lyckopillerelin

Alla inlägg under juli 2011

Av Elin - 12 juli 2011 20:53

 

Kolla skillnaden!!!


Lyckopiller

Av Elin - 12 juli 2011 18:16


 

Lyckopiller <3

...

Av Elin - 12 juli 2011 15:35


 

Lyckopiller <3

Av Elin - 12 juli 2011 12:30


Idag är det exakt 1 månad sedan som jag opererades och mycket har hänt under tiden.


Just nu har jag ett väldigt fint ärr på magen, det har läkt jättebra och har sluppit infektioner mm, det gör inte så ont i magen längre, stramar lite när jag sträcker på mig men that´s it. Har varit på återbesök och fått reda på att det är ok att bada (jippi!!), blivigt stucken 5 ggr och har fortfarande lågt blodvärde så nu äter jag järntabletter.


Under denna tid så har jag nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv, det har inneburit mycket tårar och mycket tvivel, jag har nog aldrig haft så mycket att tänka på som nu. Det har och är fortfarande en extremt jobbig tid jag är inne i nu tyvärr och bara Gud vet hur länge det kommer att hålla på såhär.


Idag fick jag en kallelse till radiumhemmet, jag ska alltså behöva gå runt ovetandes i några veckor till. Jag ska behöva förbereda mig i några veckor till på att det mest jobbigaste beskedet kanske sägs, men ändå vara positiv som min läkare säger. Det är grymt svårt och jag kan tänka mig att sånna här saker kan göra att folk blir självmordsbenägna eller galna. Nej jag är varken eller, nu behöver inte oroa er! 


Jag börjar nästan kallsvättas och skaka när jag tänker på allt det här för jag vet inte riktigt på vilket ben jag ska stå på. Ska man vara positiv och tänka att allt kommer att lösa sig, eller ska man förbereda sig på det värsta? Det där med att förbereda sig på det värsta men ändå tänka positivt är väldigt svårkombinerat! Har inte lärt mig hur man gör än, om ni vet så förklara gärna ;).


 

Lyckopiller <3

Av Elin - 11 juli 2011 22:38


Mamma och jag åkte till Vällingby i en timme och jag kom hem med det här för dom som är intresserade:


       


+ en tröja för 149 kr på Gina tricot, men den måste jag byta! Bild kommer då :).


Lyckopiller <3

Av Elin - 11 juli 2011 17:37


  1. Bästa sommarlåten? Ta mig till havet, eller någon Evert Taube-låt!:D
  2. Favoritmat en stekhet sommardag? Grillat med färskpotatis
  3. LAGOM temperatur enligt dig? Mellan 20-25 grader kanske :P
  4. Var badar du? På landet!!
  5. Sommar med tre ord för dig? Bada, ridläger, allsång
  6. Bra sommaraktivitet enligt dig? Rida en långtur barbacka eller åka båt på spegelblankt vatten.
  7. Bästa sommardrycken? Oj, vatten tror jag nog eller för att göra det lite roligare så tar jag mammas hemmagjorda fläderblomssaft! :D
  8. Godaste glassen? Någon isglass (piggelin är himla god en varm sommardag!) eller mammas blåbärsglass.
  9. Värsta sommarplågan? Mygg, bromsar och getingar
  10. Ditt bästa sommartips? Bada, bada och bada! Passa på när du har chansen!! :D
Lyckopiller <3

.

Av Elin - 11 juli 2011 14:26




Lyckopiller <3  

Av Elin - 10 juli 2011 23:29


Vad händer i musikvärlden!?


14 juli- SVT sänder "Grattis Victoria" som alltid och i år är det ingen mindre än kära Carola som ska upp på scenen och gratta våran Kronpinsessa!


4 augusti- TV4+ sänder för första året "Allsång på Grensen" Norges version av vårat allsång på skansen och såklart så är kära Carola med där oxå och sjunger!


30 September- Jag och min kära vän Emelie åker till Tyrol här i Stockholm för att för andra gången se Carolas konsert "Elvis, Barbara och jag"!!!!!!


18 December- Sarah Dawn Finer avslutar sin julturné här i Stockholm på Chinateatern och självklart så ska jag och mamma åka dit!!


Det var väl allt som är inplanerat nu, får se om det dyker upp flera spännande saker! Skulle inte banga att hitta på något där mellan September och December;)!


Lyckopiller <3


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards