lyckopillerelin

Alla inlägg den 20 januari 2012

Av Elin - 20 januari 2012 22:25


Dagen spenderades på förskolan, fredagar är alltid lika mysigt tycker jag...barnen är lugnare och man själv är lite lugnare (och segare hehe). Nä, men det var en bra dag och som vanligt så ville jag inte gå hem när jag slutade, speciellt eftersom jag inte vet om jag kommer tillbaka nästa vecka...


Kvällen har spenderats på Vaxholms hotell med släkten. Min älskade mormor och morfar firar nämnligen guldbröllop idag och det firades såklart med släkten, vi har ju inte haft så ba relation med kusiner mm men jag är så otroligt glad över att det börjar ändras nu! Hade en riktigt trevlig kväll, trots omständigheterna :).


Det har blivit några ändrade planer under helgen. Imorgon hade jag planerat in att troligtvis rida på morgonen och på kvällen träffa Mimmi och amanda, dock så blir inget av detta av...tyvärr, eftersom jag känner att dom två sakerna var det jag verkligen ville göra innan behandlingen börjar, bara för att få tänka på annat. Men jag överlever nog ;).


Så har faktiskt ingenting planerat i helgen, fixa mitt rum bara isåfall...


Nä, nu tror jag nästan att jag ska gå och sova, eller snart iallafall...om jag kan, det går inte så bra nu när jag inser att det snart är Måndag och behandlingen börjar närma sig, ibland känns det som om jag lever min sista helg i friheten eller liknande, hur fan tänker jag då egentligen!? Skärp dig Elin, om ett år mår jag bättre än vad jag har gjort på flera flera år! KÄMPA!

Av Elin - 20 januari 2012 07:23


Både igår och idag har jag kännt en sån besvikelse när jag har vaknat. Varför kan jag inte bara få fortsätta leva i drömmarna? När jag vaknar så inser jag verkligeheten och vad som komma skall och det är så lätt och skönt att sova, för då glömmar man bort det jobbiga. Jag skäms över att ajg känner så här, varför är jag besviken över mitt liv? Tolka det inte på fel sätt bara, ni kan vara lugna! ;)


Nu ska jag fixa ordning mig sen åker jag till praktiken, kanske sista dagen det får vi helt enkelt se.


Återkommr...

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards