lyckopillerelin

Alla inlägg den 18 september 2011

Av Elin - 18 september 2011 21:36


 


Lyckopiller <3

Av Elin - 18 september 2011 19:32


Min kära vän la upp den här på facebook för ett tag sedan. Hittade annonsen på blocket kort därefter...hahaha tror jag dör lite!


 

Lyckopiller <3

Av Elin - 18 september 2011 16:27


Igår var det Carola idag var det Sarah! :D Vilka underbara förmiddagar jag har haft den här helgen ;).


Ååhh, det var så himla härligt att se Sarah i TVrutan igen! Hon har ju varit ledig så mycket nu under ett år typ så man har inte sett eller hört så mycket ifrån henne.


Sarah började med att sjunga Eva Dahlgrens låt "Jorden är ett litet rum", ett underbart framförande med inlevelse. Har hört en snutt från den låten tidigare när hon sjöng den och jag förstår varför Sarah fastnade för just den, lyssna på texten så förstår ni varför ;).



Efter en stunds väntan så var det en jättemysig intervju! Varje gång jag hör Sarah i en intervju så blir jag som nykär i henne, jag blir påmind varför jag fastnade för just denna underbara sångerska och person! Hon har lärt mig så otroligt mycket om livet!


Sarah%20Dawn%20Finer%20har%20vuxit%20upp


Sen avslutades allt med en låt som Kristin Kaspersen hade valt, låten "Home". Det som är så härligt med Sarah är att man får alltid höra olika versioner av låtarna hon sjunger varje gång! Denna gång blev låten så här.


Sarah%20Dawn%20Finer%20-%20Home


Med båda sångerna hon sjöng så var det bara en gitarr som kompade henne. Jag bara älskar när det är så! Inget mixat eller nått utan bara gitarr (eller piano) och sång, så naket och så vackert, det behövs inget mer!


Lyckopiller

Av Elin - 18 september 2011 14:00


Hann aldrig skriva om vad jag tyckte om nyhetsmorgon igår då Carola var med.


Jättekul att hon har börjat ses i TVrutan igen, ser verkligen fram emot konserten om några veckor ju mer jag hör låtarna och får höra henne själv berätta om turnén!


Morgonen började iallafall med att hon sjöng låten "If I can dream" som var den låten som hon sjöng i Hylands hörna 1982 då hon egentligen blev upptäckt av Bert Karlsson. Tyckte faktiskt att denna version var riktigt bra! "If I can dream" är inte en av mina favoriter men diggade verkligen med denna gång!



Efter det så var det intervjudags, hon pratade allt om sin uppväxt till den blivande turnén som snart drar igång...En bra och intressant intervju, även om man nästan har hört allt förut. Men det var kul att höra lite om The voice! :D



Efter en stunds väntan igen så var det hennes tur på scenen igen! Denna gång med personligen en av mina favoritsånger av Barbara Streisand "The way we where". Tycker det var ett riktigt bra framträdande! Lixom lite naket med bara piano och hennes underbara stämma och känsla!



Sen avslutades allt med ett härligt Elvismedly, antar att hon inte riktigt kunde välja bara en låt så det fick bli ett medly ;). Jag älskar medlyn faktiskt! Att höra alla sköna övergångar och att faktiskt få höra fler än bara en låt! Här hörs det även att hon verkligen har kul på scenen, som man faktiskt ska ha! :D



Bra start på morgonen med andra ord!!


Lyckopiller

Av Elin - 18 september 2011 12:31


Världens bästa, snällaste, sötaste, underbaraste Emelie Ahrens!


   Bild från förra sommaren <3


Lyckopiller <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards