lyckopillerelin

Alla inlägg den 28 augusti 2011

...

Av Elin - 28 augusti 2011 21:02



   Lyckopiller <3

Av Elin - 28 augusti 2011 17:18


Jag har mina dippar ibland och vissa sagar är bara hemska medans andra dagar går allt rätt och jag mår så himla bra. Jag har 3 saker som får mig på bättre humör.


Det som får mig att må bäst när allt känns jobbigt är stallet, framförallt hästarna! Stallet är som en fristad för mig, kärleken man får från hästarna är oändlig och betyder så mycket mer än vad man tror,har jag inte ridit på länge så kommer mina dippar oftare och tätare. Det bästa man kan göra åt situationen är att rida! När man sitter på hästryggen så glömmer man bort allt som är jobbigt och bara koncentrerar sig på ridningen, oavsett om man bara skrittar ut i skogen eller rider ett hårt dressyrpass. Just i den stunden så känns det som om livet är på topp igen! Jag vet ärligt talat inte hur jag skulle klara mig utan hästar, det är bland det viktigaste jag har i livet och utan som så kommer jag aldrig orka kämpa vidare.


 

En annan sak som får mig att må bättre är musiken. Tyvärr så har inte jag någon röst och när jag väl får tillbaka den så är det mycket arbete för att jag ska kunna sjunga som jag gjort tidigare, kanske kommer jag aldrig tillbaka till 100%, men bättre att ha en liten sångröst än ingen alls. Musiken är lite som hästarna oxå, men glömmer allt det där jobbigt på ett tag när man lyssnar på musik eller går och sjunger själv. Jag tror nog att alla förstår vad man menar när man säger att man aldrig skulle klara sig utan musik. Jag menar, tänk er om ALL musik bara försvann. Vad skulle man göra då? Vissa låtar kan tillochmed förändra ens liv, få en att kämpa, känna sig älskad, ja vad som helst. Men utan musik så klarar man sig inte, allafall inte jag! Det finns så himla många låtar som ärligt talat har fått mig att kämpa vidare och jag önskar att man kunde förklara för Carola, Sarah Dawn Finer och Helen Sjöholm hur mycket dom faktiskgt betyder för mig, jag hade inte klarat mig så här långt i livet utan deras underbara talang!


 


Såklart så har jag många fina vänner som stöttar mig! Tror inte jag behöver förklara mer för utan vänner så klarar man sig helt enkelt inte, det vet nog alla. Har några få vänner som jag litar till 120% på och jag tror att ni vet vilka ni är och jag vill att ni ska veta hur mycket jag uppskattar eran hjälp. Utan er inget mig! Jag älskar er!


 


Oj, nu blev det ett långt inlägg hoppas ni orkade läsa allt ;).


Lyckopiller

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards