lyckopillerelin

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Elin - 7 februari 2012 13:32


Hej alla fina! Lovade ju er att försöka skriva lite varje dag men har inte riktigt haft orken.


Vad har hänt sedan i Lördags då? Det ska ni få veta.


I Lördags så kom Rebecka på besök, det var verkligen jättetrevligt. Vi fikade lite och pratade ikapp om allt vi hade missat, hon stannade här i typ en timme sen blev jag väldigt trött så jag behövde vila lite. Framåt kvällen så fick jag hög feber igen och mådde allmänt dåligt, mamma var såklart här och hjälpte mig och stöttade mig.


I söndags så var det en riktigt jobbig dag, men det var nog mest psykiskt tror jag. Jag började tappa hår och fick nog en liten chock över att det kom så snabbt så jag tillbringade väl dagen med att gråta och sova haha, nä men det blev några breakdawns under dagen. Hade även då fortfarande hög feber + att min mun värkte så jag knappt kunde äta. Mamma var iallafall här heeeela dagen och åkte hem vid 8 på kvällen, skönt med sällskap när man är less på situationen!


Igår var det lite bättre, febern pendlade upp och ner, det största problemet var munnen då jag hade svårt att få i mig mat. Sov oxå väldigt mycket då jag var otroligt trött. Fick även byta rum igen till ett tvåmannarum, det positiva med det är ju att jag inte är lika infektionskänslig, det negativa är ju att det alltid är skönt att vara i ett eget rum, menmen det var tomt när jag kom och hela natten var det oxå tomt.


Idag mår jag så himla mycket bättre! Allt sovande igår och att jag sov länge och bra inatt har gjort att jag knappt har någon feber idag. Känner mig mycket piggare men ändå fortfarande väldigt matt. Var på röntgen precis och det tog typ bara 30 min men känner mig ganska trött nu. Munnen gör fortfarande ont, men jag hoppas det går över snart, är så himla jobbigt att äta! Men om det fortsätter så här så kanske jag får komma hem på torsdag eller nått, vi får helt enkelt vänta och se och hoppas på det bästa.


Nu ska jag vila, får se när jag tittar in här nästa gång!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards