lyckopillerelin

Alla inlägg den 17 augusti 2012

Av Elin - 17 augusti 2012 17:11


Jag kom ju på att ajg lovat att lägga upp en liten bildbomb från Allsång på Skansen i tisdags. Here you go, ni som är intresserade!


               

Av Elin - 17 augusti 2012 13:30

   

Det blir inte alltid som man vill och önskar, man kommer nog aldrig kunna lära sig att hantera nyheter på ett bra sett som man inte vill ha. Började dagen med att åka till sjukhuset för att få prata med kirurgen som opererade mig igår. Vet inte riktigt vad jag ska tycka och tänka, om jag ska vara rädd eller inte.


Det positiva var väl att själva operationen gick bra, inget gick snett och det tog den tid det skulle ta. Det negativa var att det såg likadant ut nu som i Januari innan cellgifterna. Just nu är det bara att gå och vänta i tre veckor för att få provresultaten. Jag hatar det, jag hatar ovissheten, jag hatar rädslan, jag hatar tanken "tänk om", jag hatar balansen, man ska tänkta positivt men inte glömma bort verkligheten om vad som kan hända.   


Jag får försöka hålla modet uppe och faktiskt tänka positivt. Allt tyder ju faktiskt på att jag är frisk, eller?

Av Elin - 17 augusti 2012 10:15


   


Älskade fina vän. Du är mitt ljus, du är den som gör att jag orkar kämpa på somrarna. Milda är den första hästen som varje år ger mig nytt självförtroende, dom senaste fem åren har jag faktiskt känt att jag skulle kunna klara av en egen häst, på riktigt. Hon är den som ständigt påminner mig om varför jag fortfarande håller på med dessa underbara djur. 


Att varje år få komma tillbaka till Pärlby och återse min fina vän är så otroligt stort. Hjärtat tar ett litet glädjeskutt varje år när jag äntligen får krama om henne och andas in just hennes doft, lyckoruset bara sprider sig i kroppen och det känns som man aldrig har varit lyckligare i hela sitt liv. Jag önskar jag kunde dela med mig av den känslan, men jag tror nog ni alla har upplevt denna lycka någon gång som helt enkelt inte går att beskriva med ord. Eller har jag fel?


Eftersom Milda är en häst med ett hjärta av guld så får hon mig varje sommar att inse vad jag egentligen vill göra med mitt liv. Hon påminner mig om att jag faktiskt kan klara av att uppfylla min dröm när tiden väl är inne, jag VILL och jag KAN. Fina älskade häst vad du ger mig så mycket inspiration, kämparglöd och liv. Längtar redan till nästa år då jag får känna din mule mot min axel ♥.



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards