lyckopillerelin

Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Elin - 15 augusti 2011 22:00


Var i stallet för första gången denna termin, kändes konstigt. Tror jag satsar på själva ridningen istället för att trivas från och med nu...


På Onsdag är det första ridningen i Vällingby sen i slutet av maj, början av juni. Då var jag tjock och hade ont överallt så kunde väl inte rida så mycket och bra. Nu är jag smal och förhoppningsvis så känner jag inte av magen när jag rider. Är faktiskt inte så jättesugen på ridning just nu vill jag bara sitta på en fjording i Dalarna. Det slutar säkert bra det här, har bestämt mig för att jag ska kämpa denna termin, nyårscup kanske? Fast är nog inte i Sverige då, to bad!


Imorgon ska jag upp klockan 7 för att åka till vårdcentralen, sen direkt till stan för att jobba. Bio denna gång med Bilar 2. Har ni sett den? Är den bra?


Nä, måste nog gå och lägga mig alldeles strax. Fast jag kommer nog inte kunna somna direkt...


Nu ska jag sluta svammla, höres tomorrow! 


Puss och gonatt!




Lyckopiller <3 

Av Elin - 15 augusti 2011 19:28

Nästan alla i min släkt säger att jag är en typiskt hästtjej. När dom frågar mig vad jag önskar mig så säger dom nästan direkt som svar att jag önskar mig en häst, som om dom tar för givet att eftersom jag rider så vill jag ha en.

Jag tror faktiskt inte att jag är en sån här ”typiskt hästtjej” som alltid har önskat sig en häst och tjatar ihjäl mamma och pappa om drömmen att ha en egen häst. Jag har faktiskt aldrig önskat mig en på riktigt, jo när man var liten kanske men jag har aldrig varit den som har tjatat och tjatat. Det har på något sett aldrig varit min högsta dröm.


Jag tror helt enkelt att jag inte är riktigt mogen för att ha ansvaret att ha en egen häst, visst man lär sig med tiden när man har den. Men jag skulle aldrig tänka mig att äga en häst när jag vet att jag inte skulle kunna klara av att ta hand om den 7 dagar i veckan, motionera den, fodra mm. Om jag ska ha en häst så vill jag ha all tid jag kan få för att kunna göra så att min häst ska få det så bra som möjligt hos mig. Jag vill inte känna att ”Fan jag måste verkligen till stallet även om jag inte har lust, har mycket läxor, är sjuk mm”, jag vill att det ska ta den tid det tar när man är i stallet så allt blir rätt gjort. Nu menar jag inte att det ska finnas någon slags åldersgräns på att ha häst, absolut inte! Om man inte klarar av att göra allt själv men kan ta till hjälp från annat håll så fine! Kör så det ryker! Men personligen så vet jag att jag skulle inte kunna klara av att ha en häst för tillfället för jag är helt enkelt för osäker på mig själv.


I torsdags kom jag hem från ett ridläger i Dalarna, jag har varit där 3 år tidigare så jag känner personalen och hästarna. Jag har haft samma häst varje år, dels för jag vet att vi passar så himla bra ihop och för att jag innerst inne inte är redo att lämna henne och prova något nytt än. Milda som hästen heter är verkligen rätt häst för mig, hon är en riktig läromästare i dressyr, hoppning tycker hon är kul och är riktigt duktig på även om hon måste stanna och titta på varje hinder första gången innan hon hoppar- Hon är verkligen en genomsnäll tjej med ett hjärta av guld men som ändå har humör. Jag lär mig så himla mycket på henne varje år!


Jag saknar Dalarna och Pärlby gård så det nästan gör ont nu. Där uppe känns det verkligen som om jag skulle kunna klara av att ha en egen häst. Det är inte förs i år som jag verkligen känner en stark längtan till att få bli färdigutbildad förskollärare sedan flytta till typ Dalarna, Götet eller skåne och ha en lite hästgård samtidigt som jag driver en lite förskola (med mina hästar i pedagogiken då såklart).


Men oavsett hur min dröm slutar så vet jag efter den här hemska sommaren att hästar är och kommer alltid att vara en av mina största passioner i mitt liv och att jag inte skulle kunna klara av att leva ett lyckligt liv utan hästarna bredvid mig!


                     Jag älskar dig! Tack för allt du ger mig <3


Lyckopiller <3

Av Elin - 15 augusti 2011 13:23


Har typ ingen aning om hur man kan kolla hur många sms man har men om jag har räknat rätt så har jag ca 3400 (dags att radera alla kanske :P)


Den som jag har fått mest sms från är Mimmi! :D <3




Lyckopiller <3


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards