lyckopillerelin

Alla inlägg den 29 augusti 2012

Av Elin - 29 augusti 2012 21:32


Ååh vad skönt att få börja skriva sånna här inlägg igen, har saknat det. Jag trodde att det skulle bli skritt och trav ut i skogen men så bidde det inte minsann, om jag hade vetat det hade jag kanske övervägt lite mera om jag skulle komma eller inte, men jag är glad att jag kom.


Skrittade ett varv runt galoppbanan innan vi gick in i paddocken för lite självständigt dressyrarbete i  skritt och trav. I början så var han seg som tuggummi i fossingarna och jag vågade inte rida på för underlaget var så fruktansvärt ojämt. Höger varv gick betydligt mycket lättare att ställa och få honom rund i formen medans vänster var katastrof i början, med glappande tygel och huvudet mot himlen så gav jag upp litegrann. Bättre blev det inte när folk i min grupp inte kan högerregeln, blev lite pissed of ett tag där haha. 


När jag hade tagit mig i kragen och började fokusera mer på mig själv och Brolle så körde jag bara mitt eget rejs. Det gick så mycket bättre! I traven så fick jag verkligen igång honom och han sänkte sig jättebra när jag väl red hela tiden och tittade dit jag skulle. Han var så fin och man kunde vara så otroligt lätt i handen, hade velat rida på bättre underlag bara så man slapp tänka på det oxå men man kan inte få allt. Nu är jag verkligen redo för en ny termin med nya utmaningar! 

 

 

Bild från Januari

Av Elin - 29 augusti 2012 13:31


 


Började dagen med en snabb tur till sjukhuset, träffade min talpedagog och det är alltid dom besöken som är positiva varje gång jag befinner mig på sjukhuset. Min röst har blivit så himla mycket bättre och det är tack vare henne!


Resten av dagen ska jag vara hemma och slappa, ska alldeles strax ringa min handledare från praktiken och checka av att hon har koll på när jag kommer nästa vecka. Ska bli riktigt kul att komma tillbaka på praktiken igen, är lite enrvös för att jag typ har glömt bort hur man gör men det löser sig nog haha. Ikväll blir det ridning, woho!! Så måste lixom vila upp mig inför den så inte kroppen blir helt förstörd redan innan ridningen haha. Annars så händer det inte så mycket här hemma måste jag säga. Sitter och lyssnar på musik och äter kakor typ.


Puss  

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards