lyckopillerelin

Alla inlägg den 14 september 2011

Av Elin - 14 september 2011 22:45


Fick Brolle idag igen. Var verkligen  hur otaggad som helst! Jag kan verkligen inte rida den hästen, galoppen är omöjlig. Började till och med fundera på varför jag ens hade kommit.


Mwn satt upp ändå och tänkte att det skulle gå åt pipsvängen eftersom jag började allt med att vara negativ och otaggad. Men helt åt skogen gick det väl inte.


Efter en skritttur i skogen så kom vi in och gjorde halter vid varje bokstav, han lyssnade väldigt bra båda på start och stopp, ibland så glömde jag att lätta på tygeln så han råkade backa lite men kom på mig själv och skärpte mig tillslut.


Efter det så red vi i skänkelvikningar på hörnlinjerna i skritt. Gick väl sådär, jag lyckades förböja honom lite för mycket ibland och när han väl gick rakt med huvudet så tappade jag farten lite och då tappar man ju lixom allt, efter ett tag då jag hade blivit lite lättare i tygeln och bara koncentrera mig på att få honom att flytta sig som jag ville så gick det väl lite bättre, men långt ifrån ok! Vänster varv är såklart mycket lättare för där känner jag om jag kommer åt rätt och så, höger är alltid en utmaning men övning ger färdighet, sitter ju på en riktig läromästare!


Travade lite på serpentinbågar oxå, där koncentrerade jag mig mest på mig själv. Att rida bra vägar, titta framåt och verkligen känna skillnaden när det blir rätt och fel. Eftersom vi hade ridit skäkelvikningar så var han redan i bågarna väldigt mjuk i sidorna, fick kämpa lite mer i höger men efter ett tag så lossnade det där oxå.


Efter det blev det trav på volterna och sen galopp. Traven kändes jättebra, har verkligen förstått grejen med att rida frammåt och inte mesrida, det blir så himla mycket lättare att jobba när man har lite fart och helt plötsligt så känns det som om poletten trillar ner på både ryttare och häst och allt känns så himla "flytande".


Högergaloppen försökte jag mig inte ens på. Galopperade väl kanske ett halvt varv men sen gav jag upp, det går helt enkelt inte, han har en alltför svår galopp för mig! Vänster däremot kändes jättebra! Ju mer vi galopperade desto mer sänkte han sig, ibland så tappade jag takten och galoppen blev lite ryckig men när jag hade börjat om igen så gick det genast mycket bättre. 


Traven mellan galoppgångerna kändes verkligen klockren mestadels! Det bara flöt på, så länge jag drev och höll tyglarna utan glapp så gick han riktigt fint och jag kände verkligen den här känslan av att man bara kan sitta och driva sen fixar sig resten av sig själv...om ni fattar haha.


Är iallafall nöjd med lektionen, om jag inte hade haft så mycket problem med högergaloppen så hade jag nog anmält mig till klubbtävlingen. Men känner att det är alltför tidigt, nyårcupen tidigast om jag tror rätt!




Lyckopiller <3  


Av Elin - 14 september 2011 22:00


Oj vad svårt! Men jag måste nog säga att en av MÅNGA favoriter är nog denna:



Fina du <3


Det är nästan helt omöjligt att välja just en med tanke på hur många bilder det finns på Carola, hon har ju lixom hållt på i 28 år så finns en del att välja mellan. Valde denna bild för att den ser så fridfull ut på något sätt. Hon ser lycklig ut men att det änså finns något som fattas i hennes liv.


Lyckopiller <3




Av Elin - 14 september 2011 21:36


Till världens bästa Sarah Dawn Finer som fyller 30 idag!


     

Lyckopiller <3

Av Elin - 14 september 2011 17:01


Jag har funderat jättelänge på att baka en annan sorts kladdkada, idag tog jag och Kajsa tag i saken och satte igång och baka! Den blev huur god som helst, dom som kommer hem till mig när jag fyller år kommer få smaka! :D


 

Lyckopiller <3

Av Elin - 14 september 2011 12:19


Hallåå!


Har varit på föskolan nu på förmiddagen, hade en uppgift från SU att följa en förskollärare en helv dag. Var riktigt taggad imorse innan jag skulle gå eftersom jag känner alla så bra. Men lusten tog slut direkt när jag kom innanför grindarna. Allt förstörs vergligen när man inte har någon röst! Det går inte att leva normalt utan röst, ville bara springa hem och gråta för det var så jobbigt, gick en halvtimme tidigare för jag pallade verkligen inte + att jag trodde att jag hade feber (kollade nu när jag kom hem men termometern stannade på 35,1!?) Ska fan skälla på KS när jag åker dit den 26e. Kan inte leva mitt liv så här utan röst längre! Ingen förstår hur jobbigt det är! 


Iallafall, Kajsa kommer hit vid 13 så vi ska passa på att plugga sen ska jag laga middag och åka till stallet. Hoppas att eftermiddagen och kvällen blir bättre!


Ciao!


Lyckopiller <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards