lyckopillerelin

Alla inlägg under juni 2012

Av Elin - 27 juni 2012 11:30


 


Klickade in på Havrepappas blogg som jag gör lite då och då och läste detta inlägg. Så himla tråkigt att det verkligen är såhär det är i hästvärlden, hans poäng med detta inlägg stämmer verkligen!

Av Elin - 26 juni 2012 20:46

 

Jobb i dag med som sagt...chillade hemma typ hela tiden och kollat på film förutom när vi gick ner till donken för lunch, galet mycket folk inne  i stan idag! Finns väl inte så mycket mer att uppdatera er om. Ska fortsätta titta på Allsång nu, känns verkligen som sommar nu när Allsången har dragit igång och därefter morden i midsommer! :D

 

   

Av Elin - 25 juni 2012 17:16


Har blivit mycket jobb dom senaste dagarna, men det gör inte mig något det är bara kul! Idag har det verkligen gått jättebra! Ett glad unge som trots lite förskylning var busig och mycket villig att hjälpa till med maten, wiho åt gjorde han oxå!! :D Blev filmmys hemma idag eftersom vädret är som det är. Imorgon får vi se vad vi hittar på...


Tog en liten omväg hem....hade glömt att bussen inte stannar vid stureplan nu förtiden så det var bara att glatt åka§förbi och gå av vid kungsan istället och sen gå till centralen....blev en aning blöt eftersom jag inte hade med paraply för jag tänkte imorse att jag ska ju åka komunalt hela vägen, jaja så blev det med det :P.


 

Av Elin - 25 juni 2012 11:00

 
Vilket är ditt största beroende?
Måste nog säga mat asså! Ända sen jag började med kortison så har jag vräkt i mig mat (även nu när kortisonen är ute ur kroppen). Bara proppar i mig allt möjligt och jag hinner knappt tugga ur munnen innan jag stoppar in lika mycket till, helt sjukt!

När är du lycklig?
När jag sitter på hästryggen, är med kompisar eller är med barn och inser hur mycket jag verkligen tycker om det.

 

Vad beställer du på krogen?
Beror helt på vilket humör jag är på och hur mycket pengar jag har. Men börjar oftast med typ något ciderliknande, sen brukar jag alltid beställa en sur drink när jag är på nya stället.


Vad står det i ditt senaste sms?

"Jaa det är tråkigt "/ <3" 

 
När sa du ”vet du inte vem jag är?” senast?

Har nog aldrig sagt det, men tänkt det lite för mig själv när någon inte känner igen mig som faktiskt borde göra det :P.

 

Berätta om en minnesvärd bakfylla du haft.

Vill man egentligen minnas en bakfylla och är någon ens minnesVÄRD!? Har iallafall två som jag aldrig kommer glömma. Den första var sommarn 2010 då jag hade varit på hemmafest och kommit hem vid 3 på natten sedan ringde klockan 7 på morgonen för jag och mamma skulle till skansen för allsång. spydde flera gånger på vägen in och mådde dåligt typ hela dagen. Den andra var när jag firade min 20 årsdaag med vännerna och hade druckit en halv vinbox ungefär + lite annat, dagen efter så skulle jag, lillebror och alla våra kussar på middag hos mormor och morfar, mådde illa hela dagen och var sjukt trött så var inte så jättesocial med kussarna som sedan frågade på fejjan om jag hade tråkigt för jag var så tyst, hehe.


När googlade du ditt namn senast, och varför?

Eftersom jag inte kommer ihåg senaste gången så var det nog ett tag sedan...

 

När ljög du senast?

Vet ärligt talat inte....var säkert någon vit lögn för några dagar sedan när man sa att man var mätt fast maten inte var god, att man mådde bra fast det kanske inte var så bra eller nått, ni vet sånna saker :P.

När skäms du? 
När jag ser fula bilder på mig själv eller när jag typ pratar först och tänker sen så allt blir fel.

 

Vad gör dig rasande?
Känns så klyschigt att säga djurplågeri, våld mm men thats true!


Vem är den mest kända människa du talat med?
Carola...? :D


Vad gör du när ingen annan ser och hör? 

 Det senaste året så sjunger jag bara när jag är själv eftersom min röst har blivigt förstörd.
 
Vad för skäms-tv njuter du av?
Våra bästa år, jag kan verkligen inte sluta titta på det fast det egentligen är så dåligt!
 
Vilken är din största skräck?
Att inte vara älskad längre eller förlora någon som betyder väldigt mycket ...
 
Vad är det närmaste döden du har kommit?
Gills det att man har haft cancer? Om inte så är det nog de begravningar man har varit på.

Om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av?
Vet inte, guud så svårt!


Vad irriterar människor sig på hos dig?
Vet inte det heller, kanske att jag pratar för mycket? Att jag är alldeles FÖR bitter ibland? You tell me...


När skrek du besinningslöst senast?
Oj, kanske när jag bröt ihop i bilen när jag bråkade med mamma för någa veckor sedan...

Av Elin - 24 juni 2012 20:15

 

1. Ditt favoritställe på sommaren?
Finns två som slår allt, det är landet ute på Värmdö och Pärlby gård i Dalarna!


2. Hur spenderar du helst den perfekta sommardagen?

På landet. Går upp i hyfsad tid, badar med G på stranden och framåt eftermiddagen blir det fika på bryggan. Lite mera lek ute, sedan hem och äta middag (grillat såklart), eller så åker familjen och hela Gs familj till någon krog och äter middag ihop i kvällssolen. Svensk sommar när den är som bäst!


3. Vad lägger du hellst på grillen?

Fläskkaré, kalvfilé eller kyckling :P Allt funkar egentligen så länge det är grillat.


4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?

Åka till Graninge någon helg, vara på landet, åka till Pärlby och vara mycket med vänner!


5. Dina bästa sommarfärger?
- Ljusa färger. Ljusrosa, Ljusblått mm.


6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:
Midsommar, jordgubbar, skärgården


7. Bästa sommarminnet från barndomen?
Alla utflykter med familjen och barndomskompisarna.

8. Var badar du helst, havet, sjön eller poolen?

Havet/sjön tycker det är same same typ, när jag badar så badar jag på landet!


9. Vad väljer du i glassbaren?
Beror på väder. Jättevarmt-någon isglass, annars så typ lakritsgalssar eller fruktglassar typ.


10. Vart går din drömsemester?
Vet inte riktigt ärligt talat. Tycker väldigt mycket om Florida och Kalifornien men där har jag ju varit redan...

Av Elin - 24 juni 2012 14:00


Har haft en jättehärlig midsommar ute på landet med nära och kära, fint väder, god mat och dricka och många goda skratt. Åååh vad jag älskar skärgården!


                     

Av Elin - 21 juni 2012 21:51


Av Elin - 21 juni 2012 16:00


När ni läser det här så sitter jag troligtvis i bilen på väg ut till landet. Det blir nog inte så mycket bloggning under helgen, kanske laddar upp några bilder via mobilen orediaerat och allt men time will tell helt enkelt! Tror jag kommer hem på söndag igen men det visar sig oxå ;).


 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards