inte böjde henne. 


När vi kom in i ridhuset så gjorde vi halt vid varje bokstav, hon var lite för loj faktiskt i början trotts det jag hade gjort i skogen. Men efter ett tag så började hon lyssna bättre och bli mer uppmärksam på skänkeln. Travade på voterna och minskade traven lite grann. Det var väldigt svårt att få henne att gå i en rund och fin form hela tiden idag, fast när jag tänker efter så var det nog för att jag inte riktigt försökte och sen för att det blir ju jobbigare när vi ska rida långsamt och då orkar hon inte jobba lika länge eftersom hon fortfarande inte har så jättemycket muskler i bak.


Högergaloppen var jättesvår idag. Hon var seg med att fatta och jag hade lite svårt med att hålla igång och det blev lite ojämnt ibland, men jag lyckades ändå hålla henne rund och fin under den mesta tiden i galopp. I vänster så gick det mycket bättre! Det var lättare att fatta och framför allt att hålla igång galoppen. Jag tänkte faktiskt på att hon blir så himla mycket stadigare och galoppen blir mer jämn när hon faktiskt går i en rund form. Har faktiskt inte tänkt på det innan när jag rider henne men det blev sån skillnad i vänstergaloppen så det gick inte att missa.


I slutet så jobbade vi med att få dom att sänka sig och trava på bra men med krut i bakbenen så rumpan åker upp lite. Ibland så drog hon iväg lite och var lite för ivrig men mest så kändes det super faktiskt! Har lyckats få henne att jobba lite bättre nu dom senaste gångerna och på så vis så lyckas jag få henne att gå så himla fint och att hon håller sig där utan att ta upp huvudet och springa iväg. Det är så himla kul att rida henne igen! Synd bara att hon är lite för liten :(.


 

Fina fina fuxen <3


Lyckopiller <3

Av Elin - 11 maj 2011 21:30


Hejhej!


Gick bra att jobba idag. Dagarna går så fort på jobbet så jag hinner verkligen inte njuta och ta till vara på dom få dagar som är kvar, men jag tror ändå att jag njuter i efterhand så mycket som jag babblar om jobbet hemma. Kan ju bara betyda att jag på något vis älskar det jag håller på med. Jag känner hur både barnen och även jag utvecklas :).


Red ikväll fast mamma imte tyckte att det var nå vidare smart med tanke på foten, förstår väl nu i efterhand att hon hade rätt. Har väldigt ont nu. Men på ett sett så var det värt det för jag hade nog deppat ihop totalt om jag inte hade ridit. Återkommer med hur det gick lite senare.


Jaha, nähä. Jag är nog lite hungrig men jag mår illa så jag vill inte äta, fast jag mår nog illa för att jag är hungrig. Jobbit läge!


Lyckopiller <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards