lyckopillerelin

Alla inlägg den 20 juli 2012

Av Elin - 20 juli 2012 13:45


Med risk för att allt detta nu kommer låta så himla klyshigt så vill jag börja med att skriva att allt detta verkliggen är sant!


Sarah är och kommer alltid vara en viktig del av mitt liv. Jag var på hennes första solokonsert i Stockholm och jag minns när hon kom tillbaka på scenen för att sjunga "For a friend", framåt slutet så såg jag hur hon torkade bort sina tårar och var tvungen att andas lite längre för att kunna fortsätta sjunga. Jag tror det verkligen var då jag insåg hur mycket musiken verkligen betyder för henne, behöver jag nämna att jag själv satt där och grät? Nej trodde väl det.


Sarahs röst berör på något sätt som inte riktigt går att beskriva med ord. Jag vet att texten hon sjunger har hon skrivit själv och oftast upplevt, därför tar jag till mig texten så otroligt mycket. Hennes ord har lärt mig så otroligt mycket, under min gymnasietid så kune jag inte riktigt inse vad det var som fick mig att må så dåligt, men när jag lyssnade på Sarah så börjae jag tillslut få grepp om var det var. Osäkerhet, självförtroende, ja ni vet allt sånt. Sarah har lärt mig att det är okej att vara ledsen, att våga visa sig svag, att det är okej att känna. Jag beundrar henne så enormt mycket, hon verkar vara så troligt stark och framförallt så otroligt klok. Hon är äkta hela hon. Hon har bevisat att trots mycket jobbigt i sitt liv så blir man starkare och illslut så vågar man stå för den man är, oavsett vad andra säger!


Jag väljer att avsluta detta inlägg som jag avslutade denna punkt sist, fast då om Carola. Det går inte att välja en av dom, båda betyder så himla mycket för mig. 


Sarah Dawn Finer är en av dom viktigaste personerna i mitt liv, jag tror ärligt talat att hon har gjort mig lite till den personen jag är idag. Jag kan inte tänka mig ett liv utan henne och hennes musik. Hon är en av mina största förebilder och så kommer det att förbli hela livet ut!


     

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards