lyckopillerelin

Alla inlägg under juni 2012

Av Elin - 21 juni 2012 12:50


 


Blev en riktig äventyrskväll igår måste jag säga! Följde ju med Mimmi på dressyrtävling i vallentuna där hon skulle starta en LB1. Kom till stallet och mötte upp Mimmi vid ca 1730, höll henne sällskap medans hon knoppade och hjälpte till att bära in och ut allt som behövdes ha med. vid ca 1900 var Palette lastad och vi var redo att åka. Vi hade räknaat med ca 1 timmes bilfärd, men det blev närmre 2 timmar. Ju mer vi åkte desto mer ängar, skog och grusvägar så till slut var vi tvungna att ringa tävingsledaren och fråga vart vi va, det visade sig att vi hade kört HEM till henne (vilket inte var så konstigt för det är hennes adress som stod på hemsidan) när vi iallafall hade fått vägbeskrivning som rejsade vi järnet den sista halvtimmen och kom fram i en hyfsad tid trots alla dåliga skogsvägar och en transport på släp! När vi hade fixat häst och ryttare så gick vi till framridningen, dock så fick vi reda på att dom låg en halvtimme efter, så det var bara att gå tillbaka in i transporten med Palette och vi andra gick på toa och chillade lite. När klockan hade hunnit bli ca 2130 (som egentligen var Mimmis första starttid) så provade vi igen, dock så hade Mimmi börjat må riktigt illa, men hon kom runt banan och procenten var mycket högre än vad hon trodde så hon verkade väldigt nöjd ändå! Vid 2230 så åkte vi därifrån och 1½ timme senare var vi hemma i stallet. Lastade av Palette och plockade ihop allt sedan fick jag skjuts hem. Kom hem vid ca 0030, åt lite rester från middagen och sedan bums i säng, slockande dirket när jag hade lagt huvudet på kudden ;). Var verkligen  Jättekul att få följa med, och jag hoppas verkligen att jag får följa med fler gånger! :D

Av Elin - 20 juni 2012 17:00


Följ mig på Instagram, my name is lyckopillerelin!


    



Av Elin - 20 juni 2012 13:50


Det blev liite för mycket igårkväll, men jag ska nog vara back on track tills ikväll då jag ska iväg på dressyrtävling med Mimmi! Ni får nöja er med lite bilder ;).


   



Av Elin - 20 juni 2012 11:45


 Dom är uppe på taken alla är högt över staden sommarn snurrar fort när vi bara snöar bort och jag vågade aldrig hålla din hand vi är inte såna som i slutet får varann och alla bara pratar "är det sant" och "jag har hört om dig" jag kommer aldrig tillbaka hit igen neonskyltar på gatorna sänder ljus till mig och skatorna alla dansar, och jag tänker är du också själv? Var är du ikväll.. vem kysste Elin bakom ryggen på Marie var det den store poeten som hon var förälskad i? fanns det en plats i hennes värld för två? Snälla skicka ett vykort för jag undrar så och jag undrar vad som händer i vår del av stan vinden håller tal vid en hamburgebar den har blåst sig trött och alla flickor har gått hem och du va sötare än dom men jag slängde bort dig igen jag slängde bort nån slags vän det va så mörkt den kvällen jag gick hem jag hade hoppats på något, hoppats på någooot hoppats på något, a-ha om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt om du vill ha mig, nu kan du få-å-hå mig lura mig nej,nej vad folk än säger


Av Elin - 19 juni 2012 14:24

Haha dör lite, Denna kom upp när jag läste en blogg från blogg.se!


     

Av Elin - 19 juni 2012 14:01


Eftersom jag har tvättat det mesta av alla ridkläder så kände jag att det var dags att rensa och allt sånt oxå i källaren med tanke på att det var typ ett år sedan. Insåg att jag absolut inte behöver fler jackor, västar och ridbyxor! Var tvungen att hänga dubbelt på varje galge för att galgarna tog slut för fort. Dock så vill jag verkligen hitta bra tröjor/fleecar att rida i, tips? :D



Före:



Efter:  


   

Av Elin - 18 juni 2012 17:36


Herre Jesus, jag är fortfarande mätt sedan lunchen med tjejerna i stan och det var ändå nästan 3 timmar sedan som vi smällde i oss efterrätten :P. Var en jättetrevlig eftermiddag med god mat och bra sällskap! Dock så fick vi vänta lite länge på maten, men vi chansade på att peronalen var lite måndagströtta ;).


Jag var lite hungrig så jag var tvungen att ta en tugga på kycklingen innan jag tog kort höhö!



Så slut som det bara kunde bli :(.


efter ett tags väntan så fick vi äntligen efterrätt.


 


Men eftersom jag älskar glass och Ida jordgubbar så bytte vi lite, då blev alla nöjda! :D


Även efterrätten tog slut, tyvärr :P.


Bara för att :D!       

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards